přidáno 17.06.2022
hodnoceno 11
čteno 337(21)
posláno 0
ráno po dešti -

ohýbám se k pěšině

pro poupě pivoňky



...........................



mravenci lesní

nosí bílá semínka -

k zápraží domu
přidáno 20.06.2022 - 18:40
Neu: pokud správně počítám, obě tahle haiku mají tebou preferovaný formát.
Díky za názory.
přidáno 20.06.2022 - 13:31
Gora: já teda přes haiku moc nejsem, vlastně jim ani kdovíjak nerozumím, ale jedno pravidlo je mi naprosto jasné a to je 5-7-5. Bez tohohle pravidla mi to připadá jen jako nesourodá snůška slov se společným rádoby přírodním tématem. Jako když labuť letí nad jezerem, plácne přitom křídlama o vodu a tyto kapky špinavé vody plesknou na papír a hurá mám haiku, co napsala sama příroda. Ti mravenci mě baví, ale to první je takový blábol, bez urážky.
Vím, že existují autoři, kteří se bouří proti 5-7-5, ale to je pravidlo, které haiku definuje a pokud se ho zbavíme, tak proč se rovnou nevyprdnout třeba na oslovení v dopisu nebo gramatiku v úvaze.
přidáno 18.06.2022 - 13:31
Koalo, začínala jsem "přepočítáváním" odpozorovaných příhod na slabiky 5/7/5 a většinou z toho vylezla nějaká přírodní miniatura... než jsem se osmělila nazvat ji haiku.
přidáno 18.06.2022 - 09:57
Nejsem odborník na haiku, ale tenhle formát se mi líbí. Tyhle dílka taky - moc. Taky mě, po výzvě, napadlo (po Tvojí výzvě), že bych nějaké zkusil, ale zatím, po čtení těchto a jiných na to nemám odvahu...
přidáno 17.06.2022 - 22:14
Homér: poetičnost je podle mne v poupěti pivoňka. Přesah - doufám, v tom, že se /věkem i s péčí-obavami o keř/ shýbám taky, tentokrát však pro ono deštěm omlécené poupě.
Víc ti k tomu, Homére, nepovím...
přidáno 17.06.2022 - 19:37
Můžeš mi vysvětlit tu první. Kde to má nějaký přesah? Poetičnost? Jako kmotrov, pro poupě piva. Haha. Ta druha je lepší, vidím ty upachtěné chudáky ze satelitu vykládající nákup z auta.
přidáno 17.06.2022 - 15:51
kmotrov: ty se shýbáš pro lahváče, jo:-))
díky, já mám na vše /někdy bohužel/ moc přímý náhled, sofistikovaná tvorba mi nejde.
S těmi mravenci - jak víš, máme hned před domkem ty vysoké smrky, doteď jsem přesně nerozluštila, co to ti obří mravenci, kteří se nám nenápadně stěhují domů, vloni nosili. Asi to byla semínka ze šišek těch smrků, a že pokryla celý chodník... lámu si s tím hlavu...kam a proč to nosili. Letos tam ta semínka nebyla.
Moc děkuju.
přidáno 17.06.2022 - 15:29
Já rovnou pro lahváče
:-D

Já mám pocit, že u nás máme v haiku potřebu přeceňovat nedořečenost, možná až moc vytváříme hádanku a Tobě se občas povede naprosto prosté haiku, nejobyčejnější z obyčejných, ale je to v tom, ta metafora ticha o které mluví zvrhlík v komentáři, to okouzlení obyčejností. Druhé je úžasné.

https://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=4927-
přidáno 17.06.2022 - 15:21
Psavec: snake_01: děkuji oběma.
Pivoňka je odmalička má oblíbená květina - i v Krumlově máme dvě.
přidáno 17.06.2022 - 12:11
Dobré, jako vždy.
přidáno 17.06.2022 - 12:05
Pivoňka je symbolem dobré vůle a radosti - do kontextu prvního textu to dokonale zapadá.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Drobnohledem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dnes u Kauflandu...
Předchozí dílo autora : Jehnědy

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
el26, Sasanka
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Me and you and all the others řekla o Lay :
moje zlatá sedmikráska. kafe. sem fakt moc moc moc ráda, že tu jsi, že tě můžu číst... a že tomu někdy i rozumím:+) love. M.**
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku