70.00
hodnoceno 12
Proč se vracet, když vpředu je toho tolik...
kategorie básně/život
čteno 918(23)
posláno 0
Zakázaný směr jízdy


Čas běží kupředu
a život plyne dál,
všechno časem přechází,
radost i žal.

Dny se nezastaví
a noce nejsou věčné,
lépe hledět kupředu,
pohledy zpět jsou nebezpečné.

Jen mapa vzpomínek
vede cestou zpět,
tam je život naruby
a pozpátku se točí svět.

Minulost je matka zkušenost
a budoucnost je dcerou,
co vybrat si musí,
jakou dá se cestou.

Vracet se zpátky
a bát se neznámého,
toť důvodem proč má život
často přídomek únavného.
přidáno 24.10.2008 - 21:24
Děkuju za komentáře... většinou se s nimi ztotožňuji a přijímám je. Jen mi někdy nesedí výraz, že z toho čiší nezkušenost, to je škoda, já to téma pojal právě takhle jen díky zkušenosti... a ještě výtka nevlastní myšlenka... opravdu jsem si jí od nikoho nevypůjčil... moc lidí mi v tomhle ohledu nepomáhá... ale to je asi tak všechno...
noce je opravdu češtinářsky velice špatný výraz a omlouvám se za něj, propadám se hanbou, že jsem si toho nevšiml sám... Rýmy jsou občas trochu kostrbaté, ale v některých básních se kostrbatost nesnažím za každou cenu dokonale vypilovat z důvodu zachování myšlenky... co se přídomku týče... vím, že to ne zcela významově sedí, ale řekl bych, že je to i tak vcelku snadno pochopitelné... a k rýmu... svět-zpět... já už jsem to jednou někde psal... a vždycky to sám vytknu, ale mě to prostě nedá, abych občas podobný rým nepoužil... víte... když nic jiného, tak aspoň toho si většina čtenářů vždycky všimne... =D... a co se týče toho rytmu... no jo no... ten je na úkor těch místy kostrbatějších rýmů... vím, že to není žádný literární skvost... a jak tu padlo... ano... psal jsem to víceméně na popud Tématického týdne, ale to proto, že se snažím o navrácení básnického střeva... tady se vypíšu a do vlastní sbírky už si dám na díle ještě o to více záležet... ale znovu opakuji... děkuju všem za komentáře... ať už byly kladné, nebo záporné...
přidáno 20.10.2008 - 21:34
... působí na mě poněkud kostrbatě ...
přidáno 19.10.2008 - 18:47
myslenka neni zla, ale nejak to jde uplne mimo me...
přidáno 19.10.2008 - 09:59
Nevím. Opravdu nevím, ale nerad bych se dotknul autora. Protože na jednu stranu je z toho patrna ta schopnostpsát básně, zdobit řádky nádhernými obraty, které mně připadají dost dobré a na druhou stranu z toho vidím tu umělost, tu strojenou snahu se zhostit úkolu z tématického týdne. Osobně bych takové dílko nekomentoval, kdyby nebylo v tématickém týdnu, a dnes jsem si dal za úkol podívat se ne všechny dílka. Minule jsem komentoval jen ty dvě, co mne zaujali.
Fakt promiň, ale já poezii netrozumím, snad ji trochu cítím, ale z tohoto cítím jen snahu.
přidáno 19.10.2008 - 08:29
Trochu tam kulhá rytmus... Jinak myšlenka básně je pěkná...
Pak mi tam ještě trošku vadí to slovo "noce", myslím, že hezčí by to bylo s "i".
přidáno 17.10.2008 - 21:14
Rozhodně nejlepší, co jsem tady četla. Jsi můj aspirant na vítěze. Rýmy lehké a krásné, obrazy nádherné. Akorát nevím -noce - byl překlep nebo básníkův záměr? A pak dvakrát opakující se zpět krátce po sobě. Ale jinak klobouk dolů.
přidáno 17.10.2008 - 21:03
není to vyloženě špatné, ale protože to formuluje obecné životní pravdy, tak to vlastně nepřináší nic nového. taky je skoro v každé sloce slovo zpět, zpátky...no taky se mi to zdá příliš rétorické, utěšující, neosobní, nevlastní myšlenka.
přidáno 17.10.2008 - 16:36
tvar noce mi připadá dost mimo spisovnou češtinu.... a třeba rým zpět/svět... to taky není úplně ono... ale nevěšet hlavu, má to i něco do sebe... :)
přidáno 17.10.2008 - 16:26
Dobrá báseň, ale trošku s odchyluje od tématu. Proto hodnotím níže, než kdyby šlo o jízdu v protisměru.
přidáno 17.10.2008 - 15:10
První dvě sloky pěkně plynou...akorát nejsou "noce" ale noci...a dcerou - cestou není rým...jinak se v každé sloce objevuje stejná myšlenka sice v jiných obměnách a významech, ale s podobnými slovy...ale pozvedla bych předposlední sloku o minulosti matce a dceři budoucnosti - to je pěkné ;)
přídomek...je většinou odvozený od rodiště šlechtice...např. z Pardubic...atd...a stal se předchůdcem pozdějších příjmení...proto mi v tomto tvaru a smyslu "únavného"..nesedí...
přidáno 17.10.2008 - 11:19
líbí se mi hlavně ta myšlenka, "minulost je matka zkušenost, a budoucnost je dcerou", to je výstižné :-)
přidáno 17.10.2008 - 07:32
chapu... muze byt. neni to uplne spatne, ale nejak tomu neverim... cisi z toho nezkusenost. navic to neni kdovijak barvite a rytmicke...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zakázaný směr jízdy : [70.0000000000] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Reiko [13], lk.firefox [12], Crystal [9], zlatesvetlo [7], Maureen [7], ZaZu [1], Tomáš Černý [1]
» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Severka :
Slečna.. co ji vůbec nemusíte znát osobně, abyste stačili pochopit alespon tak důležitou věco, jako je její světluškovské poslání... :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku