Nepíšu básně, neumím to. A většině ani nerozumím. Zato píšu povídky.
přidáno 19.09.2012
hodnoceno 5
čteno 1207(12)
posláno 0
Když píšu, když vymýšlím příběhy, připadám si trochu jako Bůh. Vytvářím vlastní svět, rostliny, zvířata a lidi. Není to božské, vymýšlet charaktery a osudy postav? Tvořím hrdiny i zbabělce, romantiky i násilníky.
Častým námětem povídek bývá Bůh a stvoření (i tady na Psancích). Současná křesťanská představa Boha mi připadá strašně nepravděpodobná a nedokonalá, tak vymýšlím vlastní interpretace. Přiznávám, jsou stejně málo pravděpodobné jako ta oficiální… (promiň, taron :-) )
V mých příbězích vystupuje křesťanský Bůh v různých a často ne zrovna kladných rolích. Někdy je náš svět stvořen jako hrací plocha ve velké hře profesionálních hráčů, jindy jako jedna z farem, příště se Bůh naštve a zemi opustí či se dokonce ukáže, že ne Bůh lidi, ale člověk stvořil Boha.
V povídce Zpověď hříšnice využívám a rozvíjím myšlenku, že Maří Magdaléna byla Ježíšovou ženou a učednicí. I když to není moje originální myšlenka (kromě jiného je uvedená v zřejmě falešném evangeliu Maří Magdaleny), stejně potěší, když se objeví archeologický nález, který ten mnou „stvořený“ svět alespoň malounkou přiblíží realitě – a stane se tak možná pravděpodobnější, než výklad biblický… No, není to Boží?
http://www.novinky.cz/veda-skoly/279198-jezis-mel-manzelku-zrejm
e-mari-magdalenu-naznacuje-nalezeny-papyrus.html
přidáno 26.09.2012 - 19:26
Výborná kniha je-tedy podle mě-od Richarda Smoleyho-Zakázaná víra,s podtitulem Tajné dějiny gnosticismu..
přidáno 20.09.2012 - 14:41
Chronoss:.... " Musí se však nechat že jako soupis pravidel dobrého chování tak i jako doklad o kusu historie lidstva svou váhu jistě má ....." s tím se plně ztotožňuji :)
přidáno 20.09.2012 - 12:28
souhlasím s tím že na světlo posledních cca 10 let vyplouvá mnohé co určitě katolická církev a nebo přesněji Vatikán ,asi moc neradi vidí a nemohou to ignorovat.Jak jsem již několikráte poznamenal tak vědět a věřit je rozdíl a pro ty z nás kdo vědí je vše kolem bible hodně zmatečné :) Musí se však nechat že jako soupis pravidel dobrého chování tak i jako doklad o kusu historie lidstva svou váhu jistě má...dle některých vědců a historiků byl už první překlad bible v podstatě církví upraven a to znamená že je mnoho co bude v dalších letech musit Vatikán asi skousnout.Jináč souhlasím i s taron že vše je jen pohled na věc každého z nás ,což je dobře neb kdybychom se ve všem schodli není o čem hovořit :) Souhlasím též s postřehem ,,že né bůh stvořil člověka ,ale člověk si vytvořil boha,, což činil už od nepaměti už od chvíle kdy byl zalezlý v jeskyních :) každopádně dík za pěknou úvahu..
přidáno 20.09.2012 - 09:34
Není za co se omlouvat...není proč se zlobit, upřímně jsi napsal pravdu o sobě..., kterou já už přece dávno vím....jsi takový hodný zkoumálek, kterému nedá spát ten vznik světa a života , jako mě...a to ,že jsem každý jiný, jinak a jinde...to nic nemění na tom ,že máme stejný cíl....a ať k němu dojdeme jakkoliv, pokud jsou prostředky slušné ...pak se možná sejdeme u jednoho stolu anebo v jedné zahradě....jo , tvé příběhy jsou často nelichotivé , ale pokládáš si i takové otázky, co nejsou zrovna nej...to vůbec nevadí...důležitý je k jakému výsledku nakonec dojdeš..já souhlasím s Pb* , nevíme, jak to bylo , můžeme jenom hádat , věřit a mít naději....já ji mám....věřím , doufám .....a víra tvá tě uzdraví :))))) Věřím , vím , že cokoliv si umaneš a jdeš za tím ( musí to být však správné ) pak toho dosáhneš ....je to mé přesvědčení od dětství ...je to má hnací síla....pokud o něčem pochybuji v samotném principu věci..pak se mi většinou nejen nepodaří , ale většinou od toho sama USTUPUJI..TAKŽE POKUD JSI PLNĚ PŘESVĚDČEN ,ŽE BŮH NENÍ A NIKDY NEBYL....A JDE TO ZE TVÉHO VNITŘNÍHO, NEJSPRÁVNĚJŠÍHO POCITU ...pak to dopadne jak má ....samo se ti ukáže, jestli je, nebo není ...jednou se to dozvíš, jako já :)))
Jeden krásný citát : Jsme tu proto, abychom Boha hledali a poznali, v okamžiku smrti Boha poznáváme a po smrti už ho vlastníme - (je nás, protože si to přeje) takže děláme dobře, když ho hledáme, ty i já :) A pravdu a 100% jistotu se dovíme v okamžiku naší smrti ..proto se říká je už na pravdě Boží = někde tam, co my lidé nevíme, neumíme pochopit, vysvětlit....nedokážeme jít za hranice smrti , proto je to pro nás " božksé " - mimo naše chápání -nevysvětlitelné, neporozumitelné a možná jenom prostě umřeme a nic není, je konec, ale i to je pravda Boží :)
přidáno 20.09.2012 - 00:26
No, není to Boží? Z tohohle úhlu pohledu je :c)))
Uznaná a neuznaná evangelia? Co může kdo vědět, že? Nejstarší (Markovo) vzniklo snad 70 let po ukřižování. I kdyby v době exekuce byl Marek malej kluk, je to vyprávění moooodně starýho pána. Spíš to měl z doslechu. Možný je pak všechno. :c)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Psaní povídek, Bůh a filozofie : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Budiž tma! Vlastně jinak: Budiž klid!
Předchozí dílo autora : Mzdy - zase pod míru!

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku