![]() ![]() ![]() ![]() |
Plná náruč deště udeřila
v hodině nevědomí,
dutého opovržení.
Se smyčkou na krku
ztracena s mokrými vlasy,
zneuctěna do dna...
Zamčený byt na hnusný smích
setřásla za chvilku nožem,
prokletí volá do noci!
Zlomila jeho rod
v nenávisti bere si, padá...
Pes po stopě ublížení
tesáky cení,
spravedlnost sekne...
v hodině nevědomí,
dutého opovržení.
Se smyčkou na krku
ztracena s mokrými vlasy,
zneuctěna do dna...
Zamčený byt na hnusný smích
setřásla za chvilku nožem,
prokletí volá do noci!
Zlomila jeho rod
v nenávisti bere si, padá...
Pes po stopě ublížení
tesáky cení,
spravedlnost sekne...

super, díky za návštěvy, zašel jsem, až dnes, popravdě moc nechápu to opěvování formy. z vázanosti veršů jsem vyrostl, no a skládat nějak hezky písmenka - to mě v životě nenapadlo

Popravdě řečeno jsem se zašel podívat, jak se píše bez sentimentu.
Doposavad jsem si myslel, že ho má každý, kdo si hraje s verši. Ale po přečtení dílka tady i s komentáři a poučení o formě jsem si všiml spíše něčeho jiného. Že pokud nám něco nesedí, už si to přizpůsobuje. A škatulkujeme. A to není dobré.
Juno není asi sám, koho tady prudí sentiment. I když po přečtení jeho dílka a nalezení kouzelných obratů si pokládám otázku, nakolik je dílko antisentimentální. Můj pohled je asi ten, že takhle se nepíše v parku, ale na větrném předměstí, třeba v rovinkách na Karlovarské ... ale ta touha psát báseň, je sentiment už sám o sobě.
Mám-li se vyslovit přesně, rozhodně se mi tento text lbí více než zmíněná ukázka. Jsem obyčejný chlap bez literárního vzdělání a dám na svůj dojem. Forma je jen dotahování úrovně dílka....dobré dílko osloví v jakékoliv formě. A zvýrazňování , či měnění písma je jen manipulace s vědomím čtenáře, což se rovná omezení jeho volby na názor.
Doposavad jsem si myslel, že ho má každý, kdo si hraje s verši. Ale po přečtení dílka tady i s komentáři a poučení o formě jsem si všiml spíše něčeho jiného. Že pokud nám něco nesedí, už si to přizpůsobuje. A škatulkujeme. A to není dobré.
Juno není asi sám, koho tady prudí sentiment. I když po přečtení jeho dílka a nalezení kouzelných obratů si pokládám otázku, nakolik je dílko antisentimentální. Můj pohled je asi ten, že takhle se nepíše v parku, ale na větrném předměstí, třeba v rovinkách na Karlovarské ... ale ta touha psát báseň, je sentiment už sám o sobě.
Mám-li se vyslovit přesně, rozhodně se mi tento text lbí více než zmíněná ukázka. Jsem obyčejný chlap bez literárního vzdělání a dám na svůj dojem. Forma je jen dotahování úrovně dílka....dobré dílko osloví v jakékoliv formě. A zvýrazňování , či měnění písma je jen manipulace s vědomím čtenáře, což se rovná omezení jeho volby na názor.

http://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=10875-sonata-holubici
Tady je odkaz na dokonalý příklad toho, co dokáže forma... Už jen po otevření čtenář ví, že se může těšit na zajímavé čtení...
Tady je odkaz na dokonalý příklad toho, co dokáže forma... Už jen po otevření čtenář ví, že se může těšit na zajímavé čtení...

Já vím co je to volný verš a fakt nemyslím zařazení do kategorie...
Forma, říká se, tvoří padesát procent díla. V Tvém případě bohužel tak deset procent.
Jak píše LUKiO - vyznění do ztracena a konečný dojem nic moc.
Je to především tím, že báseň neupoutá na první pohled, nezaujme (a za to může forma).
Forma, říká se, tvoří padesát procent díla. V Tvém případě bohužel tak deset procent.
Jak píše LUKiO - vyznění do ztracena a konečný dojem nic moc.
Je to především tím, že báseň neupoutá na první pohled, nezaujme (a za to může forma).

jak, jaká forma, prostě volné verše jiBIGřiBUDe...
no, jestli myslíš tu kategorii básně/ostatní, tak fakt nemám náladu prohledávat do které škatulky přesně zařadit.
no, jestli myslíš tu kategorii básně/ostatní, tak fakt nemám náladu prohledávat do které škatulky přesně zařadit.

jiBIGřiBUD mi bere slova z úst...jsou tam zajímavé obraty, líbí se mi třeba zlomila jeho rod, ale i další...nicméně celkové vyznění je takové do ztracena, konečný dojem tak je nicmoc

co se týče obsahu a některých obratů - není co vytknout... akorát, co ta forma? když už napíšeš poutavou a čtivou báseň, tak je škoda ji takto odbýt nezajímavou a nudnou formou...
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Slzy u cesty : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Zamčený pokoj
Předchozí dílo autora : Vzbouřenci
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Reiko [14], lk.firefox [13], Crystal [10], zlatesvetlo [8], Maureen [8], ZaZu [2], Tomáš Černý [2]» řekli o sobě
shane řekl o Nikytu :Milá, temperamentní a okouzlující dívka, se kterou se dá bavit prakticky o všem. Má rozsáhlé zájmy i všestranné znalosti a obdivuhodnou inteligenci. Skvěle veršuje česky i anglicky a nemá problém s plynulým přechodem mezi těmito jazyky. Svého času mne poctila svým přátelstvím i důvěrou a zahrnula mne spoustou informací i veselých historek. Náš kontakt spíš připomínal running commentary! Byl jsem rádcem, důvěrníkem, arbitrem ve věcech života i prvním kritikem některých dílek. Někdy jsem se dost zapotil, protože mé znalosti mají díry a mé IQ , ač slušné, na Menzu nestačí... Milá Veroniko! Nevím, kdy a kde se zas potkáme, ale chci Ti poděkovat za všechny ty krásné chvilky tady s Tebou. Bavily mne veselé historky ze života psích slečen i z Tvého vlastního, nutila jsi mne přemýšlet o věcech, které by mne jinak míjely a řešit to, nač bych si jindy netroufal. Bylas má múza i inspirace, Tvá důvěra mne těšila i zavazovala. Well, přečetl jsem si s údivem, cos tu o mně prohlásila a na chvilku jsem ztratil řeč! Snad právě jen Tvá nepřítomnost v kritickém okamžiku zabránila globální katastrofě...;o)))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))))