No, je to asi moje chyba, ale na tohle můj nevelký intelekt zřejmě nestačí. Vůbec nechápu formulace typu: "zrcadla mísí v stromů skel" nebo "lístek hoří plamenem vlaštovic pohledů" Připadá mi to jako text natvrdo přešrotovaný internetovým překladačem, protože, dle mého, to prostě není česky. Strašně rád bych tomu porozuměl. Můžeš mi to nějak přiblížit?
Ještě doplním - píšeš, že sem může psát kdokoli a nikdo ho nesmí vyhazovat, s čímž naprosto souhlasím. Může sem psát i neandrtálec a nikdo by mu neměl předhazovat, že jako neandrtálec tady nemá co dělat. Ale napsat mu přiměřeně slušnou formou do komentáře "píšeš jako neandrtálec" samozřejmě možné je (a podle mě je to i potřeba ;-)). Pokud to snese, může tady pobývat podle libosti :).
Koukám, že už tuhle básničku přečetlo spousta lidí a nikdo ji neokomentoval. Doufám, že se neurazíš, když já to udělám.
Je bezesporu upřímná a nečichám v ní žádnou hloupou pózu. Ale: Rozhlédneš-li se trochu okolo, najdeš zde 1758 básniček plus mínus stejných. Víš, je taková nijaká. Rozhodně neurazí. Ale bohužel ani nenadchne. Na to zní až příliš předvídatelně a klišovitě. Nezlob se...
Je bezesporu upřímná a nečichám v ní žádnou hloupou pózu. Ale: Rozhlédneš-li se trochu okolo, najdeš zde 1758 básniček plus mínus stejných. Víš, je taková nijaká. Rozhodně neurazí. Ale bohužel ani nenadchne. Na to zní až příliš předvídatelně a klišovitě. Nezlob se...
Děkuji za podnětné zamyšlení a zkusím se moc nerozepsat, ale asi se mi to nepovede, podnítila jsi mě až moc :).
Souhlasím, že tohle je svobodný prostor pro všechny, kdo mají odvahu dát svoji tvorbu všanc veřejné kritice. Druhá část věty je podle mě klíčová. Kdo má psaní jako terapii a chápe kritiku díla jako osobní útok na sebe, měl by si buď zakázat komentáře nebo zatnout zuby a vydržet. Ohánět se tvrzením "já píšu jen pro sebe" je alibismus - když publikuje na webu, tak jen pro sebe nepíše.
Píšeš: "Proč odsuzovat ty, kteří mají na dílech raději obsah a tolik neřeší formu?" Nemyslím, že někdo někoho odsuzuje. Hodnotí se díla, ne autoři. A způsob a kritéria jejich hodnocení určuje čtenář. Chápu, že by někteří autoři nejradši nařídili, např.: komentujte mi jen obsah, ale k formě se nevyjadřujte. Ale to prostě nejde - stejně jako má autor svobodu vkládat sem, co chce, tak má čtenář a amatérský kritik právo vyjádřit svůj názor. I ten, který se vůbec nelíbí.
A jsme u toho, na co narazil puero v jiné diskusi. Co pozoruji, tak zde (zřejmě vlivem několika velmi aktivních autorů) v posledním roce převládlo "sluníčkové" komentářové klima. Nejméně 95 % komentářů je pochvalných a mnozí čtenáři se rozplývají bez rozdílu nad vším. Asi je tohle vzájemné plácání po zádech řadě autorů příjemné, ale taková "kritika" úroveň literárního webu opravdu nepozvedne. A co hůř, na komentátory, kteří píší upřímné názory a poukazují na nedostatky (a je jich už proklatě málo a pořád míň) se pohlíží jako na škůdce, kteří narušují poklidnou a přátelskou atmosféru. Tohle je ovšem cesta do pekel. Úroveň literárního webu totiž netvoří jen díla, ale také - a podle mě v první řadě - kvalita komentářů. Važme si čtenářů, kteří píší upřímné názory a konstruktivní připomínky, a neodrazujme je!
Takže závěrem stručně: nevím a netroufám si hodnotit, jak se změnila kvalita děl. Ale za těch asi 16 měsíců, co tu jsem aktivní, pozoruji zřetelný pokles úrovně komentářů.
A ještě k podskupinám, o kterých píše kmotrov. Možnost takového rozdělení tady už je, každý přece může definovat svůj postoj příslušným smajlíkem. Problém je, že málokdo se smajlíkem přizná k tomu, že nesnese ani sebemenší kritiku, ale spousta autorů se tak v praxi chová.
Omlouvám se za délku příspěvku, možná jsem to měla vložit jako samostatnou úvahu, ale nechci tříštit debatu :).
Souhlasím, že tohle je svobodný prostor pro všechny, kdo mají odvahu dát svoji tvorbu všanc veřejné kritice. Druhá část věty je podle mě klíčová. Kdo má psaní jako terapii a chápe kritiku díla jako osobní útok na sebe, měl by si buď zakázat komentáře nebo zatnout zuby a vydržet. Ohánět se tvrzením "já píšu jen pro sebe" je alibismus - když publikuje na webu, tak jen pro sebe nepíše.
Píšeš: "Proč odsuzovat ty, kteří mají na dílech raději obsah a tolik neřeší formu?" Nemyslím, že někdo někoho odsuzuje. Hodnotí se díla, ne autoři. A způsob a kritéria jejich hodnocení určuje čtenář. Chápu, že by někteří autoři nejradši nařídili, např.: komentujte mi jen obsah, ale k formě se nevyjadřujte. Ale to prostě nejde - stejně jako má autor svobodu vkládat sem, co chce, tak má čtenář a amatérský kritik právo vyjádřit svůj názor. I ten, který se vůbec nelíbí.
A jsme u toho, na co narazil puero v jiné diskusi. Co pozoruji, tak zde (zřejmě vlivem několika velmi aktivních autorů) v posledním roce převládlo "sluníčkové" komentářové klima. Nejméně 95 % komentářů je pochvalných a mnozí čtenáři se rozplývají bez rozdílu nad vším. Asi je tohle vzájemné plácání po zádech řadě autorů příjemné, ale taková "kritika" úroveň literárního webu opravdu nepozvedne. A co hůř, na komentátory, kteří píší upřímné názory a poukazují na nedostatky (a je jich už proklatě málo a pořád míň) se pohlíží jako na škůdce, kteří narušují poklidnou a přátelskou atmosféru. Tohle je ovšem cesta do pekel. Úroveň literárního webu totiž netvoří jen díla, ale také - a podle mě v první řadě - kvalita komentářů. Važme si čtenářů, kteří píší upřímné názory a konstruktivní připomínky, a neodrazujme je!
Takže závěrem stručně: nevím a netroufám si hodnotit, jak se změnila kvalita děl. Ale za těch asi 16 měsíců, co tu jsem aktivní, pozoruji zřetelný pokles úrovně komentářů.
A ještě k podskupinám, o kterých píše kmotrov. Možnost takového rozdělení tady už je, každý přece může definovat svůj postoj příslušným smajlíkem. Problém je, že málokdo se smajlíkem přizná k tomu, že nesnese ani sebemenší kritiku, ale spousta autorů se tak v praxi chová.
Omlouvám se za délku příspěvku, možná jsem to měla vložit jako samostatnou úvahu, ale nechci tříštit debatu :).
Máta: ten člověk by musel být nejenom zanícený, ale také dost dobrý a uznávaný na to, aby mohl něco takového hodnotit.. a toho nikdy nedosáhneš.. :) navíc jeden člověk je vždy zkreslenou výpovědí, je to málo na to, ohodnotit, zda to, či ono, je opravdu dobré, či ne, objektivita jde do háje.. aspoň tak nějak to vidím já.. každopádně, já jsem vážně dost zvědavá na tvůj nápad.. :) tak s tím neotálej, dokud jsme tu docela v bdělém stavu.. :))
PS: joo.. a taky by nám ten jeden brzy vyhořel.. o tom žádná..
PS: joo.. a taky by nám ten jeden brzy vyhořel.. o tom žádná..
korálek: k tvému názoru není co dodat, díky za něj :)
Severak: jj, proti tomu, co říkáš, nemám moc co namítat.. jen s tím, jak to bylo dřív, je spíš myšleno to, jak se tu naráží na věc, že to tu údajně mělo vyšší úroveň, než dnes.. mně to tak prostě nepřipadá, při pročítání starých věcí a komentů.. a vážně už jsem toho tu prolezla dost, abych si mohla udělat názor.. myslím, že dnes je tu spousta dobrých autorů, se kterými jsi ty i já v kontaktu a také třeba tu čtenost nemají tak velikou.. jiní dobří autoři naštěstí oceňováni jsou.. a to mě těší..
Svět se nám nějako ošklivě mění. To je fakt. Dobré je třeba nekoukat na televizi. Jsou tam kupy lží, co živí zoufalství.
Myšlenka básně je pochopitelná. Forma na můj vkus zbytečně vulgární. I když mám pocit, že to byl úmysl.
Myšlenka básně je pochopitelná. Forma na můj vkus zbytečně vulgární. I když mám pocit, že to byl úmysl.
Severak: Ale já třeba tohle vnímám jako pseudopoezii.
Třeba to bylo autorovým záměrem.
Třeba to bylo autorovým záměrem.
Moc pěkné, takové milé pohlazení po duši, příjmený humor. Nemám co bych vytkla :-)
Není tam tedy odpověď na titul.
Jinak láska - páska, hm. Znám jen dvě pásky co stojí za řeč: izolační a magnetefonovou. Která z nich to byla?
Jinak láska - páska, hm. Znám jen dvě pásky co stojí za řeč: izolační a magnetefonovou. Která z nich to byla?
Devils_PIMP: báseň jsem napsal pod vlivem piva a v časovém tlaku. Je to na ní vidět.
Jazykolamy ovšem píšu i zastřízliva a umím je i v próze. :-)
Jazykolamy ovšem píšu i zastřízliva a umím je i v próze. :-)
Četl jsem jednu knihu od Párala. Hrdina té knihy si často pouštěl rádio a tak byl jeho příběh prokládán zprávami ze světa. Byla to zajímavá kombinace - milostná scéna a pak palácový převrat někde v Africe.
PS: na zprávy už nekoukám, noviny nečtu.
PS: na zprávy už nekoukám, noviny nečtu.
Dokonalosti bylo dosaženo tehdy, když není co ubrat (nebo tak nějak) --Saint-Exupery
Amelie M.: Bestie se zase červená... ehm...
Ano máš pravdu čtu téměř výhradně prózu, nejen tady, protože poezii nějak snad ani neumím moc číst, proto se ji ani nepokouším hodnotit a rozebírat, když už nahlédnu. Nekritizuji nic, čemu nerozumím. A máš pravdu, dají se tu najít opravdu skvosty.
Taktní upřímnost by podle mě měla být základem každého komentáře - a přistupuji k tomu tak, jak chci aby ostatní přistupovali ke mě a mé práci a k hodnocení prózy mám svá kritéria, snažím se k tomu přistupovat tak nějak zodpovědně, aby ten komentář, když už se s ním smolím autorovi něco dal. A jo, říkám svůj názor, bez ohledu na ostatní, mluvím za sebe a jsem ráda, když to někdo ocení. :-D A jako autora mě neuvěřitelně fascinuje jak různě mohou čtenáři má věci vnímat.
Yana: Máš pravdu, bylo by fajn nějak rozčeřit vody (to je fajn vždycky a všude), ale jak sama píšeš, je tu někdo tak zanícený, aby do té práce navíc šel? (Jednu hromadnou bejkovinu nosim v hlavě, až mě to popadne, nejspíš s ní i vyrukuju, jestli se někdo chytí) Ale zase lze pochopit, že času není nazbyt... myslím, že u každého z nás.
Ano máš pravdu čtu téměř výhradně prózu, nejen tady, protože poezii nějak snad ani neumím moc číst, proto se ji ani nepokouším hodnotit a rozebírat, když už nahlédnu. Nekritizuji nic, čemu nerozumím. A máš pravdu, dají se tu najít opravdu skvosty.
Taktní upřímnost by podle mě měla být základem každého komentáře - a přistupuji k tomu tak, jak chci aby ostatní přistupovali ke mě a mé práci a k hodnocení prózy mám svá kritéria, snažím se k tomu přistupovat tak nějak zodpovědně, aby ten komentář, když už se s ním smolím autorovi něco dal. A jo, říkám svůj názor, bez ohledu na ostatní, mluvím za sebe a jsem ráda, když to někdo ocení. :-D A jako autora mě neuvěřitelně fascinuje jak různě mohou čtenáři má věci vnímat.
Yana: Máš pravdu, bylo by fajn nějak rozčeřit vody (to je fajn vždycky a všude), ale jak sama píšeš, je tu někdo tak zanícený, aby do té práce navíc šel? (Jednu hromadnou bejkovinu nosim v hlavě, až mě to popadne, nejspíš s ní i vyrukuju, jestli se někdo chytí) Ale zase lze pochopit, že času není nazbyt... myslím, že u každého z nás.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Rozárka :Bylo nebylo.. a jednou přeci jen bylo.. a vůbec nikomu nepřišlo důležité, jak je to daleko /jako to obvykle v pohádkách bývá/... viděly se, poznaly se.... a minimálně jedna nikdy nezapomene na slečnu, která si na jejích kolenou četla deník....protože když ji obejmeš, zahrně tě nekonečnou důvěrou tak, že zapomeneš... jaký by to mohlo být, kdyby.... někdy prostě "kdyby" neexistuje.. a pohádky v našich srdcích mají neuzavřené konce, za které na oplátku dáváme a dostáváme naději na "příště"... jsem strašně ráda, že jsem tě mohla poznat... a doufám, že se ještě někdy uvidíme :)

