přidáno 07.02.2013
hodnoceno 5
čteno 911(11)
posláno 0
Přicházím k zahalené siluetě schované v šeru rozlehlé místnosti. Světla zářivek odhalují méně než polovinu tohoto rozlehlého prostoru. Jen jejich bzučení ruší toto ohlušující ticho, do kterého s pravidelnou frekvencí znějí údery mých kroků. Rozvážných kroků, které s přibližujícím odhalením ubírají na frekvenci, neboť se mi zrychluje tep a snažím se nepodlehnout napětí a atmosféře této nezvyklé situace.
Rozhoduji se, že nechám pološero, neboť by mohli příliš silné paprsky žárovek odhalit více než je v tuto chvíli zdrávo. Přistupuji pomalu k tomuto dílu přikrytému plachtou, nevědouce co všechno se vlastně pod závojem tajemna ukrývá.
Moje kroky utichají před čelem budoucí královny. Nechávám plachtu stále ležet na původním místě a snažím se nasát všemi smysly tuto situaci a vrýt si její atmosféru do paměti, neboť se toto člověku často nepoštěstí. Vůbec se mi to ale nedaří, neboť můj mozek odmítá spolupracovat a nedokáže se vůbec soustředit. Hlavou se mi honí snad milion myšlenek a ač bych chtěl mít v hlavě jen jednu jedinou, nedaří se mi jejich tok zastavit. Ta jediná myšlenka je naprosto jednoduchá. Co je vlastně pod tou rouškou ukryto? Co se vlastně stane až strhnu ten kus látky a smažu poslední hranici mezi mnou a tím tajemstvím.
Nastavuji ruku a přejíždím pomalu po látce a snažím se nahmatat tvary konečky prstů. Pomalu obcházím kolem dokola s rukou stále nataženou a s konečky prstů osahávám krásku přes její šat, než ji shlédnu v její nahotě. Mysl se mi trochu klidní, ale stále si s odhalením dávám na čas. Z toho napětí mi začíná běhat mráz po zádech. Už to nedokážu vydržet, už prostě musím.Chytám za látku a strhávám ji z krásky. Jak látka sjíždí a odhaluje tvary, tak hladí jak satén její studenou kůži. Během okamžiku plátno padá na zem a ona přede mnou stojí v celé své kráse. S překvapením koukám na všechny záhyby, na všechny křivky. Nehledím na to, že se připravuji o možné další překvapení v budoucnu. Prostě už jí teď prostě hltám očima.Všechny ty tvary. Pár kroků vzad stačí k tomu, abych začal chápat proč jsou jednotlivé linie takto pospojovány. Od přídi k zádi, prostě jeden celek. Ač mám pocit, že jsem ji už někde viděl, působí to vše tak nově, tak neotřele. Tolik detailů, které člověk může pozorovat a zaměřit se na ně... A přitom tvoří celistvý komplet.
Skládám poklonu jejímu stvořiteli, neboť je úchvatná.
Nepřišel však ještě její čas, a tak se zamyšleným pohledem zvedám plachtu a rozprostírám jí zpět do původní polohy. Ještě není svět připraven na to aby jí viděl, ale je to škoda.
S touto myšlenkou se otáčím a mé kroky zní šerem místnosti, když odcházím ke dveřím. S trošku lítostivým výrazem zvedám ruku k vypínači, který s hlasitým klapnutím končí vrčení zářivek a uzavírá krásku do klece z temnoty.
přidáno 07.02.2013 - 16:43
Devils_PIMP: Díky za dvojí zastavení. Jsem velice rád, že se Ti dílo takhle líbilo. Upřímně řečeno mne ani nenapadlo když jsem to večer sepisoval, že by na to mohl být takovýhle úhel pohledu. Díky za rozšíření obzorů. Já to v začátku myslel trošku jinak a ano, záměrně jsem vynechal jakýkoliv popis, který by to mohl příliš konkretizovat. O:-)
A jinak s tím těšením se naprosto souhlasím. :)
Ohledně toho cyklu to poněkud nechápu, jak to máš na mysli?
Díky za komentář. :) Vlastně za dva O:-)
přidáno 07.02.2013 - 16:40
Vladan: To je na čtenáři jak si to převezme, pro někoho to přeci odhalení bylo. A Ti ostatní si holt musí počkat.
Díky za zastavení a za komentář.
přidáno 07.02.2013 - 12:53
Musel jsem se jeste jednou vratit priteli (natolik me toto dilko uchvatilo) pripomina mi to ten muj stav na psancich, kdy vidim novy komentar, ale nectu si ho nechavam ho tam lezet jen pro ten pocit, ze se muzu tesit na to az si ho prectu. Jeden muj znamy rika: "Vorfreude ist die beste Freude" - Těšit se je ta nejlepší radost a má pravdu. Vemme si jak nás těšení se na daný akt popohání stále kupředu. Jak už se ho nemužeme dočkat a když už ten moment nastane pociťujeme lehké zklamání nad tím, že uplyne a nebude. Bravurní dílko vážně že jo.
(jen tak pro zajimavost spocital jsem si slova ve svych komentarich a dohromady maji pres 200 slov) - proste toto dilo stoji za cele Raffaelo ;)
přidáno 07.02.2013 - 12:47
Velmi zajimave velmi dobre posane momenty, obrazy se mi velmi libi - ctenar si vlastne sam muze domyslet co je ono tajemstvi ktere jsi mu /jiste zamerne/ neprozradil :) sibale sibalska. Nekdo myslim inkoust tu mel dilko o tom ze neni nutne znat a vedet vse - z jeho a tveho dilka by byl hezky volne navazujici cyklus. Ja si predstavuji pravdu... nevim proc ale napadlo me to skoro hned. Nikdo nevi jak vypada a presto se ji vsichni snazime odhalit ac je vlastne neodhalitelna a tak zustava v temnote. Velmi me dilo zaujalo a davam mu palec svuj nahoru.
přidáno 07.02.2013 - 09:07
Neodhalené odhalení... nebo odhalené neodhalení?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Odhalení : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Snad(ne)
Předchozí dílo autora : Vlastně jsme jen jedno

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku