přidáno 30.01.2013
hodnoceno 7
čteno 937(11)
posláno 0
Tak a je to tu opět. Jasná obloha odkrývající svá kouzla. Měsíc je v úplňku a pálí mne, jako jeho soupeř slunce, a jeho blikající kamarádky mu plavou hezky po boku. Možná je to tím, že je leden a mráz tak nějak za těchto nocí sílí. Vždy mě to k němu táhlo i k hvězdám snad proto, že doufám v tu nádheru která tam čeká. Možná někde ... někde tam milióny chvil je schovaný ten svět, který hledám.
Sedím na okně a pomalu zavírám oči a vše se mi za nimi odehrává. Jen kdyby ty trýznivé myšlenky a vzpomínky chtěly odplout někam po proudu času do zapomnění.

,, Co tu zas děláš ?“
,, Já? vůbec nic jen přemýšlím. “
,, To povídej někomu jinému. Znám tě jak vlastní boty. Zas chceš skočit a ... "
,, A co? "
,, Skoncovat to, tohle všechno, to trápení, utopit smutek v kaluži krve."
,,Ale proč zas meleš o tomhle, přece víš, že to stejně neudělám, ať nad tím přemýšlím nebo ne. ''
,, Zase to tvoje filozofování. Lezeš mi s tím už na nervy. "
,, Tak proč se se mnou bavíš? "
,, Abych pravdu řek, občas se sám divím, ale asi nechci aby tvůj život takhle odcházel někam do snů, kterých stejně nedocílíš. "

Povzdechnu si a zaujme mě autobus, který právě přijel na zastávku. Chvíli ten mumraj nedaleko mne pozoruji a s tichým povzdechem sleduji další a další přijíždějící autobusy. když to vemu, vypadají jak žížaly, které to přehnaly s pojídáním kořínku a teď jen za mírného brumlání vyplivávají zbytky ven a pak zas neohroženě další polykají další.

,, Se na ně podívej, jsou jako bezduché loutky. "
,, Proč bezduché? "
,, Pořád někam pospíchají a ani jeden se nepodívá okolo sebe natož nad sebe. "
,, Proč by to probůh dělali? "
,, Aby jednou viděli to, co vidím já. "
,, To bys chtěl moc. "
,, Mýlíš se, chce to jen zvednout hlavu a nečučet jak osel do země a uvidí to. "
,, Co? "
,, No přece to nahoře. Tu hru stínů a světel. Je to jakoby si jemné kapky vody hrály s měsícem na schovávanou a přidávají k tomu stínové divadlo. "
,, Já tam ale nic nevidím. "
,, Protože jsi stejnej jako oni. Taky tak bezduchej. Schovanej někde v té šedi každodenního žití. "
,, Zato ty lítáš furt někde v oblacích, co? "
,, Ano, dalo by se to tak říct, možná... Možná jen utíkám před fádností, někam tam kde je klid a mír, šumí tam lesy, ze skal padají vodopády a o útesy se tříští masa vln a zanechává za sebou jen bělavej opar. "
,, Nech toho, víš přece, že se to nikdy nestane. "
,, Tady ne, ale uvnitř ano."
,, Kde? "
,, V mých představách. A to mi zatím stačí, aspoň tam je klid. "

Kr8tce si povzdechnu a típnu další z mnoha vykouřených cigaret. Vyfouknu oblak dýmu. Tak nějak trochu mi připomíná šedobílého koně a já zatoužím na něj nasednout a jet pryč.
Pryč z tohohle zatraceného světa, kde mne nic nečeká.

, ,Vím na co myslíš.. "
,, Na co? "
,, Ale, prosím tě, nehraj si se mnou. Přestaň snít. "
,, Halo, slyšíš mě? Vrať se, nedělej to ... "

Jeho slova už nevnímám. Dorazil jsem do svého cíle a stojím na pláži s bílým pískem, za mnou šumí stromy a z dálky je slyšet řeka jak překonává hloubku pod sebou. Je příliv a jedna vlna za druhou mi omývají ušpiněné kotníky.

ikonka sbírka Ze sbírky: Rozhovory
přidáno 31.01.2013 - 21:52
Yana: mám si s kým o tom popovídat a vim,že by to pochopila, ale je mi to trapný a ano stydím se za to
přidáno 31.01.2013 - 20:57
taky nejsem blíženec, taky vím co jsem jen proto že jsem od maminky dostala znamení na řetízku, moc mě zvěrokruh nebere, ale tohle to je mi moc blízké. Jen se tě zeptám znáš někoho s kým by sis takhle otevřeně mohl povídat, někdy mám strach že to nikdo nechápe, nebo znám špatné lidi, nebo se stydím, ale tvé myšlenky jsou úžasné
přidáno 31.01.2013 - 20:26
alexis: ee nejsem blíženec,, spíš jsem tak nějak od všeho kousek ... asi. takových rozhovorů vedu několik dtýdně
přidáno 31.01.2013 - 20:25
taron: děkuji. já nejsem blíženec, já ani nevim co jsem
přidáno 31.01.2013 - 19:01
Jo...od tebe je to první próza, co jsem četla...pěkné, taky jsem blíženec :)
přidáno 30.01.2013 - 23:44
Parádní kousek
přidáno 30.01.2013 - 22:25
nejsi náhodou blíženec? neznáme se? :) protože ten rozhovor, sám se sebou...já nádherný a jakoby byl o mě...skoro mi vehnal slzy do očí...možná proto, že je mi to tolik blízké :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rozhovor v okně : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zákeřná láska
Předchozí dílo autora : Dva kusy sebe

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Sverakk
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
loner řekl o DDD :
Nejenže miluje ibišky, píše také dobré básně. A kromě básní je fajn parťák do diskusí ... jo, to je DDD :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku