Ahoj všichni! Tohle je část první kapitoly fantasy úletu. Vím, že číst pohádky se asi nikomu nechce, přesto, byla bych moc vděčná kdyby to někdo udělal a chtěla bych poprosit o brutálně upřímnou kritiku. Dík moc všem ;)
přidáno 11.02.2022
hodnoceno 7
čteno 325(7)
posláno 0
Světlo dne náhle proříznul Erutův výkřik a celému Virdeanu se za jeho zvuku zastavilo srdce. Hlas ptáka smrti vždy znovu ožíval, když výzva o nárok na moc zpečetila osud dalšího člověka. Ta pečeť smrti jednoho, znamenala život národa, život mého lidu, a měla zabránit nevinným obětem války a zbytečnému krveprolití během revolucí. Jak spásná myšlenka: boj muže proti muži a daň jednoho života, nebo smrt všech nesená na křídlech Erutova šílenství.
Za pár týdnů to bude rok, co jsem přijal tíhu koruny, rok, co můj otec zemřel, rok od chvíle, kdy se mi jeho posledním výdechem vypálilo do tváře znamení moci. Byl den jeho pohřbu, když jsem uslyšel Erutův hlas poprvé během své vlády. Dnes to bylo po čtvrté.
Ten zvuk drtil uši a svíral útroby jako železná ruka, z které se nedá vymanit. Zvukem jeho hlasu se mi vždy čelo orosilo potem. Nebylo to strachem z mého nejnovějšího protivníka, působil to dech smrti, jež se nad Virdeanem vznášel. Vzhlédl jsem vzhůru na smaragdová křídla rozpínající se nad mou hlavou a pomyslel si: „Doslova.“ Nad mnou hlavou se vznášel pták Erut, dravec, jenž se vždy znovu zrodil v okamžiku, kdy byla rozlomena pečeť výzvy a pronásledoval toho, kdo nosí moc, v tomhle případě mě, dokud si s dalším výkřikem smrti neodnesl život. V rukou jsem držel pergamen, který svázal můj osud se jménem v jeho pravém rohu. V poslední den nejbližšího úplňku bude on, nebo já mrtvý.

Hodil jsem ten prokletý svitek na stůl plný dalších svitků a setřel si pot z čela. S tímhle problémem do novu stejně nic neudělám. Natáhl jsem se po jiném, otevřel ho a začetl se do obsahu:

Vládce Kaharianu, První bojovníku, Králi jezer, Strážce smlouvy, Ochránce míru, můj Pane Ermene,
Krajina hrabství Bourny je divoká a neúrodná. Lidé zde musí bojovat o obživu. Důležitým zdrojem je pro nás rybolov. Poslední dobou si ale lidé z okolí řeky Reiny stěžují na nedostatek ryb. Po prošetření záležitosti jsem došel k závěru, že tato situace nastala, neboť Nadeenští rybáři loví na stejném území, aby pak ryby prodali na jarmarku. Živobytí mých lidí závisí na rybolovu a řeka nenese dostatečné množství ryb pro naši obživu a Nadeenské obchody. Proto Vás žádám o výlučné právo rybolovu pro obyvatele Bourny v oblasti, kde se řeka dotýká našich hranic.
Doufám ve Vaše pochopení a čekám na Vaši odpověď.

Hrabě Sychel z Bourny.

S povzdechem jsem dopis odložil na hromádku stížností a požadavků mých hrabat. Celá situace bude muset být přezkoumána. Důvěřovat slovům dopisu by bylo naivní a odmítnout žádost bez důkazů nebezpečné. Pokud mám vládnout spravedlivě a snížit počet budoucích výzev, nesmím uvíznout v síti intrik Kaharianských šlechticů. Slepá důvěra, nebo dojem nezájmu o blaho poddaných by mohli mít fatální důsledky. Pokud napíšu do Nadeenu, samozřejmě všechno otočí ve svůj prospěch. Nejjistější bude, když to bude přezkoumáno osobně. Kvůli dalším vladařským povinnostem tam ale nemůžu jet já sám. Budu tam muset poslat někoho, na koho se můžu spolehnout. Takže jako obvykle, zřejmě Traima. Jako můj strýc má dostatek autority, bystrý úsudek a mou plnou důvěru. Nejednou mi pomohl a poradil a cesty po Kaharianu si užívá. Napsal jsem si Bournu na seznam úkolů, vylovil z hromady další lejstro a pomalu se propracovával dál a dál. Než jsem konečně dočetl poslední dopis, slunce už se sklánělo k obzoru.
Zazvonil jsem a do místnosti vešel dvířky pro služebnictvo sluha: „Přejete si, můj pane?“ „Nechte zavolat Traima Ermena do mé pracovny.“ „Jak si přejete, pane,“ s úklonou odvětil sluha a otočil se k odchodu, když mě napadlo: „Ještě okamžik, ať nám přinesou víno.“ „Jistě, pane,“ řekl sluha s další úklonou a odporoučel se.
přidáno 20.08.2022 - 22:17
Jasan, není zač.
přidáno 20.08.2022 - 19:12
LudvíkRoiSoleil: Moc děkuji za komentář a za konstruktivní kritiku.
přidáno 20.08.2022 - 19:08
LudvíkRoiSoleil: Moc děkuju za rozsáhlé komentáře a zajímavé připomínky. Rozhodně některé věci přehodnotím a přepíšu.
přidáno 11.02.2022 - 16:34
Je to vytržené z kontextu mělo by tam být popsané něco o té zemi o její přírodě o městech o tom jaké tam rostou stromy něco o historii té země aby si člověk představil jak to tam vypadá no a když do děje vstupuje nějáká postava měla by zase být popsána např. Král jak vypadá jakou má povahu charakter atd prostě něco o něm . No a pak musí začít být průběžně odkrýván děj nějákého příběhu ale nesmí tam být najedu moc informací musí to být plynulé plynulý spád je to nejdůležitější ......
přidáno 11.02.2022 - 15:33
Že král pověřil někoho jiného, aby tam jel a věc prošetřil je asi správné. Král nemůže být všude a kdykoliv někam jede, měl by počítat s tím, že se někdo může pokusit o převrat, svrhnout ho a tak králové z praktických důvodů jezdili málo. I když v historii byli takové případy králů, kteří cestovali často, například Karel Veliký, který neustále cestoval. A žádný šlechtic nemohl dopředu vědět, kdy se ukáže právě u něj, což taky drželo šlechtice v patřičných mezích. Jenom mi přijde tak nějak jednoduché, prostě jen někoho pověřit, to toho král moc neumí, když jenom pověřuje. Rád bych se dočetl i co umí, nebo jak je chytrý. Nějaké zamyšlení nad strategickou důležitostí té oblasti, nad vztahy mezi těmi zeměmi nebo tak něco, co by naznačilo možný spor o místa rybolovu. Abych pochopil, že je král uvědomělí a zná svou zemi.
přidáno 11.02.2022 - 15:25
Motiv s rybolovem a žádostí rozšířit loviště mi připadají zajímavé. Málo ryb pro živobytí a obchod. Já být hrabě tak hlavně zdůrazním, že není dost ryb pro vlastní spotřebu, natož pro obchod, ale předpokládám, že právě tak nějak to bylo myšleno. Ten obchod je asi taky důležitý, když ta zemně jiné zdroje nemá. Takže proč ne. Já jen, že když čtu to slovo obchod, tak mam pocit, že situace není tak vážná a snadno přehlédnu, že není dost ryb k jídlu. Asi by to chtělo zdůraznit, že lidé začínají hladovět, a podtrhnout, vážnost situace.
přidáno 11.02.2022 - 15:18
Jako celek mi to připadá dobré. Ono napsat začátek je asi těžší, než psát další kapitoly, aspoň teda u mě určitě. Může z toho být dobrá fantazy. Ale pokusím se o brutální kritiku. Ten pták Erunt mi připadá inspirovaný Fénixem, na tom není nic špatného, protože má Erunt i svá specifika odlišná od Fénixe jako třeba ta pečeť. Ale je škoda, že o tom znovuzrození a pečeti se na začátku zmiňuješ hned dvakrát. Lepší je se místo toho o tom ptáku dozvědět něco nového, třeba že je to dravec. Protože to předtím zmíněno nebylo. Trochu to píšeš jako když očekáváš, že čtenář trochu tvou vymyšlenou mytologii zná, když se fungování toho ptáka snažíš vysvětlit, mnoho toho není a spíše to u mě vzbuzuje otazníky. Co je vlastně ta pečeť, jen metafora, nebo snad jde o ten pergamen co si čte a byla rozlomena pečeť toho pergamenu. Odkud se ten pergamen vzal, to ho přinesl ten pták? Nebo to někdo králi přinesl a pták se zjevil, protože král rozlomil tu pečeť? Je tam pár nejasností, které jsem nepochopil.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Služebník smrti : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Prázdné ruce plné rosy

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku