Kto má uši nech počúva
přidáno 09.11.2012
hodnoceno 7
čteno 993(10)
posláno 0
Stojím na poli a lovím myšlienky do siete. Ľudia hovoria, že myšlienky plachtia. Pomaly klesajú a samé sa nám ponúknu. Ja však motýle s chorými krídlami nechytám a najviac si cením tie najrýchlejšie a najfarebnejšie. Dnes večer som mal šťastie a chytil som jedného veľkého. Dá sa povedať, že toho najväčšieho. V sieti sa mi hmýril Boh. Bolo mi ho ľúto. Vzal som ho do rúk, aby som sa na neho lepšie pozrel. Žiaril ako slnko, až ma oslepil. Avšak náhle sa vyparil a zostala z neho len myšlienka. Myšlienka ktorá ma prehovárala, že toho motýľa poznám. Hovorí, že je každý. Potom, že je nikým. No nakoniec povedal, že je len tým, čím chceme byť. Dokonalé vybrúseným diamantom. Väčšina ľudí sa pred diamantmi klania a všetko tvrdé a drahé zo seba rozdali. Tí, ktorí mi nikdy neuveria, že som tohoto rýchleho motýľa videl a chytil, kvôli pomalosti ich krídel hovoria, že zlaté motýle neexistujú a sami sa považujú za tých najrýchlejších a najfarebnejších. Vraj existujú len pomalé, rýchle a ak to nie sú oni sami, tie najrýchlejšie, aké videli. Takto sme sa zasekli a posledný zlatý motýľ sa mi rozplynul v rukách. No naučiť sa lietať dokáže aj človek. Rýchlejšie a vyššie ako ten žiarivý hmyz. Tak rýchlo a vysoko, že ho nikto nechytí, aj keby majú väčšie siete, ako je tá moja. Veľa ochrancov hmyzu by ma za môj úlovok ukrižovalo. Nech sa páči, ale ja dúfam, že sa stanem tým, na čom ste vy zavisli aj keby len ako myšlienka pre veriaceho. Modlím sa, nech sa moje slová dostanú cez vaše uši, ale žiaden dar nie je zadarmo.
přidáno 17.11.2012 - 21:18
GULI: Prečítaj si poslednú vetu. :)
přidáno 16.11.2012 - 09:01
GULIMu říkám, že nepíše básně, ale povídky ve verších. Tohle není úvaha, ale báseň psaná jako próza. A básním nerozumím... :-)
přidáno 15.11.2012 - 12:25
Zarathustra: Tak co jsi tím chtěl říct? To by mě opravdu zajímalo..
přidáno 11.11.2012 - 08:24
GULI: Možná ti rozumím , ale aj pro mě je to těžké pochopit ...:)
přidáno 10.11.2012 - 17:39
GULI: Ďakujem za názor aj keď ťa sklamem. Nepochopil si to.
přidáno 10.11.2012 - 17:24
Hezká představa,ale naprosto bez významu-tvůj Bůh je jen Tvá myšlenka zrozená z minulosti,nějaké představy. Tvůj Bůh jsi ty-a teď to nemyslím pantheisticky,tvůj Bůh je Tvoje přání zhmotněné do představy motýla atd. Jako abstrakce je to pěkné,ale jako opravdový zájem o to,čemu říkáš Bůh-bezvýznamné..
přidáno 09.11.2012 - 21:10
Nádherně sepsané, něco pro mé uši, něco pro mé oči, něco pro mé myšlenky ...máš krásnou trofej, zlatého motýla..toho nejvzácnějšího a ti lidé s pomalými křídly , nechť si říkají, co chtějí ...ty ho máš :))

zajímavý nápad , líbí ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zlatý motýľ : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Básnici

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku