přidáno 31.10.2010
hodnoceno 13
čteno 1041(23)
posláno 0
Jen co přijde,
zahledí se
a dech uvázne mezi řádky,
protože nedohlédne
vzrušení.

Pomsta je sladká,
když na rukou krev
se tiší výkřiky.

Šeptavá bolesti,
zoufalství puká v žertu;
když jsem unaven -
směju se.

Ať do tváře zakřičí ti:
Krvesmilstvo!
Požehnej Pane
tomu štěstí.
přidáno 07.04.2023 - 01:17
Mazec.Dost otevřená, aby mě nadchla a nechala i prostor fantazii.
přidáno 03.05.2011 - 22:44
jayjay: Ano, i takové případy se dějí, a dokonce to zpočátku může vypadat, jako selanka a souputník si může představovat něco zcela jiného... než se pak stane.
přidáno 03.05.2011 - 22:21
Eliška Vobrubová: No někdo bere lidi na procházku, aby je zabil... >:-[
přidáno 03.05.2011 - 21:58
gabkin: Když s dovolením použiji tvého obratu, že poesie je braní na vycházku, tak přece právě to potvrzuje tu potřebu čtenáře rozumět textu i požadavek směřující k autorovi, totiž, aby jeho dílo bylo srozumitelné. Jestliže vezmu někoho na procházku a chci mu ukázat svoje místa, kam chodím, když je mi smutno, nebo veselo nebo jakkoli jinak, tak mu přece na cestu nezavážu oči. Naopak. Chci mu ukázat a přiblížit, čím je pro MNE to místo zajímavé, a tím mu umožním všimnout si toho, čeho by si možná sám nevšiml. A až potom, nebo lépe - teprve tehdy, se může se může spustit proud návštěvníkovy (čtenářovy) fantazie.
přidáno 03.05.2011 - 21:40
Ani já nevím (tedy po tvém vysvětlení, že ona, ta, o které je ta báseň, už vím), kdo přijde. Kdybys neoodpvěděl na otázku v kometáři, tak z textu se nedovím, kdo přijde a mohu si představit kohokoli a současně nikoho, protože všechno je nic a nic je všechno...
přidáno 03.05.2011 - 21:31
tvojegps: Ano, přesně tak.
přidáno 03.05.2011 - 14:26
gabkin: Drahousku, jayjayuv komentar je opak '....co tim chtel basnik rici?'. My basnikovi do hlavy nevidime, ani nechceme, proto by mel dokazat v basni sdelit co sdelait chce. Ne pak dodatecne odpovidat v diskusi:-D
přidáno 03.12.2010 - 23:10
ano, konstrukce, to je dobře řečeno, to jsi vystih, díky
přidáno 28.11.2010 - 09:24
Tak tady asi prvně co jsem na psancích jsem si to užil.
- dílko samo je zajímavá konstrukce kouzelných obratů
- komentář puera je přesně to, co by mělo být v komentáři
- komentář jayjay je názorná ukázka onoho ....autor chtěl básní říci.....
To skutečně musíme rozumět všemu, kdo co napíše, to opravdu si nárokujete právo vidět do hlavy každému, cítit jeho pocity a vidět jeho očima? Vždyť poezie je braní na vycházku...a umožnění vidět stejné věci, ale ne chtít je . Někoho vycházka do polí unudí, někdo si všimne nezaoraného klásku, někdo je okouzlen lesklostí otočené zeminy, někomu to vybaví vyleštěný plát oracího listu , někoho to postaví až do kovárny, kde vidí tento list kout (to pro ty složité konstrukce).
- Já jsem jen spokojen s neotřelým zážitkem. Je tojako být za japonskou stěnou, vidět stíny, slyšet zvuky z textu a nechat pracovat svoji fantazii..... podle mne to, co je poezii vlastní.
přidáno 12.11.2010 - 21:48
ona, tedy o té, o které je báseň ;)
přidáno 12.11.2010 - 18:52
Možná je to na mě příliš zakutaný, ale kdo přijde?
přidáno 31.10.2010 - 20:50
díky za názor :)
přidáno 31.10.2010 - 17:37
Pěkně ač složitě napsáno. Normální člověk z lidu ale jaksi nepochopí o čem to má vlastně být. Báseň, nechce-li se tvářit tajuplně a inteligentně, by měla být srozumitelná v každém slově. Obrátit každé slovíčko třikrát v hlavě, než si najde svou správnou polohu, zabarvení a důraz. Třeba z druhé sloky je cítit jak se v člověku vyvalí na povrch elementární a přirozený hněv, když tiší bolest. I ta červená ukrytá v krvi na rukou je přirozeným pudilem vzteku. Kdybych měl červeně natřený pokoj, už když bych ho otevřel, rozbušilo by se mi srdce. To dělá červená.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vzbouřenci : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Slzy u cesty
Předchozí dílo autora : Na okraji

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku