Sebemenší zamyšlení.
přidáno 09.09.2012
hodnoceno 5
čteno 1306(15)
posláno 0
Včera byl slunečný den. Po velice aktivním a vyčerpávajícím dopoledni jsem se šel posilnit s dobrým kamarádem na pár piv, předtím, než jsem šel dělat dobrovolníka na Pražském 10km nočním běhu. A u toho pivka, no byla to idylka. Seděli jsme v hospůdce v centru města, sem-tam jsme zaslechli někoho jak si venku povídá či Pražákům známý zvuk projíždejících tramvají.

A tak, popíjejíc chladné pivo za včerejšího vcelku horkého dne jsme si povídali o věcech, co nám tižily mysl - především o sportu, holkách, hudbě, kamarádech, životě, politice, o všem možném, hlavně abychom si odpočali dostatečně na odpolední/večerní makačku. A takhle při povídání došla řeč i na mou proměnu, kterou jsem prošel před pár lety, aneb z obézního šikanovaného dítěte co neumělo česky ani slovo se stal štíhly, celkem oblíbený, napohled extrovertní, avšak velice introvertní mladík se sebevědomím větším než Mount Everest.

Tento můj kamarád, se kterým jsem si povídal mi sdělil, že si myslí, že jsem ten typ osobnosti, který si jde za svým až dokonce, a tedy, kdybych chtěl, mohl bych se znovu stát někým úplně novým. Podle něj už jen ten fakt, jakou změnou se mi podařilo projít jeho teorii dokazuje. A v tu chvíli jsem prohodil větu: "No to sice jo, ale vem si, že jsem v dané situaci, ve které jsem byl měl pouze a jen dvě možnosti, zůstat takový, jaký jsem byl a nejspíš propadat těm nejhlubším depresím.. no anebo popadnout ideální možnost." A v tom se mě ten kamarád zeptal co je to vlastně ideál? Dalo by se to definovat jako nejpřitažlivější či nejvýhodnější možnost v dané situaci. Ale co je nejvýhodnější? To vlastně každý musíme posoudit sám. Stejnak tak neuhádneme, nevydedukujeme co je pro nás nejlepší. Říkejte mu Bůh, nebo vyšší síly, říkejte mu jakkoliv, ale je to prostě dané. To my nezměníme. Život je taková interaktivní knížka, řekl bych. Je daný, ale občas jsme na křižovatce a směr, kterým se vydáme rozhodne o všem. Nikdy vlastně nevíš co se stane. Ale vše, co se stane, stát se má. Ideál je tedy to, co se má stát, protože to má svůj důvod. Všechno má svůj důvod. Tedy.. všechno je ideál.
přidáno 11.09.2012 - 17:38
To je dobrá otázka a úvaha-co je ideál? Bez určitého ideálu by nikdy nevzniklo tolik věcí které lidem dnes a denně pomáhají-a stejně bez nějakého ideálu,myšleno určité abstraktní myšlenky,by nevznikly ani atomové bomby,ideál je ale i osobní štěstí,což je motor k činnosti většiny lidí,motor který je žene kamsi. idealista je vlastně dobrodinec i pokrytec. NEBO NE?:-)
přidáno 10.09.2012 - 13:27
No jelikoz ideal by mel byt dokonsly - a jak znamo dokonaly zlocin neexistuje - nesouhlasim

Originál - to jo / subjektivni entita - budiz/ ale ideal
přidáno 10.09.2012 - 13:11
Devils_PIMP: Vse co je dano je ideal.
přidáno 09.09.2012 - 18:19
Doslova hltám takový úvahy, tahle byla prostě ideální .
přidáno 09.09.2012 - 14:31
I vrazda/ nasili / zavist/ nenavist..?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Co je to ideál? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Euforie
Předchozí dílo autora : Lži

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Sucháč řekl o Makyna :
Vycházející hvězda české poezie... Pokud se odvážíš a vydáš sbírku (a dáš mi vědět, že se tak stalo:-)), budu určitě mezi prvními, kdo si ji koupí... :-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku