:-) moc hezké.. a třetí sloka je úžasně tajemná, fantastická!!..
Měchenice znám z vláčku, projížděla jsem tamtudy mnohokrát, velmi romantické místo.. :-)
Měchenice znám z vláčku, projížděla jsem tamtudy mnohokrát, velmi romantické místo.. :-)
Ale jo, něco v tobě bude :-), nejsem sice fanda volného verše, ale u tebe mi to ani nevadí, pěkné to podáváš. Zatím se mi líbí to, jak dokážeš najít inspiraci v podstatě v běžných věcech, nic nepřihráváš a úplně to stačí. Asi mrknu i na další tvá díla, i když jich tu máš teda požehnaně... :-)...
Pěkné, rychle to plyne, i když místy se zadrhává rytmus. Název zvolen poutavě, i když já bych ho uvítal s velkým písmenem na začátku, ale to je drobnost... ten konec je povedený pro mě nejvíce, vyvozuje mi subjektivní pocity... dobře podané...
Hodně dobře napsáno, vybrané verše a téma silné, pěkné dílo...
K rytmu:
J - jamb, T - trochej, D - daktyl
M - mužský, Ž - ženský
X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná
první strofa zachovává schéma J4M/J4Ž
ačkoli mi není jasná příčina rytmické změny
Možná, že pod vrstvou zmrzlé půdy
Xx x X xx Xx Xx = DDTT
K obloze vystoupá kotouč rudý,
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
je OK, verše si svými průběhy odpovídají.
V dalším případě
cosi klíčí, ač zatím skrytě.
Xx Xx x Xx Xx = TDTT, nikoli jamb (nejlépe J4Ž)
krajina pod ním - jeho dítě.
Xxx Xx Xx Xx = J4Ž
však nikoliv.
Tady
Pomocí paprsků plných něhy
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
Neb nenajdeš v mé mysli sněhy,
x Xxx x Xx Xx = J4Ž
a
tu Zem až k jádru zahřeje.
x X x Xx Xxx = J4M
na které nestačí naděje.
X xx Xxx Xxx = D3
také ne.
J - jamb, T - trochej, D - daktyl
M - mužský, Ž - ženský
X - přízvučná slabika, x - nepřízvučná
první strofa zachovává schéma J4M/J4Ž
ačkoli mi není jasná příčina rytmické změny
Možná, že pod vrstvou zmrzlé půdy
Xx x X xx Xx Xx = DDTT
K obloze vystoupá kotouč rudý,
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
je OK, verše si svými průběhy odpovídají.
V dalším případě
cosi klíčí, ač zatím skrytě.
Xx Xx x Xx Xx = TDTT, nikoli jamb (nejlépe J4Ž)
krajina pod ním - jeho dítě.
Xxx Xx Xx Xx = J4Ž
však nikoliv.
Tady
Pomocí paprsků plných něhy
Xxx Xxx Xx Xx = DDTT
Neb nenajdeš v mé mysli sněhy,
x Xxx x Xx Xx = J4Ž
a
tu Zem až k jádru zahřeje.
x X x Xx Xxx = J4M
na které nestačí naděje.
X xx Xxx Xxx = D3
také ne.
Tak toto je hodně o pocitech...i když mrazivých...krásně podáno...
Severak: inkoust: Hunter: Díky, je to takový ten pocit... :-)
SSS: a co je tedy podle tebe podstatné? Abych se zaměřil správným směrem.
miroslawek: inu, to máš jak se slovy. Když někdo řekne, že miluje, nemusí to tak bejt..
Myslím, že to tady není až tak podstatný.
Myslím, že to tady není až tak podstatný.
SSS: inu, jeden by očekával, že název bude odpovídat obsahu
nepůvodní obraty, klišé
plášť noci (přikryje Tvoje tělo)
hebké pohoří...
Na Tvoje struny hraju píseň
pak s Tebou vzplanu...
...milovat nepřestanu..
plášť noci (přikryje Tvoje tělo)
hebké pohoří...
Na Tvoje struny hraju píseň
pak s Tebou vzplanu...
...milovat nepřestanu..
verun !
to je tak silné ! tak originální ..... tak nádherné !
Bože, ty toho v sobě máš !
děkuju, že jsem to mohla číst, je v tom tolik "známého"
krásný a ten konec !
to je tak silné ! tak originální ..... tak nádherné !
Bože, ty toho v sobě máš !
děkuju, že jsem to mohla číst, je v tom tolik "známého"
krásný a ten konec !
miroslawek: Ahoj, díky za zastavení a komentář. Co jsi měl namysli těmi výpůjčkami?
Rozhlasová hra je neprávem upozaděný žánr. Jedna z nejhustších věcí co se mi kdy povedla bylo, když jsme v rámci hodin dramaťáku nahráli jako rozhlasovou hru Blaník od Cimrmana (výsledek viz zde: http://w229.wrzuta.pl/audio/7H0LYXwRePd/jara_cimrman_-_blanik)
Držím palce a pokusím se poradit pár prvků (ty jsem nevymyslel, ale sprostě okopíroval od českého rozhlasu):
1) Zkus nějaký lepší mikrofon. My jsme použili ten na sluchátkách od počítače a bohatě stačilo.
2) Víc hlasů - zkus někoho překecat. Pak se hned líp rozlišujou postavy.
3) Použij střih. Nemusí to být na jeden zátah. My jsme na konci všechny přeřeky zapsali, přemluvili a vložili na chybná místa.
4) Scénář - minimalizovat vypravěče. Ty nejpůsobivější rozhlasové hry jsou z většiny dialog.
5) Zvukové efekty a hudba - je-li možno, použij. Hrozně to dodá.
Zdraví a drží palce Severák
Držím palce a pokusím se poradit pár prvků (ty jsem nevymyslel, ale sprostě okopíroval od českého rozhlasu):
1) Zkus nějaký lepší mikrofon. My jsme použili ten na sluchátkách od počítače a bohatě stačilo.
2) Víc hlasů - zkus někoho překecat. Pak se hned líp rozlišujou postavy.
3) Použij střih. Nemusí to být na jeden zátah. My jsme na konci všechny přeřeky zapsali, přemluvili a vložili na chybná místa.
4) Scénář - minimalizovat vypravěče. Ty nejpůsobivější rozhlasové hry jsou z většiny dialog.
5) Zvukové efekty a hudba - je-li možno, použij. Hrozně to dodá.
Zdraví a drží palce Severák
miroslawek: myslím, že jsi to špatně pochopil. Je to název.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0+1 skrytých» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» nováčci
Santiago Dibla» narozeniny
slečna Lily [18], nevěrná [17], Alex07 [14], Tajemný [14], Máňa na koni [2]» řekli o sobě
kmotrov řekl o Homér :Nebál bych se s ním vyrazit někam daleko mimo civilizaci, nenechal by mě ve štychu.

