... dedovi...
přidáno 14.03.2012
hodnoceno 13
čteno 1077(18)
posláno 0
Život je javisko, no ty
si smrti už tak blízko!
Blíži sa tvoja derniéra
- ja som z toho zmätená...

Som dospelá žena
(oficiálne)
už mi nik rozprávky nečíta
(asi sa to nepatrí)
občas píšem básne a unikám
pred realitou tohto sveta.

Nebojím sa smrti,
zaslúžiš si však
lepší koniec; hoci
určite by nezazvonil
zvoniec.

Život totiž nie je rozprávka
.
(To vieme dobre obaja)

přidáno 23.04.2012 - 13:47
puero: Komentár na zamyslenie, ďakujem Tome.
přidáno 20.04.2012 - 09:54
Shoppenhauer (otřesné jméno) kdysi napsal, že ženy jsou příliš infantilní a neunesou tíhu zodpovědnosti v politickém životě, protože si své dětství tahají všude s sebou a mají tendenci nahlížet na svět z pozic nedospělého člověka. Napsal to dávno před tím, než ženy odložily korzety a začaly se angažovat v politických spolcích, emancipovat se, bojovat za svá práva a dokonce sto let před tím, než vstoupily první ženy do bezpečnostních složek a do armády. Jak hluboce se tenhle slavný filozof mýlil co? V téhle básni je tvůj ,,stary otiec" i přes všechnu tu dobu co uplynula od časů, kdy jsi byla dítě, stále tím člověkem v roli ,,dědy" a tahle jeho role z tebe dělá vnučku, dítě. Po derniéře o které píšeš o tuhle roli přijdeš. Dospíváš s každou těžkostí, které tě zbavují starých rolí, které sis uvykla hrát. Jak jsi je hrála? Je publikum spokojeno? Neseš si vavříny z minulosti? Jaké role hraješ teď? A jak? Je to těžší a těžší, všechno se tolik komplikuje. Člověk se špatně orientuje v nových představeních života, co? Ale projde jimi až ke své vlastní derniéře a lidi mu ještě zatleskají. Tvůj děda si taky zaslouží potlesk a jsi to ty, kdo mu jej musí poskytnout.
přidáno 02.04.2012 - 15:03
Líbí se mi....vane ke mě smutek z veršů.
přidáno 15.03.2012 - 18:38
Hm...dědovi? Já neměla ani jednoho, zemřeli, než jsem se narodila....a babičku ? Měla jsem jednu....přála jsem si takovou tu od Boženy Němcové, hodnou a moudrou.....:))
Báseň se mi moc líbí ....
přidáno 15.03.2012 - 17:11
Už jsem to četl předtím, rozumím tomu.
přidáno 15.03.2012 - 14:16
Yana: jutu: DDD: D_P: ďakujem všetkým, naozaj ma veľmi bolí, keď ho vidím v takom stave... báseň o blížiacej sa smrti milovaného človeka asi ani nemôže nebyť smutná, hoci smrť patrí k životu...
přidáno 15.03.2012 - 14:13
D_P: zmätok, mäso, bábätko (...)
přidáno 15.03.2012 - 10:23
no... ...podařilo se ti naprosto přesně popsat moje pocity z doby před několika lety... Je opravdu smutná.
přidáno 15.03.2012 - 00:15
D_P: Prosím. Já jen, aby nebyla mýlka a nevytvářely se domněnky, že něco je jinak než jak je.
přidáno 15.03.2012 - 00:12
jutu: nejsem vševědoucí a slovenština mě v mém věku bohužel jaksi minula díky za poučení...
přidáno 15.03.2012 - 00:12
D_P: Slovo zmätená je správně - douč se.
přidáno 15.03.2012 - 00:08
pst nikomu to nerikej ale mas přehlasku ve slově zmätená - slovensky moc neumim ale přehlásky nemáte, ne? ale to nic napsal bych ti to do chyb ale moznost tu neni.

Ted k basni je v ni hodne HODNE smutku jak rika Yana... ale o tom smrt je... pekne
přidáno 14.03.2012 - 23:41
Ale ne, ta je moc smutná, napsaná tak, že ti věřim každé slovo, hned první sloka mě uzemnila. Opravdu mám slzy v očích.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
C´est la fin? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Slzy marca
Předchozí dílo autora : UNFAITHFUL

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
el26, Mari
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
pocitová řekla o Delivery :
mam tě ráda!! a sem hrozěn ráda, že sem si tě přečetla někdy už strašně dávno na literu a teď tě čtu dál...hlavně seš ale skvělá slečna, co mi pomáhá a že tu seš, je dobře. a zasloužíš si úplně nejskvělejší život, a ty ho budeš mít, určitě.....seš to přece ty teress :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku