Ze sbírky: "Pro Český Národ" - Starší báseň, nicméně obsahově mi přijde stále aktuální.
přidáno 20.07.2012
hodnoceno 21
čteno 1308(13)
posláno 0
Probůh – Otevři oči Národe

Probůh,
co se tu děje?
Otevři oči Národe
a zři,
jak to tu vypadá!

Probůh,
ve vládě máme zloděje!
Otevři oči Národe
a zři,
duch vlasti uvadá!

Probůh,
ani dítě se nesměje?!
Otevři oči Národe
a zři,
vlast se nám rozpadá!

ikonka sbírka Ze sbírky: Pro Český Národ
přidáno 24.07.2012 - 18:10
Lasak: Jsou věci, kteří si jiní uvědomují a druzí zase ne. S tím nic nenaděláš. To je jako bojovat s větrnými mlýny.
přidáno 24.07.2012 - 18:09
Omlouvám se za duplicitu, spadl mi na chvíli server...
přidáno 24.07.2012 - 18:06
taron: No mám ještě dvě podobné, ale dám tomu čas :-). Aby těch názorů nebylo zas mnoho. Ale děkuju za čas a za komentář. Je fajn vést občas inteligentní debatu, v níž nemají oba dva úplně stejný názor... :-)...
přidáno 24.07.2012 - 14:12
štiler: Nemáš být na co hrdý? a co třeba na naši přírodu, na naši historii, naše vědce, a je toho mnohem víc. Jak se říká: "Všechny národy se navzájem pomlouvají a všechny mají pravdu" Neříkám, že jsme ti vyvolení ti nejlepší, ale neříkám, že jsme ti nejhorší. Nebyly jsme přeci i my jednu dobu mezi těmi nejlepšímy? i na to jak jsme malí? Je to jako s lidmy. Každý máme své chyby, ale abys miloval nesmíš hledat chyby. Naopak, musíš hledat ty kladné věci. Národ? Každý je nějaké národnosti. Za národ se dá považovat i tvá rodina, to je taky takový malý národ. Naopak zase Český národ (pokud jsi čech) se dá považovat za tvou rodinu ;)
přidáno 24.07.2012 - 09:08
Miro Sparkus: A ty máš taky pravdu...nemusí tě nikdo soudit, ani pro to , že o tom píšeš a už vůbec ne, že o tom uvažuješ...a tím , že sleduješ reakce jiných si jenom tříbíš svůj názor..a možná občas poopravuješ...i já to tak dělám....hm...a je pravdou to , že i když je naděje mizivá...tak se dá bojovat a víra ve vítězství je už samotné vítězství takže já tuto báseň neodsuzuji...ale chápu i nedostatek nadšení ostatních...a chápu tvé nadšení...je fajn , že jsme každý jiný...jeden pobízí druhého a druhý pomáhá prvnímu k obezřetnosti...piš dál tyto básně...všichni se na nich budeme učit ...učit tomu , co je správné :)))
přidáno 24.07.2012 - 08:57
taron: Ahoj, máš pravdu a souhlasím se vším, co jsi řekla. Na druhou stranu ale... to přeci neznamená, že by se nikdo nesměl o nic pokusit, i když šance je mizivá :-)...

Jinak mě spíše na básních tohoto typu baví sledovat to, kdo a jak se vyjádří. Už to, že se vyjádří beru za pozitivní fakt. Žádný jiný cíl v tom není :-).
přidáno 23.07.2012 - 18:58
Miro Sparkus: Jo a zpousta zmetků vyrůstá právě proto ,že chtějí konzumovat...takže většina národa je vlastně jenom chvilkových pomocníků, kteří, pokud dosáhnou, co chtěli ..odpadnou a do konce ti to nepomohou dovést...na ty se spoléhat nemůžeš...zůstane pár lidí..dobře, pak musí platit = jeden za všechny a všichni za jednoho, ale bude nás jenom deset :)) . Nebo , že by jenom pět ?? :))
přidáno 23.07.2012 - 18:51
Miro Sparkus: No..nemáš to s taron, Štilerem ani Puerem jednoduchý...hele, vlastně to všichni myslíme jako ty...je to v lidech...vo co jde ? Naše společnost je těžce konzumní..a mnoho lidí je nespokojených jenom proto , že nemohou konzumovat jako ostatní , bohatší jedinci a až by to dostali - peníze - tak by taky konzumovali a neohlíželi by se po slabších....- jen málo jedinců je založeno duchovně...a co nás pár svede ? Co ? Za prvé jsme duchovní ..teda já, já nepotřebuji okázalé dovolené - i když by byly krásné , ale když na to nemám , tak si zajedu tady kousek do hor a mám se jako pán...., nepotřebuji drahé oblečení, drahé šperky, utrhnu si kytičku na zahrádce a jsem voňavější a ozdobenější , než kdejaké paničky z města...nepotřebuji pro svůj život hodně peněz, stačí pár...je pravda, že někteří jsou v našem národě utlačovaní..s tím souhlasím ...ale vem to tak, dnešní důchodci, znám zpousty důchodců , co si vydělávají, mají důchod a plat a když jsou dva , tak se jim doma sejde měsíčně i 40 tisíc korun...kolik peněz na důchod dostaneš ty ? Věř mi , že nic....znám lidi , co už od 52 let mají důchody, když teda měli 5 dětí .. ale důchody berou i 40 let...takže si to spočítej třebas dvacet let studovali, potom 30 let pracovali a potom 40 let berou důchod- a někdo si ještě přivydělává...to bych taky chtěla...ale ...asi se na to dívám nějak zaujatě..to bude asi tím , že já nebudu mít ani důchod a ani lékařskou péči za 30 korun, až budu stará a nemocná...já si myslím , že až dubu stará , tak lékařská péče už bude o hodně a o hodně drahší...takže problém je nejen v lidech , ale problém je daleko hlubší a my ten problém , věř mi, nerozluštíme :))) Takže já to radši ani nezkouším ..
přidáno 23.07.2012 - 18:31
Neskutečný... mluvíte o příčinách, kvůli kterým vznikají podobná "díla" a přesto o tom mluvíte pohrdavě, jako by důsledek zavinil tu příčinu. Zavrhujete slova jako je hrdost, čest nebo národ, jakoby neexistovala. Ale proč? Ze strachu, z nepochopení?

Taron hovoří o tom, aby si každý udělal pořádek napřed sám u sebe. Vždyť o čem jiném se píše v té básni? Zamyslete se kriste už. Aby mohl být čestný a hrdý národ, musí se skládat z čestných a hrdých jedinců a každý musí začít u sebe. Ale jen proto, že je většina nečestných a nehrdých, to neznamená, že národ není. Je tu pořád, jen je nečestnej a nehrdej.

A pravda? Tohle je pravda, není v tom vůbec nic složitého. Není v tom ani co k hledání nebo k chápání. Pravda je, že budou-li mezi námi (sebe nevyjímaje) vyrůstat zmetci (i třeba nezaviněně) a bude jich hodně, odrazí se to i ve společnosti... tak jak se tomu děje. Copak to nevidíte? To není v zákonech, v ústavě, dokonce ani v hrdosti nebo cti... je to v lidech a je to o lidech. Nic více, nic méně... tuhle pravdu je třeba si uvědomit, ale nestačí si to jen uvědomit... je potřeba se podle toho chovat a jednat. A přiznávám, v tomhle světě to není jednoduchý...
přidáno 23.07.2012 - 14:22
Ano...buď budeme beránci , nebo poteče krev....je to ale o té krvi ? Souhlasím se Štilerem , napřed by si měl každý udělat pořádek u sebe, pomáhat sousedům a ne si navzájem závidět, pomlouvat se a lhát si do očí...koukat, kdo co má a nemá...je jasné , že na ty hodně vysoko nemáme, ale měli bysme se napřed semknout spolu...jenže to díky závisti a sobeckosti prostě nejde a na tom vydělávají ti hodně vysoko . Jsem pro to : umít si okna , jak napasala Yana :)
přidáno 23.07.2012 - 13:45
A co ma bezny obcan delat? Co mam delat ja, ucitelka, kdyz kazdy mesic cekam, kdy mi zkrouhnou plat? Jo, pujdu demonstrovat pres snemovnu naha, propicham gumy vsem vladnim limuzinam, ale co z toho? Za co se naji ma zena a muj zverinec, kdyz budu sedet v nejake zenske veznici? Trpim to dal, slozenky potrebuji zaplatit a cinze se sama jen tak na uctu neobjevi... Myslim, ze mate plno predstav v hlave, ale ve vysledku jsme stejne vseci nahnani...
přidáno 23.07.2012 - 13:43
Vybíráš si, co se ti hodí. Buď přistupuj k celku, nebo nemluv o cti, protože tohle čestné není.
Lidi lžou, všichni si lžeme pod rypáky a tím, že odmítám módní kecy v kleci, které mnozí jejich interpreti ani neberou vážně, (nekonkretní citát, jestli si to přebereš na sebe, nazvu tě hrdou vztahovačnou opicí, která vlasti spíš skodí... plus bonus).
Kde je pravda? Kde máš pravdu? Ta je nad vší tou hrdostí, krásou a ctí. Pravda vítězí, neznáme pravdu a proto prohráváme (všechno nebo nic). "Pravda vítězí" není heslem českého národa, proto ji nezmiňuješ? Je důležitější čest nebo pravda? Obojí je nepraktické.
Jsem historik, nemusíš mě poučovat. Ano, nemám být na co hrdý, pokud je moje vlast česká! Je pozdě na nějakou klidnou změnu, všechno je prolezlé zlem a lžou lidem do očí. Buď budeme beránky nebo poteče krev. Co chceš ty? Nějak žít musíme
přidáno 23.07.2012 - 10:47
Lasak: Zdravím, děkuji za komentář a za zastání. Jsem rád, že se ještě najde někdo s podobnými názory. A k tomu jak reagoval štiler. To je přesná demonstrace toho, proč to tu vypadá tak, jak to tu vypadá. Bohužel takových štilerů je mnoho, a pak ti, kteří jsou zároveň těmi dravci, tak se dostanou výše a jen využijí toho, co je jim dovoleno... Vždycky a pořád to bude jen o lidech a dokud bude v národu přemíra lidí, co s klidem řeknou, kašlu na hrdost, nemám vlast, nemám na co být hrdý... ale když vyhrajeme MS v hokeji, tak to je každý vlastenec až za hrob... ale proti tomu je těžké něco dělat...

A propó: tyhle básně jsou vyňaty ze sbírky "Pro Český národ". Ta je z větší části prozaická a dává jednoduché případy k tomu, na co může být člověk hrdý a na co se vše zapomnělo. Už jsem jí ani nechtěl dokončit, ale bohužel vidím, že to nebude na škodu. A když to pomůže aspoň jednomu takovému štilerovi otevřít oči, pak to bude stát za to... :-)...
přidáno 22.07.2012 - 19:10
Lasak: proč by to říkali? ta slova se nepoužívají, hlavně v médiích, ze kterých většina lidí čerpá informace a děti slovní zásobu. Vláda v tom není sama, díl ničení zastává i "obyčejný" lid
Osobně kašlu na hrdost, protože nemám být na co hrdej, kašlu na národ, protože nemám národ, kašlu na čest, protože je jenom vymyšlená a vylhaná. Přežije dravec, nebo člověk, který se umí přizpůsobit, ubránit se, zachovat si identitu, chytit šanci za pačesy a který umí být připraven. Vlast je něco jiného.
přidáno 21.07.2012 - 15:49
štilere musím nesouhlasit ;) Kolik lidí dnes řekne, že nám vláda zničila slova jako: "národ,Hrdost,čes, vlast,"... Skoro nikdo. Jo to, že říkají, že je tenhle systém špatný, ale v čem je pro ně špatný?, že ti nahoře mají a ti dole ne. Jenže když se podíváš pořádně, tak jim nejde o to, že by neměli ti okolo nich, ale to že nemají přímo oni. . Jim nejse o to, že Systém rozdupal českou vlajku, ale že oni samotní nemají dost peněz. Oči budou mít otevřené až tehdy, až jim něco bude říkat slovo "národ" až tehdy pochopí ;) A nechápu puero proč ho odsuzuješ. Jak víš, že on není ten co se snaží? To, že zde píše básně nezanmená, že není aktivní i po jiné stránce. Já teké píšu básně, ale zárověň vylepuji samolepky, plakáty, vyvěšuji transparenty, rozdávám letáky atd.. Bohužel za každým vlastencem a nacionalistou vidí lidé fašisty a přitom lidé ani přeně neví co to slovo znamená. (Znám tolik lidí co nadávají např. na skinheads a když jim řeknu, že se skinheads dělí a něktří dokonce hulí, tak jen čumí a nevěří...Není nad to nadávat na to co neznám
přidáno 21.07.2012 - 08:29
patos až pod mraky a obsah který je vykřičený v každém plátku
přidáno 20.07.2012 - 17:34
áá, tak to jsem vám, pomohl, když jsem nešel k volbám.
:-)
přidáno 20.07.2012 - 16:30
štiler: Něco dělat se s tím dá při volbách, ne po nich... když polovina národa na volby kašle, tak se není čemu divit... ztěžovat si, nadávat a pořád čekat, že někdo něco udělá, nemá moc smysl... ;-)...
přidáno 20.07.2012 - 16:29
puero: Atentát, převrat, zatčení... to mi nepřijde zrovna dvakrát dobré... Psát do novin? O ničem, kdo čte dneska noviny. Platil daně? Nic jiného mi nezbývá... a propó byl jsem to já, který to od své registrace na svém profilu publikoval sdružení Pro Patria, které se o změnu snažilo a nikdo, vůbec nikdo se nepřidal... proto jsme sdružení Pro Patria zrušili a zůstali sami v pozadí... Nicméně my jsme apolitičtí, jedinný politický projekt byl Síla hlasu, ale vzhledem k tomu, že počet lidí, co volili se nijak nezměnil, moc to úspěchu nemělo... a přitom by to stačilo...
přidáno 20.07.2012 - 11:43
Ano, Miro, navrhuju, abys jen planě nekecal a něco udělal. Platil daně, psal do novin, spáchal atentát, udělal převrat, nechal se zatknout..... máš tolik možností.
přidáno 20.07.2012 - 11:40
lidi mají oči otevřené, jenže nic neudělají, budou o tom jen psát a říkat jak je to špatné a tak dále

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Probůh - Otevři oči Národe : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Hrdost, Čest a Síla
Předchozí dílo autora : Nerozuměl řeči hvězd

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku