Hlavolam psaný tak, aby bylo extrémně obtížné význam textu vyjádřit rodově vyváženým jazykem.
přidáno 04.07.2021
hodnoceno 0
čteno 641(1)
posláno 0
Zadání

Všechny názvy osob v rodě mužském životném v pracovním textu jsou míněny genericky (zahrnují muže, ženy i nebinární osoby).

1. Nahraďte tyto názvy a další s nimi související tvary rodu mužského životného (vyznačeny podtržením) rodově vyváženými alternativami, exaktně zachovavše význam výkladu.

Při nahrazování zohledněte, že zatímco trvalé bydliště v Hošíkově mají pouze lidé, přechodně se tam ubytovávají a pohybují také elfové (muži, ženy i nebinární elfové), kteří se vážně urazí, jsou-li nazváni/y lidmi, ale nazvat je muži, ženami či osobami (např. nebinárními osobami) je v pořádku. Elfové (ž, m, x) se stávají zletilými v jiném věku než lidé a mohou se stát avanboky (ž, m, x) za stejných podmínek. Přeformulování vět či celých souvětí je dovoleno, pokud neubere ani nepřidá žádnou podstatnou informaci.

2. Dále upravte text z kroku 1 tak, aby popisoval nový rodově vyvážený postup hlasování: slova „vinen“ a „nevinen“ se na hlasovacích lístcích použijí jen tehdy, je-li spadlá osoba muž; je-li jí žena, mohou být použita slova „vinna“ a „nevinna“. Ve všech případech mohou být použity formulace „vinen či vinna“, „vinna či vinen“, „vinen/vinna“, „vinna/vinen“ a „nevinen či nevinna“, „nevinna či nevinen“, „nevinen/nevinna“, „nevinna/nevinen“.


Pracovní text

V naší vesnici Hošíkově se avanbokem nazývá, kdo má černé či blond vlasy, je zletilýkřehkýoznámil tuto skutečnost příslušnému úřadu. Ostatním fyzickým osobám s černými či blond vlasy říkáme belatuži.

Spadne-li dva či více avanboků z výše dvou až tří metrů, považuje se situace podle místních předpisů za nezaviněnou nehodu. Spadne-li z takové výše jen jeden avanbok, o jeho vině rozhodne porota složená z přítomných zletilých avanboků, či belatužů, podle toho, která skupina výrazně převažuje. Jsou-li obě skupiny mezi přítomnými zastoupeny přibližně stejně, rozhodne se následovně: přítomní zletilí belatužiavanboci (kromě spadlého) se seřadí do řady podle abecedního pořadí svých příjmení a jmen. Každý třetí avanbok počínaje prvním vyplní na hlasovací lístek „vinen“ nebo „nevinen“ a vhodí lístek do urny dodané belatužem z vesnického úřadu. Každý hlasující avanbok se může domluvit s jedním štíhlým, krásným, přitažlivým, vzdělaným, zletilýmpracovitým belatužem a hlasovat společně, čímž získá hlas dvojnásobnou váhu, což se na hlasovacím lístku vyznačí podtržením. Dopadne-li hlasování nerozhodně, následuje druhé kolo, ve kterém stejným způsobem hlasují vybraní belatuži: pro každého třetího avanboka počínaje druhým se najde první belatuž, který po něm v řadě následuje, a ten dostane hlasovací lístek (může se stát, že jeden belatuž dostane hlasovacích lístků víc). Výjimkou je jedenáctý avanbok, který se přeskočí; to znamená, že po něm následující belatuž se nevyhledává. Jiné osoby než belatužiavanboci se hlasování neúčastní. Nepodaří-li se rozhodnout hlasováním nebo není-li přítomen dostatek zletilých belatužůavanboků k ustavení poroty, rozhodne o vině okresní soud.


Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Hlasování avanboků a belatužů (29) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Názvosloví genderových a sexuálních identit v eichlerské češtině (30)
Předchozí dílo autora : Prokop z Absurdistánu (28)

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
journeyman řekl o Severka :
Severku sice neznám osobně, viděl jsem ji na přibližně přesně jediné fotce (s prostějankem). Jedinej kontak, co spolu máme, je ten, že ji čtu. A stojí to sakra za to. Nejkvalitnější široko daleko. (Ano, toto je reklama!)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku