taron: Takže ty jsi IČOař!? Mám tu drzost a opravím tě. Humanita (úcta, odpovědnost, tolerance) nepatří do ekonomiky, ale do mezilidských vztahů!
Já třeba konstatoval, že volný trh je naprosto asociální, přesto jsem jeho zastáncem, či spíše zastáncem ekonomiky založené na volném trhu, ovšem doplněné o určitou míru toho sociálna a klidně přidám o vzájemnou úctu, odpovědnost a toleranci (to považuji za samozřejmost). Nicméně volný trh jako teorie a jako ekonomický proces se tím nezmění.
Bůh do ekonomických teorií nemluví (Starý zákon staví na otroctví), jeho doména je „duše“.
Já třeba konstatoval, že volný trh je naprosto asociální, přesto jsem jeho zastáncem, či spíše zastáncem ekonomiky založené na volném trhu, ovšem doplněné o určitou míru toho sociálna a klidně přidám o vzájemnou úctu, odpovědnost a toleranci (to považuji za samozřejmost). Nicméně volný trh jako teorie a jako ekonomický proces se tím nezmění.
Bůh do ekonomických teorií nemluví (Starý zákon staví na otroctví), jeho doména je „duše“.
Yana: právě proto píšu jedno z nej .... je jich víc ... a tak to má být, něco vždycky musí být níž, aby něco mohlo vyniknout ... ale chápu tvůj pocit .... každopádně to spíš ber jako veelkou pochvalu :)
Vladan: No korektní, nekorektní ..já jsem drobný podnikatel ..jsem na hraně mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem a mohu koukat, jak se jednotlivé skupiny k sobě chovají ...a píši to , že obě skupiny by se měly k sobě chovat s úctou a respektem a komunikovat a brát ohled na lidskost pracovníků ( u zaměstnavatelů ) a zaměstnanci by měli zase brát ohled na odpovědnost zaměstnavatelů ....můj systém ? Nebudete mi věřit , ha, ha, ale nejlepší je ten , co stanovil Bůh ....no , politika jako taková se vždy zvrtne, protože se tam dosadí člověk , který většinou zklame...já si myslím , že lidé by se měli více chovat humánněji ...,že humanita do ekonomiky hodně patří ....a odpovědnost a úcta a vzájemná tolerance a láska a to prosím zefektivní vše...ale já vím ...můj názor je asi k ničemu , dávám od toho ruce pryč , nerozumím tomu ....jen si myslím , že by každý měl zastávat svou roli ve společnosti , jak nejlépe umí a vzít ji vědomě a nezávidět druhému...no , jsem zase u víry, promiňte :(
Vladan: No jenže Alexandr byl panovník a Ježíš jen obyčejný tesař a přesto je o něm tolik mimobiblických zmínek ....jo ..ukřižován v té době byl kde kdo , tak proč zrovna Ježíš zasáhl dějiny tak hluboce ? Ne, já si myslím , že v tom bude něco hlubšího a proto to zkoumám a zajímá mě to ...no a proč čekal Jan na pozdější věk ? Není nikde dokázáno , že už si nedělal poznámky dříve, nehledě na to , že se hnutí křesťanů tak rozrostlo , že nakonec bylo zřejmě potřeba předat nějaké písemné zmíňky a proč čekal tak dlouho ? Možná proto , že Bible je inspirovaná Bohem ...čekal na to , až mu to zjeví Bůh..."Zjevení" je nejtěžší část Bible a je o časech budoucích ....atd. atd....Jan nepsal ze své vůle , ale psal z vůle Boží ....není možné něco jen tak napsat a prohlásit to za biblické ....víš co ? Zeptej se Boha sám , proč Jan čekal na senilitu ....pomodli se, jestli to umíš a opravdopvě se zeptej , co tě trápí a proč ti to připadá jako nemožné a Pán ti dá odpověď, ale nečekej odpověď hned, nebo takovou jakou by sis přál ..on ti ji zjeví ale možná zajímavějším způsobem , nech se překvapit :)
puero: Josef II měl několik výhod proti současnosti. Například neexistoval volný trh, konkurenci omezovaly cechy (primitivní plán na úrovni měst). Sociálno prakticky neexistovalo (snad jen obecní chudobinec, jinak sociálno nestátní – hlavně církevní). Byl monarcha – sám určoval výši daní…. Být osvícencem v jeho době nebylo tak těžké – ve smyslu toho, že vše na „osvícení“ ještě čekalo.
Nedávno jsem četl zajímavé pojednání o utopistických společenstvích. Hlavní (pro mě) myšlenka byla, že utopická společnost nemůže fakticky existovat, že ona každá společnost se VŽDY skládá z řady subspolečností s různými ideály a utopie se týká pokaždé jen jedné z nich. A pokud se ona utopie „rozšíří“ na celou společnost, nebude zbytkem subspolečností přijata a musí být prosazována „ohněm a mečem“.
Nedávno jsem četl zajímavé pojednání o utopistických společenstvích. Hlavní (pro mě) myšlenka byla, že utopická společnost nemůže fakticky existovat, že ona každá společnost se VŽDY skládá z řady subspolečností s různými ideály a utopie se týká pokaždé jen jedné z nich. A pokud se ona utopie „rozšíří“ na celou společnost, nebude zbytkem subspolečností přijata a musí být prosazována „ohněm a mečem“.
Nevím jak to definovat. Vždycky si vzpomenu na osvícenství. Na Josefa II. a jeho reformy. Brát zřetel na potřeby jedinců a zároveň na potřeby společnosti je ale nezbytné. Nedokážu ani formulovat základy nějaké optimálně vyvážené utopické společnosti. Ovšem ekonomové ...hm, přijde mi, že není větších materialistů vědců než ekonomů. Kdyby měli trochu větší humanistický rozhled, třeba by neaplikovali středoevropské hospodářské podmínky na řecké hospodářství, kde pracovní doba začíná na venkově v jedenáct, pak je dvouhodinová pauza na oběd a končí se ve tři. Chybí mi u ekonomů trochu sociologického náhledu na hospodářství - proto si myslím, že víc humanismu by té vědě prospělo. Ostatně, jak říkáš, ta otázka humanismu je spíš aplikovatelná na otázky nehospodářské: svoboda, kriminalita, pokrok, mantinely podnikání atd.
Souhlasim s cvokym je to vlastne hezke - Ale...
Předposlední sloka je nejlepší z tojho všeho - začínám věřit že by ti sedly více krátké povídky - mas maximalni kritiku -- takze ode me necekkej ze toto budu vynaset do nebes - prijse mi to stale jak recitav - naznak basne - bez melodie - stale prozaicke
Úžasně spěje k závěru, v kterém je toho tolik řečeno. Moc povedená.
puero: :-)
Ale, abys neřekl, neshodneme se v poslední větě. Humanismus nepatří do ekonomie (jako nepatří do fyziky, matematiky...). Ekonomie je věda (respektive ještě není věda, umí toho moc málo), která by měla dávat odpovědi zaměřené právě na vztah efektivity a sociálna (volného trhu a plánu). Ten humanismus patří k subjektu, který se ptá, nikoliv k teorii. Ale co je humanistické? Navýšit daně tak, aby bylo dost na státní plán (sociálno) i za cenu zborcení průmyslu (efektivity) a žití na dluh nebo potlačit státní plánování a srazit sociálno na minimum ovšem za cenu zvýšení efektivity (a relativního dostatku peněz na to sociálno)???
Ale, abys neřekl, neshodneme se v poslední větě. Humanismus nepatří do ekonomie (jako nepatří do fyziky, matematiky...). Ekonomie je věda (respektive ještě není věda, umí toho moc málo), která by měla dávat odpovědi zaměřené právě na vztah efektivity a sociálna (volného trhu a plánu). Ten humanismus patří k subjektu, který se ptá, nikoliv k teorii. Ale co je humanistické? Navýšit daně tak, aby bylo dost na státní plán (sociálno) i za cenu zborcení průmyslu (efektivity) a žití na dluh nebo potlačit státní plánování a srazit sociálno na minimum ovšem za cenu zvýšení efektivity (a relativního dostatku peněz na to sociálno)???
kmotrov: máš doma archív písní a textů, vždycky víš kam sáhnout, to se mi líbí(-:
loner: Je zvláštní, že když si přečtu jedno z nej, mám pak pocit že to ostatní nestojí za nic. Jsem divná, děkuji.
taron: Já považuju za nekorektní, říct, že tě zajímá sociálno (chci dost peněz na péči o chudé, nemocné, nezaměstnané), ale už mě nezajímá, kde stát na to sociálno vezme.
Je tu ta dvojsečnost: díky celosvětové krizi je více nezaměstnaných - potřebujeme více peněz - zvýšíme daně - vyšší daně se promítnou do cen výrobků - klesne konkurenceschopnost, méně se prodá, více propustí (+ reálná mzda a reálná hodnota sociální dávky poklesne) - více nezaměstnaných potřebujeme vyšší částku na sociálno ..... je to když si pes honí vlastní ocas.
Je tu ta dvojsečnost: díky celosvětové krizi je více nezaměstnaných - potřebujeme více peněz - zvýšíme daně - vyšší daně se promítnou do cen výrobků - klesne konkurenceschopnost, méně se prodá, více propustí (+ reálná mzda a reálná hodnota sociální dávky poklesne) - více nezaměstnaných potřebujeme vyšší částku na sociálno ..... je to když si pes honí vlastní ocas.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
slečna Lily [18], nevěrná [17], Alex07 [14], Tajemný [14], Máňa na koni [2]» řekli o sobě
Lizzzie řekla o prostějanek :podle mě je to něco jako druh anděla s šibalským srdíčkem:)..ale ona mi pořád nevěří...i když je mi jasný, že jenom chce, abych ji o tom neustále přesvědčovala:):P

