Tímto nechci urazit ani vyvrátit žádnou víru či vyznání. Každý má to své, co mu vyhovuje. Takového boha, který je v souladu s jeho přesvědčením a vnímáním. Berte to pouze jako vyprávění mojí vlastní cesty a mého pohledu na věc, který nemusí být ani správný ani špatný. Je prostě můj a já s ním souzním.
přidáno 04.11.2021
hodnoceno 3
čteno 518(8)
posláno 0
Dříve jsem právě za soumraku, při pohledu do potemnělých očí začínající noci, nejčastěji pociťovala spojení s tebou.
Spojení se sebou.

Vždy jsem věřila, že nejsme pouze bytosti obývající tuto nádhernou planetu. Už v dětství jsem tušila, že jsme součástí něčeho většího.
Že jsme něco víc.
Úplně jasné mi to ale začalo být až tehdy, když jsem poprvé plně vnímala noční oblohu.
Při pohledu na temné plátno opředené miliony malých světel, tvořících propracované obrazce, jsem pocítila něco, co jsem nikdy předtím necítila.
Cítila jsem se "být opravdu doma".
Cítila jsem lásku, klid a pochopení.


Ačkoliv jsem nehledala, prošla jsem si mnohými náboženstvími, které mi v základu připadali správné, ale jako celek mi nedávali smysl.
Poznávala jsem víry a vyznání. Nalézala souvislosti a podobenství.
Přicházela a odcházela a to jen proto, abych našla svou vlastní pravdu. Svůj vlastní dokonalý svět a takového boha, který je v jádru opravdu laskavý.


Teď už tě vnímám všude.
Ne jen za soumraku. Ne jen při pohledu na noční oblohu.
Jsi v očích mojí malé dcerky. Jsi semínkem, které se mění v překrásnou květinu. Jsi zvukem deště a silou v peřejích živoucí vody.
Jsi vůně podzimního lesa i barvami, které každoročně mění tvář přírody.
Jsi láskou. Jsi vděčností.
Jsi mnou.

Jsi součástí každé maličkosti mého bytí.
Jsi nekonečným vesmírem i tou nejmenší buňkou nejen v lidském těle. Jsi světlo a pocit bezpečí.

V mé hlučné hlavě, plné nesmyslných obrazů, jsi obnovil ticho a klid. Do mého bytí jsi vnesl pocit nepodmíněné lásky a touhu poznávat nekonečné možnosti, které se zdáli být tak daleko a přitom stačilo udělat jediný krok ven z mé komfortní zóny.

Díky tobě vím, že nekončím.
Já i ty jsme jedním. Stejně, jako já a ten strom, se kterým právě sdílím stejný prostor.
Jak zapadalo slunce, jeho žluté listy se v záři paprsků zbarvily do zlaté a jeho krása se otiskla do mé klidné mysli.
Tento obraz si uchovám navěky. Tento okamžik i pocit s ním spojený.


Vnímám tě, cítím tě a přijímám tě celým svým bytím a věřím, že právě tohle je ten vztah, který chceš se mnou mít.
Nepotřebuješ, abych kvůli tobě chodila každou neděli do kostela. Stejně tak já něco takového nepotřebuji. Nechci náš vztah omezovat na zavřené dveře kostela a sliby, že budu dobrá.

Kdo vlastně určuje, co to znamená "být dobrý"? Kde jsou ty hranice a proč vůbec nějaké hranice mít?


S tebou se cítím svobodná.
Jsem tím, kým chci být a především tím, kým opravdu jsem.

Jsem tebou a to mi stačí.
přidáno 08.11.2021 - 23:47
Náboženství je pro mně stejně zajímavý jako bylinkářství, včelařství nebo třeba psychologie. Snad i proto, že se jmenuji Papež, proto človíček. Všichni a všechno jsme potažmo jedním. A to je mystérium, které nemusíme uchopovat poněvadž jím jsme. Můžeme to zdokonalovat nebo se ničit. Tys na to přišla dávno.
přidáno 04.11.2021 - 20:46
Alma Neradostná: Ano chápeš to naprosto správně. Nevyznávám žádné konkrétní náboženství.

Děkuji moc za milá slova. Těší mě.
přidáno 04.11.2021 - 20:17
Chápu to dobře, že jsi tedy nakonec u žádného oficiálního náboženství nezakotvila? Tvůj pohled na věc je mi blízký, obzvlášť ve vztahu k noční obloze se shodujeme. Tvou báseň, kterou jsem komentovala, teď vidím v lehce jiném světle; zdá se mi ještě upřímnější, než když jsem ji četla poprvé.

A abych se věnovala také literatuře: líbí se mi tvůj styl psaní, který je poetický, ale není zbytečně komplikovaný. A protože ráda vypisuji obraty, které mě zaujmou, za všechny vyzdvihnu "jsi zvukem deště a silou v peřejích živoucí vody".

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rozhovory s bohem I. : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Lhostejnost / paní doby
Předchozí dílo autora : V lásce a s důvěrou

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Mitzi řekla o LoveWillTearUsApart :
Byl jednou jeden sladký sen, který vlastně možná ani nebyl tak sladký... Na to, abych pohádku dokončila, nemám nervy, zbývá mi jich už jen na snění.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku