aneb, vzpomínka na Wolkra
přidáno 04.11.2017
hodnoceno 12
čteno 844(12)
posláno 0
Já měl jsem schránku - poštovní
v ní občas psaníčka víš taková ta milá
voněla po dálkách a slova v ní
vždy mile hřála někdy pohladila

V ní byl i sen - sen o štěstí
když srdce bolelo on rány uvnitř léčil
a byl vždy nablízku s tou bolestí
vždy uměl zatočit a všechny léky předčil

Ta schránka je tu stále - jen
to mrtvé ticho v ní a rez svá psaní píše
a lékař můj sám nemocen
své sny si tiše sní a ležíc těžce dýše



přidáno 04.11.2017 - 17:47
pilgrim: Jsou ;) a díky za doplnění :D
přidáno 04.11.2017 - 13:22
Lasak: Děkuju, líbí se mi jak přemejšlíš nejen nad textem, ale i nad formou. Něco to do sebe určitě má, měj i ty bezva víkend :) Jo a dík za to milý uvítání - taky forma, co o člověku lecos prozradí :))
přidáno 04.11.2017 - 13:14
Midagere: Děkuju moc, potěšilo a tou absencí čárek se dráždit nenechej, jsou v životě mnohem důležitější věci ;) ,,,,,,,,,
přidáno 04.11.2017 - 13:12
Zamila: Jo básník, spíš poeta či co to. To "jen" tam není schválně, ne tedy že bych rád nezlobil, to zase jo ;), ale v tomto případě ty veršíky vznikly už před tím tvým minulým komentářem :) a navíc, znáš to o tom starým psovi a nových kouscích nebo ne ? Ale kdež, odkud bys to ve svým krásným věku mohla znát ;) Děkuju moc a přeju bezva víkend :))
přidáno 04.11.2017 - 12:58
nic moc: Děkuju, taky jsi dnes mile překvapila :))
přidáno 04.11.2017 - 10:53
Midagere: Občas to opravdu vynechat nejde. Občas to vynechat jde a to dílo je stavěno třeba čistě na přednes. Vlastní zkušenost. Jojo rádo :) ( Pedantinismus chápu)
přidáno 04.11.2017 - 10:39
Lasak: A tak to jo, já jsem na tohle trochu pedant :D Na grafické úpravě rozhodně záleží, taky bych necpala čárku za každý verš, když je jich moc, taky to kazí... ale s velkými písmeny bych to asi nebrala jako kdovíjak velký kaz. Když už tam má recitující klesnout hlasem a ta tečka tam prostě musí být, tak se tomu vyhnout nedá. :D Díky za názor. :)
přidáno 04.11.2017 - 10:27
Midagere: Ty jo a já čárky v poezii většinou nepoužívám. To samé tečky a velká písmena. U čárek a teček je problém, kam je dát a kam ne. Zda to volit podle toho jak číst báseň, nebo podle pravidel češtiny. (*) Velká písmena, pak ruší báseň grafickým dojmem a dle mého je i grafická úprava nedílnou součástí básně( tady se mimochodem opakuje můj problém s tečkami, protože kde je tečka je velké písmeno)

(*) Jsem zastánce 1. možnosti, když už tam jsou. Důvod je prostý- má to sloužit k zjednodušení čtení a pochopení myšlenky- ty příklady s jezením dětí když chybí čárka všichni známe) a v básni to dle mého jen výjimečně mění význam a spíše to určuje, jak číst báseň. Mimochodem i čárka na konci každého verše se mi nelíbí.
přidáno 04.11.2017 - 10:20
vítej mezi námi. Jo ta poslední strofa, tedy první verš v ní je špatný, ale jinak za mě fajn :)
přidáno 04.11.2017 - 09:29
A já zrovna dopsala rozbor na Těžkou hodinu... krásné, přesně takové básně já můžu :) Trošku mě dráždí absence čárek, ale u poezie to ještě skousnu :D
přidáno 04.11.2017 - 09:19
Zírám, co se nám tu urodilo za klasického básníka...! Přesně mně do noty :-) Líbí se by moc. Sice ta poslední strofa nedosahuje kvalit předešlých, ale i tak pěkné. A odpustím Ti i to "jen" :-D ;-)
přidáno 04.11.2017 - 08:50
To se tak lehce a lahodně čte ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Letter box... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Věčnost
Předchozí dílo autora : Vločka

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku