básně/loučení. clark.
přidáno 04.08.2015
hodnoceno 10
čteno 771(24)
posláno 0
na zaprášeném stole
v zátiší se svlečenými peřinami
a padajícími švestkami
popíjím prvotřídní oolong
a bouřku,
co stepuje už skoro nad námi
extatické melodie v černobílé
co přidávají do fanmixů
jako symbol destruktivních krás
tvoří
příjemné pozadí

po zaprášeném slunci lezou
mravenci a mráz

to nevadí

pod stolem nervózně přešlapují slova
a všechna haiku bašóova
a básně leonarda cohena
jsou pořád trochu málo
na to jak klepou se mi kolena
a kolik škrábavého strachu mám

že lidské pavučiny budou se mi
lepit na obličej
jak tápavé prsty duchů
co si nepřivezu
tam

přidáno 27.08.2015 - 21:53
casa.de.locos: Tak tahle věc mě na psancích zatím vůbec nejvíc zasáhla.
přidáno 13.08.2015 - 21:17
To je... smutné a krásné.. Bude se mi stýskat
přidáno 07.08.2015 - 20:38
Zamila: Děkuji. Uvažovala jsem nad tím, jestli je použít nebo ne, protože k pravidelné struktuře a rýmům mám poslední dobou negativní vztah, připomínají mi korzet, do kterého báseň svazuješ. Nakonec jsem se rozhodla přemýšlet o těchto náhodných spíše jako o hrudním koši a nechala je tam.
Co myslíš tím "ultranadnesený"? Protože já bych právě tak popsala tvá díla. (Nemyslím to zle, ale zjevně je mezi námi komunikační šum.)
přidáno 07.08.2015 - 20:37
Orionka: Děkuji. Na zkoušky se učím avantgardní literaturu a rozmanitost děl, jejich hravost a nápaditost mě motivují ke zkoušení nových věcí. Zatím nejtěžší je asi kubismus, pořád jsem ho nerozlouskla. (V příštích týdnech očekávej kubistickou báseň, která - snad - nebude další aluzí na Jeana Cocteaua.)
přidáno 07.08.2015 - 20:35
DDD: Děkuji, tvé pochvaly si neskutečně cením, protože obdivuju lehkost, s jakou několika slovy vyjádříš něco, na co by mi nestačila sedmistránková epika.
Snažím se psát jak mi pusa narostla, ale bohužel mám odmala zálibu v hádankách a hře, která se jmenuje "myslící slovní fotbal" - spočívá v tom, že protihráč musí slovo, které opíšeš jinak, napřed uhodnout, než může navázat svým. Takové malé opisy nevědomky používám i ve svých básních, bohužel často odkazují na čistě osobní dojmy nebo některé z mých opravdu specifických zálib či obskurních knih v mé knihovničce (jako třeba The Secret History nebo Krabí zjevení), takže můžou působit nesmyslně.
přidáno 07.08.2015 - 12:21
Také mi to připadá velmi obrazné, originální a rozhodně přirozené. Vnímám, jak neustáváš v hledání nových možností vyjádření, což mě jako čtenáře velmi baví.
přidáno 07.08.2015 - 11:59
Poslední dobou, ač mám prázdniny, mám nějak podezřele málo času. Ale najít si chvilku na tvá dílka má opravdu smysl. Nechci, aby to vypadalo jako pochlebování, ale tvůj styl mi neskutečně sedí. Nechápu, co na něm má být nepřirozeného. Málokdo umí zacházet se slovy takhle krásně a přitom nenásilně. Zase mi nezbývá, než závidět :-) Ta výtka mi pak přijde tak trochu legrační...
přidáno 05.08.2015 - 14:34
Zam má pravdu,mě se líbí moc. :)
přidáno 05.08.2015 - 09:52
Taky líbí
přidáno 04.08.2015 - 21:02
Ty (snad) dva plíživé (to nemyslím pejorativně) rýmy se mi moc líbí, dávají básni ráz. Celkově na tenhle ultranadnesený styl poezie ale nejsem, to už víme :-) Někdy je přirozenost více, no ... Ale ostatním se určitě bude líbit moc :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
po zaprášeném slunci lezou mravenci : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : báseň o lásce sladké a hořké
Předchozí dílo autora : 'haiku'

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o mr Scraper :
Z neúprosného kritika se vyklubal moc fajn člověk... myslím, že jsme si měli vždy co říct... a doufám, že budeme mít i dál :)...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku