a to máte za to vy... vy.... :P :D
přidáno 27.01.2015
hodnoceno 11
čteno 817(21)
posláno 0
Velevážená poroto recitační soutěže. Doufám, že vám k vašemu rozsudku mohu říct pár svých slov. Aby bylo jasno: nehodlám se tady obhajovat, kdo ví, jaká že jsem recitátorka! To ne- aby nedošlo k omylu (ale řečnice jsem dobrá).
Vy mi tedy chcete říct, že jste ztratili nit uprostřed mé básně? Usli jste snad na vavřínech? Nebo na hlohu? No to jste potěšili básníka. Převelice, to musím uznat.
A druhá věc: že když jsem to napsala, tak si to musím pamatovat slovo od slova? Že jsem prohodila a s i? No to mě snad položí, velevážená poroto! Víte vy, kolik toho takový básník napíše? Kolik se na světlo světa dostane konceptů a skiců a škrtanic? Nesčetně. Víte vy, kolik mám šuplíkovek a jak málo z nich někdo četl?
Zrovna mi usnou u Lorelei, no to je skandál!
Tak si to ujasníme. Víte něco o básnících? Je někdo z vás básník? Jak se tak na vás koukám, tak ne. Učitelka literatury, francouzčtinářka, dobrá, to beru. Ale tělocvikářka? No pardón, ale vskutku odborná porota. Dobře, posledním členem je divadelník. Herec. Komediant. To máme společné. Ale že zrovna vy- VY mi u toho usnete? No pane herec, tohle opravdu ne.
Tak aby bylo jasno: já jsem ten typ básníka, co píše hned to, co cítí, když má potřebu to zapsat. Ne ten, co na jedno téma smolí něco měsíc. Chtěla jsem vám zarecitovat něco jiného. Jmenuje se to Jestli odejdeš. Ale psala jsem to v době, kdy jsem se hádala se svou drahou polovičkou. Což ale dnes- v den výkonu ne. Včera jsme se usmířili a mě se vrátila dobrá nálada. A tak jsem měnila plány. Podle pozitivních ohlasů jsem si myslela, že by mi to mohlo projít. Cvičila jsem před zrcadlem, ve sprše i před přáteli. Dokonce i zrcadlo mě pochválilo. Ale pes se radši schoval pod postel. A vy mi řeknete, že jsem svému dílu asi neporozuměla? Jak tesklivěji bych mohla litovat básníka v síti Lorelei?
Více ne! A teď mi odpusťte, ale s recitací nadobro končím....
přidáno 28.01.2015 - 13:29
Orionka: Amelie M.: DDD: Děkuji za komentáře :) nebylo to poprvé, ale po druhé a to už je moc ;) je spousta jiných věcí, co můžu dělat, ono se nic nestane :)
přidáno 28.01.2015 - 13:05
Ber to pozitivně. Tohle je věc, která tě naopak může nakopnout. Snažila bych se psát a recitovat tak, aby u mojí básně už nikdy nikdo neusnul - prostě jim to už nedovol! :)
přidáno 28.01.2015 - 12:18
No, ono člověk asi musí počítat s tím, že když nese vlastní kůži (a báseň už vůbec) na trh, může dostat pěkně na frak. Že porota nepadne na zadek už jen před tím, že recituješ vlastní věc.
Trochu mi to připomíná jednu moji kolegyni, která vždycky, když její žáky vyrazí z pěvecké soutěže, chce psát stížnosti, uráží se, všude vidí spiknutí a nepřátele. To mě vždycky hrozně pobaví :-)
Nemá žádný smysl se vztekat.
přidáno 28.01.2015 - 10:23
kdyby jsi měla pokaždé skončit s něčím, co máš ráda, jakmile tě někdo zkritizuje, či naštve, tak se v životě zblázníš.. :) ber to jako zkušenost.. pravda může být někde mezi..
přidáno 28.01.2015 - 09:45
Obecně se traduje, že nejhoršími recitátory jsou autoři svých básní. Básně píšeme ze sebe, ale ne pro sebe. Píšeme je pro druhé, a proto je, podle mého názoru, lepší je nechat i čtenáře recitovat. Umělecký přednes je v podstatě herecká disciplína , kterou se člověk léta učí. U laického recitátora je myslím úplně jedno, jestli je učitel nebo frézař. Musí mít cit a alespoň trochu zvládnutou techniku.
přidáno 28.01.2015 - 08:57
Whetley: Vypadá to tak, ale moje ego utrpělo tak, že si budu rány lízat ještě dlouho, než se zas pustím do básnění, bratránku. ;) :D
přidáno 28.01.2015 - 07:11
Nenech se! Oni často blábolí..nám jednou na div. přehlídce jedna paní řekla, že je ráda, že už to nemusí vidět znova a ať už neděláme divadlo. Někteří porotci prostě zapomínají proč tam jsou a povídají si jen se svou samolibostí.
přidáno 27.01.2015 - 23:35
Rezavá Plechovka: To je trefný :D ironií osudu, je mamka učitelka a já plánuju jít učit, pokud se meudržím mezi konkurencí v oboru :) :D ale zatím prožívám studentská léta a učitelé jsou ti nejhorší :D
přidáno 27.01.2015 - 23:28
Ne nadarmo se říká, že kdo nic neumí - učí. A kdo neumí učit, učí tělák :D
přidáno 27.01.2015 - 23:17
Severak: Díky za radu :) Tohle jsem zvolila jako vtipnou formu zpovědi, když už se mi povedlo za sebe dostat ten vztek.... Opravdu mě málem kleplo, když mi u toho začal klimbat. A pak nastalo okno. A ta mrška se nechtěla otevřít. :D Já radši recitovat nebudu a zůstanu u divadla. Tam si můžu dovolit zaměňovat slova. Nebo ať uspořádaj soutěž řečníků, upovídaná jsem dost :D
přidáno 27.01.2015 - 23:15
záleží na publiku, někdy jsou ti kaštani (diváci) vážně na odstřel. Doporučuju recitovat podobně postiženejm lidem (tj. psancům či více obecně začínajícím básníkům), ti to ocení.

Nebo začni koketovat s hudbou, to je taky zajímavá cesta.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Velevážená poroto : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jako tulák
Předchozí dílo autora : až mě opustíš

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Sasanka
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Severak řekl o tlachapoud :
Střez, střez se Tlachapouda, milý synu. Má tlamu zubatou a ostrý dráp. Pták Zloškrv už se těší na hostinu, vzteklitě číhá na tě Pentlochňap. -- Lewis Carrol: Alenka v říši divů (a za zrcadlem) (v překladu Aloyse a Hany Skoumalových)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku