Upřímnost, otevřenost a přímá komunikace
přidáno 02.05.2021
hodnoceno 4
čteno 814(10)
posláno 0
Upřímnost, otevřenost a přímá komunikace. Chceme to, ale neděláme to. Toužíme po tom, abychom to dostali od každého, ale bojíme se toho. Proč tomu tak mnohdy je? Bojíme se jen takové pravdy, kterou nedokážeme přijmout a smířit se sní. Taková pravda se nám zdá nepříjemná. Vždy nejsme připraveni na kritiku a pokaždé nechceme slyšet své chyby. Nechceme slyšet že jsme přibrali, že se stravujeme špatně, že se málo hýbáme, že ráčkujeme, že se nám plete tvrdé a měkké i/y, že je pandemie skutečná, že planeta umírá. Protože popírání je okamžik, kdy nás pravda nesnesitelně bolí, ubližuje nebo ponižuje, sráží nás na kolena, bere nám naše sny a touhy po lepším zítřejšku. Chceme a potřebujeme věřit, že bude lépe, že to zvládneme. Protože když tuhle víru v naději nemáme, ztrácíme smyl žít.

Je to jednoduché. Už samotní rodiče nám lžou a chtějí po nás, abychom lhali. Jako malí zjistíme, že ježíšek, čert, Mikuláš ani anděl neexistuje. Kdy se bojíme pravdy? Často se stává, že nás rodiče v dětství za pravdu trestají. Chtějí ji po nás a nakonec jim ji dáme. Jakmile rodičům řekneme pravdu, nesnaží se nás pochopit, ale rovnou nám dávají trest. Za špatné známky ve škole přichází zákazy a odepírá se láska. Nebo řekneme někomu upřímně co si o něm myslíme, a on se urazí. Někdy právem a někdy neprávem. Za upřímnost jsme častokrát odměnění odstrčením a dokonce i zahanbením.

Jako lidé máme až příliš mnoho důvodů nebýt upřímní než naopak. A přesto všechno je upřímnost alfou a omegou všech vztahů, citů a pocitů. Od doby, kdy říkám, co si myslím, co cítím a co chci, se v mém životě změnila spousta věcí. Zjistil jsem, že k upřímnosti se člověk musí nejdříve dopracovat. Nejdříve poznávat ty druhé a na oplátku jim dovolit poznat sebe. Není rozumné, říkat každému všechno, ale je moudré na tom pracovat.

Poznáváním druhých, jsem začínal konečně rozumět i sobě. Dříve, čím více jsem hledal sebe v sobě, tím více jsem se v té hloubce ztrácel. Nyní, čím více hledám v druhých, tím více se objevuji. Abych pochopil své vlastní chyby, musel jsem se podívat očima těch druhých. Až v ten okamžik, jsem dokázal přijmout pravdu o sobě. Každý dělá chyby, ale jen hlupák se odmítá poučit. Také jsem chybující člověk, ale dnes jsem lepší než včera.
přidáno 04.06.2021 - 18:27
Řekl bych, že ta více méně občasná neschopnost přijmout upřímnost, je lidská slabost a víra, milosrdné lži a lži pro pohodlí jsou jen kličky k jednoduššímu životu. Jediný symbolický smysl života pak tkví v člověku, který uskutečnujě vlastním sebezlepšováním, ke kterému patří i to se těmto věcem v co největší míře osvobodit.
přidáno 03.05.2021 - 07:07
Dobře, děkuju opravil jsem to. Už jsem to rozdělil na odstavce.
přidáno 03.05.2021 - 05:33
Úvaha je to dobrá. S těmi odstavci má ale LUKiO pravdu.
přidáno 02.05.2021 - 20:39
To se nedá číst jako celek, chybí zde odstavce.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Upřímnost je bolestí i radostí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Laskavost jako plástev medu

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Hunter řekl o Dream :
Ta holka má v sobě smysl pro čtivej děj, talent na udržení pozornosti a už teď skupinu následovatelů. Best of luck... Snářko :D
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku