přidáno 25.02.2024
hodnoceno 4
čteno 78(5)
posláno 0


Isaac Newton patří společně s Albertem Einsteinem mezi ikony vědy a mezi největší vědce světa.

Když mi v dětství při sbírání jablek na zahradě, spadlo jablko na hlavu - taťka mi pověděl : "Newtonovo jablko".
I Isaac Newton se potuloval zahradou a napadlo ho, že gravitační síla, která přitáhla k zemi jablko, není omezena na nějakou vzdálenost od Země, ale že její síla musí sahat dále.
Dodnes se neví, zda se to stalo na zahradě slavné Alma Mater Trinity College v Cambridge anebo doma na venkově.
Padajícímu jablku, Isaac Newton přisoudil důležitou úlohu, a tímto začal zemskou přitažlivost zkoumat.

Vždy mne bavilo, když mi rodiče něco vysvětlili tak, že mi to zůstalo navždy v hlavě. Základy newtonovské fyziky. Zákon všeobecné gravitace a tři pohybové zákony, které tento slavný vědec, matematik, fyzik a astronom objevil. Je tomu již přes třista let. Žil 1642-1727.

Takový malý nedělní fejeton a vzpomínka na slavného vědce.
přidáno 27.02.2024 - 06:56
Psavec : děkuji za komentík.
přidáno 25.02.2024 - 15:48
Souhlasím s wojtou, zároveň je to boj proti skleroze.
přidáno 25.02.2024 - 14:31
wojta : ano, děkuji, přesně tak jsem to myslela. Mnoho studentů nemá ty základy, co míváme my - stará škola.
přidáno 25.02.2024 - 13:25
Není marné oprášit občas to, co všichni tak dobře známe .... .

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Fejeton č.2 - Newtonovo jablko : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Odpuštění
Předchozí dílo autora : Jaro je naděje

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku