2. 8. 2010
přidáno 22.03.2013
hodnoceno 14
čteno 1095(21)
posláno 0
přidáno 24.03.2013 - 00:27
Náčelník Holá Ruka: Pokud teď svůj původně všeplatný soud omezuješ na pouhé osobní stanovisko, tak to mě vůbec netrápí. Možná kdyby ses nechal uskladnit v Paříži hned vedle metru jako etalon na měření poezie ;)

Nakonec můžeš mít třeba pravdu, to já rozsuzovat nechci, ale došlo ti vůbec, že problémy, které máš, nutně nemusejí být problémem textu?

Ostatně jak praví klasik:

"Vždy existuje ustrnulá představa o tom, jak má poezie vypadat, představa vzniklá na základě analogií s básněmi v té době běžně publikovanými a ze vžitých iluzí o tom, co je „poetické“ a co nikoli. Přijde-li básník s něčím novým, co je s touto představou poetična v rozporu (a jde-li o básníka, je to pravidlo, ne výjimka), dostane se do konfliktu kde s kým. Byl to úděl Whitmanův stejně jako Majakovského: v první instanci se dočkali pouze spílání a sprostot, neboť ve věcech umění se od měšťáků nedá čekat ani smysl pro humor. (Dvacáté století začíná stále víc znát ještě jeden způsob přijetí básnického díla: lhostejnost. To však je něco, s čím by se mělo obrátit na psychiatra spíš toto století, nikoli básníci.)..."

(Jan Zábrana)
přidáno 24.03.2013 - 00:14
miroslawek: K té první části se nebudu vyjadřovat, nemám to zapotřebí.

Jinak mám pocit, že se nám tu zdvojily osobnosti. Máme zde puera č.2 a taron č.2 :) (Ano, jsem provokatér).

Jinak co mám proti tvé poezii - To co jsem řekl, asociace, která by měla vznikat mezi textem a mým obrazem, nevzniká, text mi přijde nesouvislý, špatně se čte, nedodržuje gramatiku, snaží se zdát uměleckým, ale to jej dělá spíše umělým.

Nejsi první komu to píšu. Jsem konzervativní člověk, jak ti puero dosvědčí, a za svými názory si stojím. To co ty předvádíš, tomu já neříkám poezie.

Se stim smiř!
přidáno 24.03.2013 - 00:11
Yana: proč hloupě? Teď jsem ještě zmatenější ;)
přidáno 23.03.2013 - 20:18
s tebou ani náhodou, nějakým způsobem ve mně vzbuzuješ respekt, to jsem se zamyslela nad tou básní, zřejmě hloupě, nevadí (-:
přidáno 23.03.2013 - 15:23
Náčelník Holá Ruka: co ti na tento úsměvný argument říci? Že v takovém případě jsi za mnou v počtu letokruhů pozadu a proto poezii rozumím lépe, píšu ji lépe, než jsi schopen pochopit? Ale jdi, to přece určitě nechceš.

Také bych ti mohl napsat, že jiní lidé potřebovali mnohem kratší dobu k tomu, aby jim jejich mysl dovolila smysly tohoto textu uchopit.

Nebo bych také mohl užít onoho okřídleného úsloví, že myslet znamená hovno vědět.

Nebo... ale dost, neuměl bych si z těch nahrávek na smeč vybrat, neb netoužím smečovat. Alespoň ne takhle.

Co ti určitě napíšu, že odvažovat se soudit text, kterému v principu (nikoli v úplnosti) nerozumím, je hloupost. A ona hloupost nespočívá v neporozumění samotném...

Abys neskončil takto:

Nenávidět, co neznám, znát nechci-podstata fašismu.
Nedat si ze zásady s ničím práci; simplifikovat notoricky a debilně-podstata fašismu.
Absolutní nevědomost, rochnění se v ní, nechtít vědět, že nevím, pýcha na tento stav, konec.

(Ivan Diviš)
přidáno 23.03.2013 - 10:10
miroslawek: To já si zase myslim, že umim docela číst poezii. Mám v tom 12 let praxi a k tomu i 12 let psaní...
přidáno 23.03.2013 - 10:09
Náčelník Holá Ruka: číst poezii, to je také umění.

Není čtenářů poezie, jsou jen její tvůrci.
(Ivan Diviš)
přidáno 23.03.2013 - 09:35
No za prvé - nedává to smysl. Podívám se na nadpis a vidim powepoint, pak první slovo !s malym písmenem! tep. Čtu dál a dál a pořád žádná souvislost. Ale nikde s ničim. K čemu taková báseň, když je to jenom shluk slov, které nedávají smysl, ptám se. K čemu nějaké grafické upravování, když ani to nedává nápovědu, nebo něco, čím bys mě navedl k podstatě básně. Chybí tam mnohé a mnohé tam přebývá.
přidáno 23.03.2013 - 09:34
Yana: nic proti tvým myšlenkám, ale trochu mi uniká, jak souvisejí s tímto textem a se mnou?
přidáno 23.03.2013 - 09:26
oslov radek: tak díky pouze za čtení ;P
přidáno 22.03.2013 - 21:22
víš, teď zrovna mám na stolku básničky od J.V.Sládka, ne že by to byl můj oblíbenec, ale neznal PowerPoint, ani PC, myslíš že byl lepší básník než současní nejlepší, nemyslím, prostě každá doba má své, myslím že psát básně v dnešní době je mnohem těžší než kdysi, to jen tak zase plkám nad čím přemýšlím když jsem přečetla tvou báseň, jasně spousta z nás tady jsme spíš takoví pseudobásníci a jsme tak šťastní (-:
přidáno 22.03.2013 - 18:11
pouze jsem to přečetl...
přidáno 22.03.2013 - 16:27
Občas se mi u Tvých děl stává, že nevím, kam se poděly emoce. Až chirurgicky srovnaná slova, zavání to snahou po dokonalosti. Tahle se mi líbí, protože si v ní umím najít cit :), díky za zážitek.
přidáno 22.03.2013 - 14:55
tak zase první :))
ale jo, jo... proč ne? :))
NO, jako nejvíc se mi líbí ten náznak srdečního tepu... doufám teda, že to tak je, já totiž ničemu jinému nerozumím :))))))

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
PowerPoint : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Věčná sezóna
Předchozí dílo autora : Hloubení nor

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku