Pokračování satirického odlehčení současné české situace. Pomalu to přestává být vtipné a začíná to být čím dál víc děsivé. Tentokrát mikrostát decimuje venkovany, vláda zkrátí Vánoce na jeden den a chystá se repelent zdarma.
přidáno 25.12.2020
hodnoceno 5
čteno 674(6)
posláno 0
Bezpečnost obyvatel nyní závisela na digitálních psech. Ukázalo se však, že ti mají ještě jednu vlastnost, kterou veřejné propagační materiály nezmiňovaly — bezvýhradnou poslušnost vládě.

Vyhlášené příměří ve skutečnosti neexistovalo. Pokles útoků byl dán jen tím, že měl Ben Štístko štěstí. Jenže žádné štěstí netrvá věčně a útoky mikrostátu opět zesílily, především na venkově, kde byly ještě vesnice plné lidí, kteří si mysleli, že jim nic nehrozí.

A zatímco mikrostát nerušeně decimoval venkovany, digipsi na pokyn ministra obrany zoranžověli, což ukončilo zákaz nočního vycházení bez psů a mnoho dalších vládních opatření.

Byly otevřeny i základní školy, učitelé však dostali nařízeno mít během výuky otevřená okna, aby na žáky foukal studený zimní vzduch, ti se nachladili a zůstali doma, aniž by vláda kvůli tomu musela nechat školy zavřené.

Ben Štístko se vychvaloval, jak je jeho politika úspěšná a co všechno se díky jeho úspěchům otevřelo. Předseda vlády mezitím přispěchal s geniálním nápadem, jak se vypořádat s ekonomickou krizí, jejíž příchod už ekonomové neúnavně věštili od začátku války. Navrhl zrušit daně životnostníkům a zaměstnancům. Vycházel přitom z toho, že když lidé jako Prokop bohatnou tím, že nepracují a pobírají podporu v nezaměstnanosti, může Absurdistán zbohatnout tím, že přestane od obyvatel vybírat daně a bude pobírat podporu ze zahraničí.

Oranžoví však digipsi vydrželi jen týden. Venkované se sice snažili masakry držet v tajnosti, protože byli zvyklí, že jim ve městech nepomohou, ale počet mrtvých přesto prudce rostl, a když přesáhl deset tisíc, už se to nedalo tutlat, a v době, kdy měli být digipsi dávno fialoví, jim Ben Štístko dovolil alespoň zčervenat. Vyšel však vstříc obchodníkům a umožnil nechat otevřeno všem, kterým nevadilo počítání zákazníků.

Několik dní před Vánocemi se lidé nahrnuli do obchodů a obchodníci je museli kvůli vládním opatřením nechat stát před obchodem. Toho mikrostát hbitě využil a uspořádal velký předvánoční útok na supermarkety a hypermarkety.

Ben Štístko pak vyhlásil, že dostal od vládních prognostiků opravdu škaredý graf, a protože nechce, aby kreslili další takové škaredé grafy, dá vláda lidem na oslavu Vánoc jen jeden den — na Štědrý den jim bude dovoleno zůstat venku až do půlnoci a od 25. prosince psi zfialoví a všechno se zavře.

V zahraničí se v té době schylovalo k rozhodujícímu střetu. Byl vyvinut bojový repelent, který měl jednotky mikrostátu odpuzovat a demoralizovat. Jeho první verze musela být uchovávána v tekutém dusíku a měla účinnost až 95%.

Ben Štístko nečekal ani minutu, a jakmile bylo vyvinutí repelentu oznámeno, veřejně ho nasliboval všem obyvatelům Absurdistánu zdarma a začal plánovat, komu ho dá prvnímu.

Mikrostátu se ovšem ta věc s repelentem vůbec nezamlouvala. Bylo to něco, co jeho zájmy ohrožovalo mnohem víc než náhlavníky nebo ochočení fialoví digipsi poslušně čekající na půlnoc. A tak ve Velké Británii použil svoji silnou tajnou zbraň, která z jeho jednotek učinila neomylné krvelačné zabijáky, proti kterým už nestačily ani speciální ochranné masky. A celý svět s napětím sledoval, zda přinese vítězství svému držiteli repelent nebo bezejmenná tajná zbraň.

pokračování příště

přidáno 12.01.2021 - 17:08
hlahlo: Bohužel. :-(
přidáno 11.01.2021 - 13:44
Trochu neveselo...
přidáno 30.12.2020 - 11:22
Situace není ani smutná ani veselá, je to přirozený běh věci, stav který kupodivu nastal až nyní.
Líbí.
přidáno 26.12.2020 - 16:43
No, ono to nebylo nijak veselé nikdy. Uvidíme, co vakcína...
přidáno 26.12.2020 - 15:50
Souhlasím, už to není ani veselé ani vtipné... :-((

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokop z Absurdistánu (14) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Karkulka v pohádce o internetu (15)
Předchozí dílo autora : Ruce ',:-| (13)

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Psavec
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
Sokolička řekla o Boleslava :
Máme toho hodně společného (myslím), zejména co se sportovců týče (pro tebe ale s dobrým koncem, což je super). A naše - vaše Plastic walkway s.r.o. leckoho nadzdvihly ze židle.:o)) Kromě toho je to jedna z nejnadanějších autorek tady(aspoň podle mě).
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku