Co když nevstoupí za zrcadlo?
přidáno 22.03.2014
hodnoceno 1
čteno 818(7)
posláno 0
Alenka o krok odstoupila od zrcadla. Viděla v něm vše, vše co bylo skutečné i neskutečné, pravděpodobné i nepravděpodobné, scestné i přímé. Nad ničím neohrnovala nos, nad ničím z toho se nepovyšovala, jen nedokázala čelit všemu naráz, celému bytí vtlačeném do jediného momentu, jediného odrazu zrcadla. Přistupovala k zrcadlu každý večer, stejně jako každou noc snila, aby našla odvahu do světa za ním vstoupit, vplout do něj bez sebemenších starostí i obav. Každý pohled do zrcadla ovládl její mysl, bičoval její mladické podvědomí tak, aby nikdy nezažehla svíci a nevstoupila tam, kam se nikdo nikdy neodvážil. Neodvažovala se ani pomyslet, kdo, kdy a s jakým úmyslem postavil zrcadlo do jejího pokoje, přímo uprostřed, jen tak, bez jediných podpěr i lana, které by jej zadržovalo daleko od země, stěn i stropu. Nebylo ji souzeno na to vše přijít. Nebo možná bylo, ona se však stále neodvažuje vstoupit do míst, kde by všechny její otázky byly zodpovězeny a všechna tajemství odhalena do posledního kousku. Tak sedávala každý večer před zrcadlem, sčesávala dlouhé blonďaté vlasy pryč z čela, zatajovala dech, stále silněji váhala, stále silněji ustupovala zpátky již při samotné myšlence znalosti jsoucna. Až jednoho dne, kdy již její židle stála v nejodvrácenějším koutě pokoje, rozhodla se Alenka zakročit, přetnout neexistující pouto, které ji spojovala se zrcadlem a navždy zmizet od bídného vynálezu hloupých lidí. Nebrala nic, nechala zde šaty, parfémy, šminky i peníze, rozběhla se k nejbližšímu nádraží, ne zcela vzdálenému od jejího domu, kde s vypětím všech sil zakoupila lístek daleko, do země, jejíž jméno pro ni bylo zcela neznámým, nikdy neslyšeným ani nevyřčeným nikým z okolí jí blízkým i dalekým. Vzala lístek a v tichu plném slz usedla na tvrdé dřevo lavice poblíž kolejí. V momentě nejmíň očekávaném, k ní přistoupil mladík, ne o moc starší jí, který s vroucností člena rodiny, prozrazoval všem taje opojnosti bílého prášku. „Nic nebolí, nic netrápí, vše víš, nemusíš se bát ničeho, jen štěstí, to jediné přichází ruku v ruce s malou hrstičkou, kterou ukrývá má dlaň. Vezmi si, neboj se, nic by ti nedokázalo ublížit méně.“ Alenka dlouho váhala, nakonec mu podala lístek, i klobouk a nakonec i střevíce, výměnou za kouzelnou hrst kouzelného prášku, který ji zbaví všech vzpomínek, hloupých snů i věčné zbabělosti.
O pár měsíců později, viděl jsem Alenku znovu, ležela na tvrdém dřevu lavice poblíž kolejí, s prázdnýma očima a naprosto bez dechu. Zapomněla na vše, na sny, touhy, zklamání, i věčnou zbabělost, ovšem v tom věčném zapomnění, zapomněla na vlastní lidskost. Zapomněla, co utváří ji samou, jak málo ji dělí mezi břehem a hlubokou vodou, jak málo ji dělí mezi dnem a nocí, jak málo ji dělí mezi životem a smrtí. Na to vše zapomněla ve světle bílého prášku, který se stal jejím denním chlebem, snídaní, obědem i večeří.
Nezemřela v bolestech, snad bychom nemohli říct ani ve ztrátě, jelikož si již více neuvědomovala, o co vše přišla, když odstoupila od zrcadla a od světa, který ji mohl dát všechno. A ano, možná i nic, přesto by získala víc, než na tvrdém dřevě lavice blízko kolejí s bílým práškem v nose. Přese všechno to nedostala nic. Jen zkurvený selhání srdce a blbou smrt na tvrdym dřevě.
přidáno 25.12.2014 - 01:13
příště doporučuju myslet na unavené čtenáře - psát kratší odstavce s mezerami mezi odstavci - líp se to čte

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Alenka : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Na hrobem
Předchozí dílo autora : Fazole

» autoři online
Sasanka
» narozeniny
Tyrkenit [16], dengu [3], Vanessa J. [3]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o dvakredencedekadence :
Jednou mi hasila obličej, když jsem se popálil. Dodnes mi tam nerostou vousy. Prý to pak chutnalo jako karamel. Jednou mě popálila. Rusalka bez rybníčku, bolavá duše, námět na mý nejkrásnější básně. Kupodivu pořád šťastná, i když byste to do ní neřekli. Bolavá a šťastná. Jako odřený koleno v létě. Mám tě rád. Koleno, poleno.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku