sorry no...
přidáno 13.02.2014
hodnoceno 5
čteno 878(5)
posláno 0
Červen 1995, Karlovy Vary

Prohlížel si výzdobu stropu kostela sv. Petra a Pavla. Takové malby v životě neviděl. To bylo asi tím, že se zatím nikdy moc nedíval nad sebe. Za poslední dva měsíce objevoval nové perspektivy života kolem sebe. A hlavně také sám v sobě.
Kněz právě držel v rukách nad hrncem se svěcenou vodou malou Marionu. Blízko něj stála Naďja oblečená ve svých nejlepších svátečních šatech. Vedle sebe měla kmotra holčičky. Medvěd stál za vysokým, padesátiletým mužem, v drahém, černém obleku a ruskými rysy v obličeji. Za nimi postávalo několik příbuzných a kamarádů, společně s Carem a Voloďou.
Jeho rodina ho podržela. Už si myslel, že společně s malou a manželkou skončí v betonové jámě, ale firma se zachovala lidsky. Hlavně ho zachránil Car. S Voloďou obstarali nějaké papíry a do týdne měli oficiálně adoptovanou holčičku z Ukrajiny. Úředníci byli taky jenom lidi, a když se jim dalo něco do kapsy, dokázali být neskutečně štědří a lidští.
Za kmotra jí šel Patriarcha, vedoucí celé organizace. Medvěd chtěl původně Cara, ale když se nabídl sám velký Patriarcha, byla to velká pocta. Vlastně tím vším říkal, že se jim a malé Marioně nic nemůže stát. Lepšího patrona a opatrovníka si ani zvolit nemohla. Samozřejmě kromě Boha.
Pop začal namáčet malou holčičku do vody. Koupání doma jí nevadilo, ale teď se rozplakala. Ten vousatý muž jí nevyhovoval, byla zvyklá jen na své dva nové rodiče. Medvěd se díval na ženu, jak nenápadně zatajuje dech. Za pár týdnů se u ní mateřský instinkt rozhořel naplno. Už věděl, proč tak chtěla být máma a proč se trápila, že nemůže mít děti. Uměla být totiž moc dobrá máma.
Kněz odříkal modlitbu a zbavil jí všech hříchů. Docela příhodné na to co si zažila. Aspoň někdo v rodině měl čistý štít, pokud to tak opravdu platilo.
Medvěd pomalu uzavíral svoji kapitolu v Praze. S Carem se domluvil na zřízení obchodu s auty a díly na Moravě. Přes realitku si našel dobrý dům u hraničního města Valtice. Vybere úspory a s ženou se tam do půlroku nastěhují. Navíc Voloďa říkal, že půjde s nimi, protože by bez něj byla v Praze nuda.
Když se věci mění, mají se měnit pořádně.
Obřad skončil. Ženy se shlukly kolem holčičky. Naďja jen zářila a své dítě jim ukazovala. Mariona, se po koupeli hned vzpamatovala a vesele pokukovala po světu, jak na ni bylo typické. Byla veselé miminko.
Medvěd ještě přešel ze slušnosti k Patriarchovi, jenž musel ihned odejít za další prací. Staral se jak o malé ryby, tak i o velké politiky, co měl v hrsti. Prostě vyčerpaný obchodník velké firmy.
„Děkujeme, pane. Je to vážně čest.“
Patriarcha se pousmál a dal Medvědovi ruku na rameno. „Pro mě to byla také čest. Ať se vám, i jí, daří. Rodina musí držet pospolu.“
Medvěd pokýval hlavou a přešel k Voloďovi s Carem. Ti mu potřásli rukou. Jim také musel poděkovat za to, co pro něj udělali a dělají.
„Jsme vám s Naďjou vděční. Opravdu.“
„Jasně, jasně, blablabla… No… Maškaráda skončila, tak už jí můžeme konečně zapít?!“ zeptal se s veselým úšklebkem Voloďa a už tahal ze saka placatku s vodkou.
přidáno 28.02.2014 - 23:58
skvělá série. Mimochodem, sedm dílů mi přijde jako takové šťasné číslo, není toho na to čtení z monitoru moc.
přidáno 26.02.2014 - 11:35
TomasNois: já nevím, happy endy nejsou v dnešní době moc v módě :-D
přidáno 25.02.2014 - 23:26
jak te nekdo muze sezrat za happy end. Ono to vlastne k tomu spelo, cely ty problemy s Nadjou, ty pratelske rozhovory Medveda a Volodi... Sam si na zacatku /snad v anotaci/ rikal, ze gangsteri jsou jenom lidi, pokud si pamatuju. A cely pribeh si pojal z ty lidsky stranky, takze pro me je happy end jen vitany. btw cely se ti to povedlo, ale uz jsem te chvalil minule, tak aby ti to nestouplo do hlavy
přidáno 24.02.2014 - 22:27
Ajdalas: no já se spíš bál, že mě většina lidí za ten happy end sežere
přidáno 24.02.2014 - 20:34
No teda, že to ale skončilo úžasně.. upřímně jsem si nebyla jistá u předposledního dílo, jestli fakt neskončej v betonový jámě.. konec dobrý, všechno dobré! Smekám imaginární klobouček!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Matrjoška 7/7 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Úděs
Předchozí dílo autora : Matrjoška 6/7

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku