

Vladan: Nevadí mi, že nevěříš. Já mám občas také pochybnosti, nevím, kdo ti řekl, že nemám, nebo že věřící nemají pochybnosti, všichni máme občas pochybnosti i kněží, je to přirozené a za to nás Bůh trestat nebude, neboj :)
Pokud nepotřebuješ boha, pak je to tvoje věc, jako já ho potřebuji, nejsem si tak jistá jako ty :) víš a v tom je náš rozdíl, nepyšním se " lidskou všeinteligentností a všeschopností jednou cokoliv vysvětlit"....ale zírám na to vše s obrouvskou úctou a s tím, že si myslím, že není možné, aby tak složitý svět vznikl jen pouhou náhodou, i kdyby miliardy a miliardy let...
ty jsi zastánce náhody,....já zastánce stvořitele....ty zastánce, že vše je jaksi stvořeno a žije beze vyššího smyslu a já toho, že vše má smysl ...
snažím se repektovat tvůj názor, omlouvám se za to, že mě něco asi trošku nadzvedlo, už jsem v poho :)
Pokud nepotřebuješ boha, pak je to tvoje věc, jako já ho potřebuji, nejsem si tak jistá jako ty :) víš a v tom je náš rozdíl, nepyšním se " lidskou všeinteligentností a všeschopností jednou cokoliv vysvětlit"....ale zírám na to vše s obrouvskou úctou a s tím, že si myslím, že není možné, aby tak složitý svět vznikl jen pouhou náhodou, i kdyby miliardy a miliardy let...
ty jsi zastánce náhody,....já zastánce stvořitele....ty zastánce, že vše je jaksi stvořeno a žije beze vyššího smyslu a já toho, že vše má smysl ...
snažím se repektovat tvůj názor, omlouvám se za to, že mě něco asi trošku nadzvedlo, už jsem v poho :)


no vidíš,ty šťovíky jsem si ani neuvědomil.Je to vzpomínka z dětství asi,kdy jsem běhal pořád povenku a baštil na co přišel.Ae pro mne je to šťastná vzpomínka.A bolavé to asi trošičku bude,protože žiju v zahraničí a ten domov mi někdy chybí opravdu hodně.......


Hezky se mi četlo. Je to tak, jsou takoví komáři. Ale přeci i oni cítí.


Doobree...doost dooobree..:-)...musel sem si ji cist vickrat fakt zaujala..:-)


taron: začnu z poloviny:
"...tak ti to bude dávat stejný smysl jako vědecké experimenty "inteligentů " o velkém třesku." - Zcela souhlasím. Teorie Velkého třesku je stejně nedokázaná hypotéza jako Bůh.
"..Jde o to, že každý má možnost si vybrat, které (vědecké )"víře" bude věřit." - Necháváš taky výběr pro mě podobné? = nevěřit žádné víře, ale vědě?
"Já jsem svůj omyl schopna ihned připustit...mám spíše pocit, že nevěřící Tomášové připouštět nic nechtějí!" - nezlob se, ale tady jsi úplně vedle. Pro věřící je Bůh axiom, o jehož existenci je dobrému křesťanovi (obecně věřícímu) pochybovat přímo zakázáno! A protože Bůh nepochybně existuje, tak se samozřejmě nemůžeš mýlit v jeho existenci (začarovaný kruh), a tedy můžeš napsat, že jsi schopna si svůj omyl připustit. Ve skutečnosti to není pravda, protože možnost omylu ve víře vůbec nepřipouštíš, což je víc než pochybování (nejistota) nevěřících Tomášů.
Nevěřících Tomášů jsou dva druhy. Jeden, který neví, protože nemá důkazy ani pro existenci ani proti existenci Boží. Musí připustit, že NEVÍ. Nicméně z toho, že nejsou důkazy svědčící o existenci Boha vyplývá, že to, co věřící jako důkazy "podstrkují", snadno vyvrací jako důkazy neobjektivní a tedy nevědecké a nedostatečné!!!! A vzhledem k tomu, že boha k ničemu "nepotřebuje", připadá mu jeho ho existence (coby Stvořitele) nadbytečná.
Druhý typ Tomášů je přesvědčen, že má vědecké důkazy o Boží neexistenci (vědečtí komunisté např.) - ti se dopouští psedovědy tak, jak jsem to popsal v úvaze. Vědu nahrazují vírou. Tolik k první námitce.
"...tak ti to bude dávat stejný smysl jako vědecké experimenty "inteligentů " o velkém třesku." - Zcela souhlasím. Teorie Velkého třesku je stejně nedokázaná hypotéza jako Bůh.
"..Jde o to, že každý má možnost si vybrat, které (vědecké )"víře" bude věřit." - Necháváš taky výběr pro mě podobné? = nevěřit žádné víře, ale vědě?
"Já jsem svůj omyl schopna ihned připustit...mám spíše pocit, že nevěřící Tomášové připouštět nic nechtějí!" - nezlob se, ale tady jsi úplně vedle. Pro věřící je Bůh axiom, o jehož existenci je dobrému křesťanovi (obecně věřícímu) pochybovat přímo zakázáno! A protože Bůh nepochybně existuje, tak se samozřejmě nemůžeš mýlit v jeho existenci (začarovaný kruh), a tedy můžeš napsat, že jsi schopna si svůj omyl připustit. Ve skutečnosti to není pravda, protože možnost omylu ve víře vůbec nepřipouštíš, což je víc než pochybování (nejistota) nevěřících Tomášů.
Nevěřících Tomášů jsou dva druhy. Jeden, který neví, protože nemá důkazy ani pro existenci ani proti existenci Boží. Musí připustit, že NEVÍ. Nicméně z toho, že nejsou důkazy svědčící o existenci Boha vyplývá, že to, co věřící jako důkazy "podstrkují", snadno vyvrací jako důkazy neobjektivní a tedy nevědecké a nedostatečné!!!! A vzhledem k tomu, že boha k ničemu "nepotřebuje", připadá mu jeho ho existence (coby Stvořitele) nadbytečná.
Druhý typ Tomášů je přesvědčen, že má vědecké důkazy o Boží neexistenci (vědečtí komunisté např.) - ti se dopouští psedovědy tak, jak jsem to popsal v úvaze. Vědu nahrazují vírou. Tolik k první námitce.


"Správný vědec může sice být přesvědčen o své pravdě (správnosti své hypotézy), ale na základě ověřovacích měření musí umět připustit svůj omyl. To je rozdíl od víry, u které se objektivní ověření hypotézy existence Boha neočekává, naopak, člověk, který takový důkaz požaduje je prohlášen za „nevěřícího Tomáše“ a je na něj pohlíženo podezřívavě…"
Víš, co je nejhorší u "nevěřících Tomášů?" Že nepřipustí, že by mohl být Stvořitel a nepřipustí to takovým zásadním způsobem, že všechny různé důkazy vyvrací a vykrucují a překrucují. Docela jsi mne namýchnul, abych řekla pravdu, tím odstavcem, co jsem okopírovala...hm... jako tak: kde bereš právo tvrdit, že věřící lidé nechtějí, nebo nepřipouští jasný důkaz existence, neexistence Stvořitele? Jako vy jste ještě nikdy nedali důkaz neexistence, tak ani my vědecký důkaz existence -proto se víra nazývá vírou, není to jistota ale to už jsem tu několikrát popisovala a zřejmě zrovna u tvých děl a už jsem z toho unavená. Jde o to, že každý má možnost si vybrat, které (vědecké )"víře" bude věřit....to je vše...:)
jen jde o to, pokud se jednou necháš ponořit do víry " náboženské" a jen připustíš možnosti, že by to a to, mohlo být i tak a tak....tak ti to bude dávat stejný smysl jako vědecké experimenty "inteligentů " o velkém třesku. Kromě toho jsme my dva došli, díky tvým různým reportážím, k výsledku, že čím víc se blížíme k velkému třesku, tím se veškeré síly sjednocují v jednu jedinou...a také k tomu, že náš vesmír působí "z vnější strany" jako bublina? Pořád se malinko vědci přibližují k teoriím stvořitelské víry, ať chcete, nebo ne :)
Já jsem svůj omyl schopna ihned připustit...mám spíše pocit, že nevěřící Tomášové připouštět nic nechtějí!
Víš, co je nejhorší u "nevěřících Tomášů?" Že nepřipustí, že by mohl být Stvořitel a nepřipustí to takovým zásadním způsobem, že všechny různé důkazy vyvrací a vykrucují a překrucují. Docela jsi mne namýchnul, abych řekla pravdu, tím odstavcem, co jsem okopírovala...hm... jako tak: kde bereš právo tvrdit, že věřící lidé nechtějí, nebo nepřipouští jasný důkaz existence, neexistence Stvořitele? Jako vy jste ještě nikdy nedali důkaz neexistence, tak ani my vědecký důkaz existence -proto se víra nazývá vírou, není to jistota ale to už jsem tu několikrát popisovala a zřejmě zrovna u tvých děl a už jsem z toho unavená. Jde o to, že každý má možnost si vybrat, které (vědecké )"víře" bude věřit....to je vše...:)
jen jde o to, pokud se jednou necháš ponořit do víry " náboženské" a jen připustíš možnosti, že by to a to, mohlo být i tak a tak....tak ti to bude dávat stejný smysl jako vědecké experimenty "inteligentů " o velkém třesku. Kromě toho jsme my dva došli, díky tvým různým reportážím, k výsledku, že čím víc se blížíme k velkému třesku, tím se veškeré síly sjednocují v jednu jedinou...a také k tomu, že náš vesmír působí "z vnější strany" jako bublina? Pořád se malinko vědci přibližují k teoriím stvořitelské víry, ať chcete, nebo ne :)
Já jsem svůj omyl schopna ihned připustit...mám spíše pocit, že nevěřící Tomášové připouštět nic nechtějí!


ou, tak ta mě dostala!
Hlavně ten konec, ten nemá chybu:)
Hlavně ten konec, ten nemá chybu:)


Yana: Dekuju.. moje poezie je stejna jako ja..


inkoust: můžu poradit, že to zobrazuje určitý proces, kdy si člověk prochází jakousi svou osobní nocí - tzn. je ve tmě, nevidí okolo sebe nic hezkého, hrozně ho to izoluje od okolního světa, až je v té samotě vlastně sám před sebou obnažen, protože už si nedokáže nic nalhávat... to ho dovede k poznání, že ta "noc" a ticho a izolace, které k tomu patří, po nějaké době přestanou bolet, obzvlášť proto, že si člověk uvědomí, že ho to dovedlo k osobnímu růstu...


1. Jen pojd chlapce mezi nas
Most - pres minulost? Ale no taaak Lucku jeste poznam
Rytmus ti - zvlaste v 2. pulce hapruje a nejrere rymy ach běda
Ale kdyz to osekam od vyse uvedeneho mohlo by to v budoucnu neco hodit
Most - pres minulost? Ale no taaak Lucku jeste poznam
Rytmus ti - zvlaste v 2. pulce hapruje a nejrere rymy ach běda
Ale kdyz to osekam od vyse uvedeneho mohlo by to v budoucnu neco hodit


Yasmin: a já jsem ráda, že mě čteš, díky :-) po maturitě (už v pátek) snad zase přijde múza :-)


taron: jo, něco takového v ní je ;-) díky, že ses stavila! :-)


První strofa pěkná a úderná, pak se nám to nějak vytrácí, škoda :-)


Deadeo: To o čem tu píšu není ani kladné ani záporné myšlení . Nechodím vynášet popel v bílem šatu, to ani náhodou :)


Devils_PIMP: když já mam zrovna k tomu předlouhému řádku těžce citový vztah, nemohl bys přimhouřit očko? O=)


knizku ani film neznam, ale tvoje basen je naprosto uzasna!! ta musi do zalozek))


tvá poezie ve mě cosi rozeznívá, nikdy to nedovedu přesně popsat, přijde mi tak zranitelná, zároveň silná, každopádně mě oslovuje a snažím se do ní vžít, uchopit ji a pochopit, proto se mi líbí