přidáno 29.06.2013
hodnoceno 4
čteno 998(15)
posláno 0
Jediným hercem na jevišti je teď uklízečka, která zná svoji roli už nazpaměť. Zbytky ze šlehačkových dortů již zmizeli pod jejím hadrem, a přestože je hlediště prázdné, jeden divák ji pozoruje posmutnělýma očima. To klaun nahlíží zpoza opony. Místo smíchu, který dozněl teprve před chvílí, zní sálem již jen ticho. A jeho zrak už nevidí rozesmáté tváře a zářící dětské oči, ale jen prázdné sedačky, které jsou němým divákem každého představení. Všichni odešli do svých domovů, ke svým rodinám, ale kam půjde on? V šatně si smyl z tváře líčidla, a ze zrcadla se na něj díval obličej, u kterého si nebyl jistý, jestli skutečně patří právě jemu. Vídával ho ve výlohách obchodů nebo na odraze vodní hladiny, ale nedokázal ho k sobě přiřadit. Ne obličej, který si každý večer maloval - velký úsměv, červený nos a klobouček, který by byl malý i dítěti, ale právě toto byla jeho maska.
Když vyšel ven z divadla tak pršelo, a jen co ušel po chodníku pár kroků, zalila ho sprška vody z kaluže, kterou projelo ryhle jedoucí auto. Nenadával, jen se za vozem rezignovaně otočil. Kdyby tuhle scénku předváděl lidem, tak by se všichni smáli. Jemu to v této chvíly vtipné nepřišlo.
Po chvíli došel domů a zavřel za sebou dveře. Vítalo ho jen ticho a prázdnota. Lehl si do postele a pokoušel se usnout. Připadal si, jako kdyby mu život neustále házel šlehačkové dorty do obličeje.
přidáno 15.11.2022 - 17:53
Pěkné i dobře napsané.
přidáno 22.08.2013 - 22:02
Taky se někdy - většinou - cítím jako ten klaun a to by nemělo být, bohužel můj život těch dortů měl, má a bude mít velké hromady. Ten název mě velmi charakterizuje, jen s pár lidmi mám důvod se smát od srdce. :( :/ :) :D Doufám, že si každý své štěstí najde a dorty přestanou lítat.
přidáno 29.06.2013 - 23:09
Ta poslední věta je opravdu dobrá. :)
přidáno 29.06.2013 - 16:25
Smutný příběh jednoho klauna. Jak řekl Malý princ - když se člověk snaží být vtipný, stává se, že si trošku zalže. Není úsměv jako úsměv a být veselý na povel je smutné.
Jinak dílo pěkně napsáno - po dlouhé době, kdy jsem si delší dílo opravdu přečetla. Pěkné. :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Na tváři věčný smích a v srdci lehký pláč : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nekonečná víra
Předchozí dílo autora : Tichý společník

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku