Jsou to pouhé výstřelky bez jasné souvislosti. I když tématika je zcela stejná. Není to současné ale stále a jistě vyjadřují mé pochybnosti. Chci se podělit o pár myšlenek. A také to publikuji kvůli formě, která mi vyhovuje. Chci také upozornit, že tečkou ta slova nikdy nekončí. Díky.
přidáno 28.06.2015
hodnoceno 0
čteno 771(1)
posláno 0
Mé bytí se vrhlo do vod strnulých. Vdechlo vzduch vodních bytostí, a zjistilo, že mu není tak úplně cizí! Však to lidské páchne a zuří! Skoro vše mu pak přijde bližší.

Ptám se kam pak se ztratila cukrlátka dětí? výraz vděčnosti života. Voňavé měsíční záře v plejádě očí? obejmutí světa. Zlaté a hřejivé paprsky slunce? naděje statečných, obyčejných. Hebké, znějíc tóny rostlin? Pro poutníka domovem. Osvěžující stín lesů? Pramenem všeho doznání. Bez strachu z hříchu a trestu!

Vy mé maličké provázky štěstí... co nosíte tolik bolestí, přehlížení snad i smrtí. Proč vás lidé stále hledají? Mučivé rány přivírají oči! Ta nebeská vyznání. Jediné co je krásné v ošklivém! Oni se navracejí, neztrácejí.

Proč pravda se stala pochybnou? Mezi lží a nepravdou. Proč láska kleje zuřivostí na všechny začátečníky! Oni se jí bojí! Kam smysl nás zavedl? rozum poztrácel všechny své vztahy ke skutečnosti. Nemohu se dále dívat na strach z morálky! Na morální bídu v přebalu dobra a krásy. Na hnusné a ohavné tradice, které jsou pouhým strachem ze změny.

Člověče! Vždyť lucerna dávno zhasla! Již tě nikdo nehledá. Ani ty sám.

Zrcadlo rozbilo sama sebe.

Křek všech věd o člověku! Ale bez člověka! Trhá mi to uši! Zvracím z pomůcek žití.

A proto jsem se vrhl do vod strnulých! Tam budu čekat sám na sebe.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Oči se otevírají : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vůle
Předchozí dílo autora : Promlouvá mnou

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Capik [14], ludvig lerian [13], smarstin [12], Kaliban [7], magdalena [4]
» řekli o sobě
gajda řekl o NoWiš :
Někdy čtu tvoje věci a vtírá se mi pocit jako z Doriana Greye, akorát na ruby. Někde na půdě musí být tvůj portét.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku