přidáno 24.12.2011
hodnoceno 7
čteno 990(19)
posláno 0
O bytí

Otázka, která mně visí v mysli dlouhou dobu – Proč žijeme my,lidé, a z jakého důvodu existuje všechno to, co nás obklopuje?
Věc dokola a neustále probíraná a aspoň pro mě zcela neojasněná. Známá teorie říká, že veškerý vesmír vznikl třeskem – náhodným dějem , který zapříčinil to, že právě v ruce držím tužku, že jsem dnes ráno otevřel oči, ale také i to, že naše planeta obíhá kolem Slunce.
Chtěl bych se proto zamyslet nad počátkem všeho. Jestliže vesmír vznikl náhodným třeskem, pak lidé uznávající tuto teorii věří, že vše, co existuje, je řízeno náhodou. Tudíž věcí, která je prostoupena a ze své podstaty tvořena chaosem. Bez existence jakékoliv spravedlnosti a řádu.
Ano, to je našemu světu až příliš podobné.
Z jiného úhlu pohledu však musím zase přemýšlet nad tím, že věc tak obrovská a rozsáhlá, ale zároveň i neskutečně podrobná, jakou je existence všeho, co je, nemohla vzniknout jen tak, pouhou náhodou, z ničeho, z prostého chaosu.
Z toho také vyplývá další otázka, a tedy z čeho vzniklo to, co je teď? Z ničeho? A jak? Jak jen může věc, která je, vzniknout z toho, co není? Bylo něco před tím, co je teď? A co bylo zase před tím? Snad věc vystihnutelná výrazem nekonečné všechno? Naprosté cokoliv , které nemá počátek ani konec?
Naše člověčí mysl to neumí pochopit, protože je to věc zcela nepochopitelná, zakrytá čímsi, co vše zároveň prostupuje. Čímsi, čemuž někteří říkají Bůh.
Je Bůh pouhým jménem pro snahu pochopit nepochopitelné? Jakýmsi způsobem to zmenšit a zabalit do úhledné formy tak, aby to lidská mysl aspoň z části viděla? Aspoň pro malou špetku pochopení?
Je váš Bůh náhoda, či snad žádného Boha ani „vyšší moc“ neuznáváte? V takovém případě ale nemůžete věřit ani v to, že vy sami jste. Takový člověk by totiž byl pouhým obrazem něčeho. Nebo spíš pouhou představou, která vlastně ani neexistuje. Byl by tedy nic. Nepropustné a nekonečné nic. Ale i nic samo o sobě čímsi je. Co je tedy nic? Rozhodně ne to, co vyjadřuje jeho pojmenování. K popsání absolutní a nekonečné prázdnoty neexistují slova. Existovat ani nemohou. Jak bychom totiž chtěli pojmenovat něco, co není? Nic je pouze slovo.
To, co opravdu není se nachází v srdcích těch, kteří jím žijí. Žijí jím, tudíž ho zhmotňují – lidé žijící pouze pro hmotné potřeby, bez lásky. Ti žijí s velkou prázdnotou v srdci. Nesnaží se pochopit nepochopitelné, nechtějí tudíž nalézt „Boha“.
Přitom stačí jediné. Věřit.
přidáno 07.03.2014 - 22:50
PavelKastl: Jsme tedy pouhé prostředky?
přidáno 07.02.2014 - 11:15
Proč jsme, proč žijeme? Hlavně proto, abychom prostřednictvím našich pocitů transformovali, co má být jejich pomocí transformováno.
přidáno 29.12.2012 - 12:43
duše.barevná: Díky, pěkně svátky přeju :-)
přidáno 29.12.2012 - 11:06
Díky, občas si tohle potřebujeme přečíst a připomenout si;) Hezké myšlenky
přidáno 25.12.2011 - 14:23
ARA: Velké díky. Doufám, že jednou odpověď najdu. Mám ale tušení, že v ten moment kdy ji naleznu, již nebude možnost ji předat dál.
přidáno 24.12.2011 - 14:16
Hmm, pěkné zamyšlení... Bůh určitě existuje, jen ho hledat.. a ty hledáš docela správně.. :)
přidáno 24.12.2011 - 13:55
A sakra! To je sakra sakrální bambeření. Dovol, abych ti vysekl poklonu. Co se mi na tvých slovech líbí? Že je v nich srdce i mysl. Že to není žádné jurodivé vyznání, ani jen produkt tápající mysli. Ale mysli svěží. Mnoho tápání mám za sebou a tvá slova mi mnohé připomínají. Ten tvůj text na mne působí jako velmi zdařilé zamyšlení. Zamyšlení zapadající do tohoto času. Je v tom zřejmý nejen intelekt, ale zdá se mi, že i něco jako talent či schopnost pronikat do hloubky poznaného k ještě hlubšímu poznání. A moc bych se divil, kdyby ses zastavil. Kdyby tě něco zastavilo. Z hlediska duchovního žijeme docela jiný svět. Nebo aspoň docela jiné prostředí v této jeho části. Ale ne jen v této. Žijeme dobu, kterou předpověděli kdysi Inkové a mají pro ni jméno Pachakuti. Je to čas, kdy to, co je nazýváno Bohem, Universem.... proniká do našich životů v míře a s intenzitou dávno nebývalou. Je to čas, kdy mnozí lidé mají nové a nevšední zkušenosti s projevy toho Vědomí všeho. A mnozí hledající a tápající a bambeřící nacházejí odpovědi. A ti, kdo by opravdu chtěli nebo chtějí mít osobní zkušenost, ji mohou mít.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
O bytí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : O tom, co je a co snad bude
Předchozí dílo autora : Almara

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Lusy řekla o MakiLayla :
Znám ji jen pár hodin a už vím, že je to skvělá osůbka, které můžu věřit a svěřit se jí.. Je to prostě skvělá kamarádka
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku