Roztahaná básnička, která se mi nejdřív sama vnutila, pak mi zase utekla a nakonec (až na název) dopadla úplně jinak než původně měla
přidáno 13.12.2013
hodnoceno 14
čteno 1015(24)
posláno 0
Jsou slova
která nekřičí

Nesmělé chvíle
vrostlé do svítání


Malinká ticha
u cest pohozená

...

A ptej se jabloní

drobounkých stařen
když chodívají k ranní


V pase už sehnuté
snad léty
a snad z nedospání

s laskavou tváří


v šátku přes ramena



Jsou slova
která nekřičí

Malinká ticha
právě narozená



A bloudí k ránu po polích

ještě tak slepá


ještě tak bezejmenná
přidáno 30.04.2014 - 13:15
ano. malinká slova. právě narozená, ještě obnažená a tiše vyslovená. těch už je na světě plného velkohubých výkřiků a "hlasitého" života po čertech málo.
přidáno 13.01.2014 - 07:38
Zamila: Děkuju :-)
přidáno 11.01.2014 - 17:01
Moc milá a pěkná - se skvělou atmosférou ...
přidáno 16.12.2013 - 23:08
tak to je hezký :-)) to jsem zase já ráda, že jsi z básničky měl nějakej zážitek :-) ... k těm stařenkám, s laskavou tváří, takové si dovedu představit...dneska jsem právě takovou jednu milou stařenku potkala na zastávce. prohodily jsme pár slov. bylo to moc pěkný setkání.
přidáno 15.12.2013 - 10:12
DDD: Rozhodně hezká vzpomínka :) Ale já jsem asi tyhle stařenky nezažil... Náš ateistický Frýdlant na ty babičky v kostele moc nebyl. A jestli, tak tam šli drbat, která zas co ukradla či ztopila v Tibě.
přidáno 15.12.2013 - 09:49
Yasmin: To jsem rád... Musím se totiž přiznat, že se mi do té mlhy tak nějak přimíchal zážitek ze tvojí čtvrteční básničky :-)
přidáno 15.12.2013 - 09:39
Orionka: mannaz: Děkuju :-)
přidáno 15.12.2013 - 09:36
Leslie: Já to snad opravdu budu muset udělat :-) Moc děkuju, tohle mě strašně těší :-)
přidáno 15.12.2013 - 09:33
Náčelník Holá Ruka: Náčelníku, je to tak, jsem fakt naivní. Ale pozor, troufnu si tvrdit, že ne hloupej. Mám tendenci všechny a všechno vidět lepší, než to ve skutečnosti je. Byly doby, kdy mě to trápilo, ale už dávno proti tomu nebojuju. Je to totiž k něčemu i dobrý. Netrpím třeba takovýma blbostma jako je podezíravost, závist, nebo žárlivost a nemusím si na nic hrát, páč mě stejně každej okamžitě prokoukne. Navíc jsem potkal spoustu lidí, kteří byli a jsou ještě výrazně větší mimoni než já :-)
A teď ty stařenky - snad ještě nejsem tak starej, ale tyhle babičky prostě pamatuju. Takový ty, co ráno ještě za šera vykopaly slepice z kurníku, nasekly králíkům a pak upalovaly ke kostelu, aby tam byly první a farář si jich všiml. A byly to vesměs fakt dobračky. Až takový, žes jim třeba za barákem zrovna zplundroval jahody - a ony ti pak přes plot ještě vrazily pytel třešní.
Ale obrázek, kterej mi vyskočil při psaní téhle básničky byl odjinud. To jsme se kdysi vraceli odněkud z Rakouska z vody a stavili se na Steyru. Jezdíme tam rádi, protože to je už relativně blízko k hranicím, ale pořád ještě jsou to Alpy. Spáváme tam v krásným kempu - a právě tenkrát jsme se z něj potřebovali vypařit co nejdřív, protože jsme měli strach, že až se vzbudí kempař, někdo mu napráší, co jsme tam v noci vyváděli... No - a proto jsme byli už kolem osmé na vodě. Zastavili jsme pod jednou peřejí na takovým oblázkovým ostrůvku kousek před jakýmsi mostem, vyšátrali z lodí pár plechovek, cigárka a kochali se. Přes kopce se dralo slunce a z řeky stoupaly mraky páry. Nádhera. A najednou koukáme, jak po tom mostě jdou takový dvě hezounký krojovaný babičky. Zastavily se, něco zavolaly, chvíli se na nás dívaly - na nás, sedm tydýtů v zasmrádlejch neoprénech stojících s pivem v ruce na ostrůvku uprostřed tý kouřící řeky, pak zamávaly a zmizely zase do mlhy. Je to blbost, ale já na to asi v životě nezapomenu. Tak asi tak :-)
přidáno 14.12.2013 - 12:41
Já pořád čekám na tu sbírku. Mít to tak všechno pohromadě, moci přivonět k papíru s tvými verši, brát si je do přírody! To bych si přála. A taky bych mohla své blízké obdarovat nejkrásnějším dárkem.
přidáno 14.12.2013 - 12:23
Páni, krása...
přidáno 14.12.2013 - 11:56
Tahle je úžasná. Cítim ji.
přidáno 14.12.2013 - 09:28
Je skutečně vyvedená -(Ty jsi mi obecně takový vyvedený, čéče)- ale nemůžu se zbavit dojmu naivity - to pak zvláště v té druhé části, kde mluvíš o laskavých stařenách, které mají laskavou tvář a jdou na ranní... Málo jich chodí na ranní a jediná z nich, co já znám, měla laskavou tvář...
přidáno 14.12.2013 - 08:21
Krásná! Umíš navodit atmosféru a nepotřbuješ k tomu mnoho slov, což považuji za jistý druh nepochopitelné magie :-). Moc se mi líbí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zamlžená : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Good Morning Starshine
Předchozí dílo autora : Skrývání

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
snake_01
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
Yana řekla o Sucháč :
Realista, který se občas toulá v oblacích ( to je to první co mě napadne ). Vnímám, že má jasno, ale přesto tomu občas uniká a je mu dobře v tom rozervaném světě básníků, muzikantů, bohémů, a to se mi líbí. Vnímám, že stojí nohama pevně na zemi, ale rád se od země odpoutá. Píše básničky plné radosti ze života, z lásky, z lásky a obdivu k ženám. Ví své a když se občas přežene mráček, brzy ho nahradí sluníčko. A ještě si cením toho, že dokáže pochválit, povzbudit, ale i taktně zkritizovat. Sakra co napsat negativního??? Asi jen to, že ho vlastně vůbec neznám...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku