přidáno 01.04.2024
hodnoceno 1
čteno 51(4)
posláno 0



Petřínskou rozhlednu mám ráda už od svého dětství, kdy jsem poprvé hrdě vyšlapala ve svých šesti letech 299 schodů. Je to sestra pařížské Eiffelovky. I děti jí říkají malá Eiffelovka, nejen podobnou konstrukcí, ale i symbolem - Eiffelovka v Paříži - Petřín v Praze.

V roce 1889 navštívili členové Klubu českých turistů světovou výstavu v Paříži, kde se nadchli pohledem na tehdy novou Eiffelovu věž. A tak se rozhodli vytvořit podobnou dominantu nad městem v Praze. Založili Družstvo pro výstavbu Petřínské rozhledny, dali do něj první peníze a od magistrátu získali pozemek. Pro pětkrát menší napodobeninu Eiffelovy věže byl vybrán vrch Petřín v nadmořské výšce 324 metrů.

Její slavnostní otevření bylo na počest Zemské jubilejní výstavy v Praze roku 1891 a skutečně byla postavena jako kopie Eiffelovky ( ta byla postavena 1887-1889). Může se pyšnit, že stojí na Petřínském vrchu, který je 324 metrů nad mořem a výška rozhledny je 65,5 metrů. Eiffelova věž v Paříži měří i s anténou 324 metrů. Jsou si opravdu podobné, ta naše je na kopci. Tím pádem se na ochozu nacházíte ve stejné výšce jako na Eiffelovce. Kdo byl na Eiffelovce, tak ví, že musí vyšlapat 1665 schodů, anebo použít výtah. Obě tyto štíhlé dámy umožňují krásný výhled na města.

Kromě nádherného výhledu na Pražský hrad je vidět i Říp a České středohoří. Všem doporučuji, nyní se oteplí a bude to skvělé.



1.4.2024
přidáno 01.04.2024 - 12:19
Další Tvoje perlička

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Petřínská rozhledna : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Rozházené hvězdy
Předchozí dílo autora : Čas

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Meluzina :
Skvěle ovládá kritické myšlení a polemiku, vyzná se v politice i literatuře, umí poradit a její rady jsou tvůrčí a hodnotné, stejně jako myšlenky v jejích dílech.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku