.. obrázek kadiboudy použit s laskavým svolením pana Shreka
přidáno 04.05.2015
hodnoceno 8
čteno 1981(16)
posláno 0




Žila byla jedna dívka, která se jmenovala Zelda. Obývala malou chatrč hluboko v bažinách. Každý den spouštěla na bažinu svou malou, červenou loďku, aby se dostala do města a taky do školy. I když se v bažinách cítila šťastná, ráda chodila mezi lidi a také svoje kamarády a spolužáky a každé prázdniny pro ni představovaly období melancholické nálady, kdy postrádala to lidské hemžení kolem. Osamělým pocitům měl být ale brzy konec. Jednoho krásného, prázdninového dne, totiž Zelda objevila kouzlo internetu.

Právě se vracela domů z města, kde navštívila jedno hračkářství, ve kterém si nakoupila gumové kačenky a také barevné, plastové lodičky. Chtěla si je v předlouhých chvílích volna pouštět po bažině. Do cesty jí náhle, zpoza křoví, vskočil malý, fialový skřet. S kamennou tváří zasyčel na Zeldu:

- Hůů!

Když si ho Zelda nevšímala, začal okolo ní poskakovat a vykřikoval:

- Já jsem Net! Internet!

Zelda pokrčila rameny a šla pryč, jenže Internet to nevzdával.

- Vím, že si chceš se mnou hrát, kdepak tohle..!

Vykřikl jí za zády a ušklíbl se na průhlednou tašku s hračkami.

Zeldě to bylo fuk. Tenhle skřet ji vůbec nezajímal. Potřebovala si odnést hračky do chatrče a dojít si na záchod. Když za sebou zavírala dveře kadibudky, náhle se objevil zase on. Stál blízko ní, v ruce vítězoslavně třímal toaletní papír a šklebil se jí do obličeje.

- Nepotřebuješ náhodou tohle?

Otázal se. Zelda se nadechla k peprné nadávce, ale Internet ji zarazil. Vytáhl z kapsy vytuněný, supermoderní mobilní telefon, s připojením k internetu a zařval:

- Vidíš?! Stačí ťuknout sem a sem a je to!

Zelda ohromeně zírala na displej telefonu, kde právě Internet objednal dvacet ruliček pestrobarevného toaletního papíru. Ještě, než se stačila vzpamatovat z překvapení, už jí na dveře kadibudky ťukali kurýři z internetového obchodu a dávali jí podepsat fakturu. Zelda radostně podepsala a pak za sebou s úlevou zavřela dveře a jala se vykonávat potřebu, během které si vybírala, zda to dotáhne do konce s papírem zelené barvy, či s papírem s drobnými fialovými květy. V bažinách měla zelené až dost, rozhodla se tedy pro tuto barvu s tím, že je fuk, zda skončí v propadlišti její kadiboudy. Oproti tomu, květinový toaleťák si schová jako dekoraci do kuchyňského koutu hned vedle. Byla nadšená.

- Tak co Zeldo, chceš se taky připojit??

Zeptal se Internet.

- Ano, prosím.

Odpověděla Zelda a od té doby bylo všechno v hajzlu.

ikonka sbírka Ze sbírky: Všehomíra *
přidáno 02.11.2017 - 21:17
Midagere: jj, vrať, jsi cílová skupina :D díky ;)
přidáno 02.11.2017 - 20:02
No tak tohle je perfektní :D Po fakt mizerným dni mi to vykouzlilo úsměv na tváři, a co jen úsměv, chechtala jsem se nahlas :D Díky ti moc, k tomuhle se ještě ráda vrátím... :D
přidáno 04.09.2015 - 20:21
Inugirl: tak to mě jen těší, pokud to zapůsobilo, jak říkáš :)) díky za zastavení, zajdi zase :))
přidáno 04.09.2015 - 16:55
Amelie M.: Ty seš dobrá holka:-) právě jsem měla depku a stačila tahle malá pohádka aby mě z toho dostala:-) Děkuji:-)
přidáno 17.05.2015 - 10:44
Singularis: díky za zajímavý komentář, líbí se mi tvé myšlenky.. :)

k tomu otevřenému konci, to je opravdu záměr.. nastiňovat jakékoli další verze pokračování, už by bylo z mého pohledu na věc tak trošku násilí a možná by to brzy začalo nudit.. ať si čtenář domyslí vlastní verzi příběhu - nějaké otázky to v něm určitě otevře a o tom to je.. já to pojala tak trošku jako parodii na pohádku s ironickým nádechem :)
přidáno 17.05.2015 - 10:16
Zajímavé téma a jako pohádka to snad stačí, ale trochu mi vrtá hlavou, že ten konec je vlastně otevřený. Možná je to tak záměrně, aby se nad tím čtenář zamyslel a sám si domyslel všechny možné důsledky, ale po zkušenosti se Zaslepeností a stereotypy si myslím, že to tak většinou spíš nefunguje. (Čtenáři asi málokdy domýšlí to, co čtou.) Mohla bys v tom ději pokračovat a rozvést důsledky Zeldina připojení k Internetu. Mohla by ses třeba zkusit inspirovat pohádkou "Hrnečku, vař" - Zelda by nechala skřeta Interneta nakupovat a pohřbil by ji příval nových věcí, které by jí zabraly všechen čas a zamotaly hlavu, a nevěděla by, jak s tím přestat, a náhodou by kolem šla kouzelná stařenka a pomohla by jí přestat nakupovat, najít správnou míru a nahradit ty přebytečné věci zase přáteli.

Nebo by si Zelda na Internetu našla nové "přátele", ale zjistila by, že ve skutečnosti to vůbec nejsou přátelé, ale berou ji jen jako prostředek k vlastní zábavě a o ni jako takovou vlastně vůbec nemají zájem. (Nicméně toto je asi už spíš téma pro dospělé a mohla by z něj být i docela dobrá úvaha.)
přidáno 08.05.2015 - 22:56
Jiří Turner: díky za zastavení :)
přidáno 06.05.2015 - 10:16
Dobrý. Když byly moje holky malé (už je to nějaký ten pátek) tak chtěly večerní pohádky na "aktuální témata".
Dneska by to byla kyberšikana, dluhové pasti a podobně....
Tohle pojetí "osvěty" se mi líbí . :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zelda v hajz.. pardon - v kadibudce : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Slivovice
Předchozí dílo autora : Bolíš ve mně

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku