Další z Indiánských miniatur. Asimilovaný indián - jeden muž, jeden klavír, dvěstě slov.
přidáno 26.11.2014
hodnoceno 10
čteno 958(13)
posláno 0
Stín večera se přelévá přes naleštěnou plochu, stéká na černobílé klávesy seřazené v neměnném rytmu po sobě jdoucích tónů.
Zvedá ruce a lehce se dotýká jejich hladkého povrchu. Dlouhé prsty v tichém kontrastu kůže a dřeva přecházejí po klaviatuře. Po křehkém mostu mezi světy, lidmi, kulturami. Hluboký nádech, první rozechvělé tóny pronikají z rukou do útrob nástroje.
Hraje lehce, jako se stejně lehce dokázal pohybovat, vyskočit na koně, natáhnout luk. Kdysi. Když byl ještě kluk. Prsty se noří do kláves, jako se nořívaly do havraních vlasů jeho matky, země pod bosýma nohama, čisté vody v řece.
Kým byl tehdy a kým je teď? Byl necivilizovaný divoch, teď je příkladem divocha civilizovaného. Je zařazen do společnosti, mluví několika jazyky, ač svůj rodný zapomíná. Byl v Evropě, a přeci touží cítit vůni plání, vítr ve vlasech rozcuchaných divokým cvalem. Je spoutaným vycvičeným zvířetem, které ukazují jako atrakci.
Hudba naplňující místnost je plná stesku, ale on je prázdný, stejně jako dům, ve kterém žije se svou samotou. Je vyděděnec mezi dvěma světy nepatřící ani do jednoho z nich. Už není Indián, bělochem nikdy nebude. Kým je? Kým má být?
Rázně zaklapl kryt klavíru a sevřel kořen nosu přemáhajíc slzy. Proč jen tehdy neutekl?!

přidáno 08.12.2014 - 11:25
Jindruch: Děkuji za názor :-)
přidáno 07.12.2014 - 18:43
Hezké, možná až trochu moc vzletné - v popisované hudbě cítím intimitu, vnitřní prožitek a to mi trochu nekoresponduje s těmi slovy...
přidáno 26.11.2014 - 22:45
Ailin: Díky ti. Ne, neviděla, ani jsem o něm neslyšela, mrknu, díky za tip :-)
přidáno 26.11.2014 - 22:32
Krásné... Viděla jsi film "Strážce snů"? ( http://www.youtube.com/watch?v=JzoYhv9rXlY )
přidáno 26.11.2014 - 17:19
vanovaso: Děkuji :-)
přidáno 26.11.2014 - 16:59
Souhlasím s Amélií, pěkné...
přidáno 26.11.2014 - 12:46
Amelie M.: Jop, píšu pořád, jen se k tomu prokousat :-D
přidáno 26.11.2014 - 12:45
Máta: tak potenciál k rozepsání tam je.. jen piš :)
přidáno 26.11.2014 - 12:27
Amelie M.: Díky to moc moc. Opravdu mě těší, že to na tebe tak hluboce zapůsobilo. Abych řekla pravdu, příběh tohoto muže bych jednou chtěla zpracovat i v mnohem větším formátu, původně jsem vůbec netušila, že mě vezme až tak moc. Patří mu jeden z mých připravených konceptů :-)
přidáno 26.11.2014 - 12:05
Máto, to je dokonalý! upřímně.. v tak málo slovech vykreslit takový příběh, to smekám!!! neskutečný.. zapůsobilo to na mě neskutečně moc.. tleskám! :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V černobílých klávesách : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Úsvit
Předchozí dílo autora : Modlitba

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku