

Ako si vymýšľal mená? MAli dajaký základ? Gratiae si určite "podvedome" prebral z latiny a ostatné sú skôr zo Sindarčiny alebo Quendčiny, nie? Vždy ma na knihách zaujímajú mená a zdroje, odkikiaľ bol ičerpané :) kniha je napísaná výbnorne, myslím si, že si tam mal jedinú chybyčku...Najväčšie PLUS máš za tú originalitu, enta by so mteda v Temnote nečakal :D...


Yana: Vladan: puero: helples: ewon: DDD: Dobrý den, po dlouhé odmlce čtu tyto komentáře na tuto reakci na mou úvahu. Myslím si, že je to velice názorová záležitost, ale chtěla bych se pozastavit nad tím učitelem. Ve smyslu radí, poučuje je myšleno, že někdy i používá slova závisti a podobných povahových vlastností. Narozdíl od chytrého moudrý to nemá za potřebí, učitelé inspirují, učí nás něco, co se sami naučili, získali to od jiných, učinili kroky, získali zkušenost. Proto 'Chytrý radí a poučuje, moudrý poslouchá a "následně" inspiruje. :)" děkuji za vaše názory:)


Jiří Turner: Souhlasím s vámi :) myslím si, ale že být moudrý značí více zkušeností, než býti chytrým. Vladan: je to názorové podle mého:). Moudrost je osamostněná, a jestliže vnímáme moudrost jako někoho, kdy vystudoval právnickou akademii tak ano, k moudrosti je třeba chytrost. Jenže myslím si, že ti opravdu moudří chytrost nepotřebují :)


...často radí a poučují hlupáci, ač by měli radit moudří, stejně tak i chytří. Myslím, že se pohříchu často zaměňuje informovanost se vzděláním a vzdělanost s moudrostí.
Také si myslím, že opakem hlouposti je chytrost, moudrost pak je jejím vyšším stavem podpořeným zkušenostmi a citem
:-) dobré téma k úvaze
Také si myslím, že opakem hlouposti je chytrost, moudrost pak je jejím vyšším stavem podpořeným zkušenostmi a citem
:-) dobré téma k úvaze


FR.: Opakuji otázku: Může být moudrý člověk, který není chytrý? Tedy je hloupý? Nebo musí být moudrý člověk chytrý, ale kromě pouhé chytrosti musí mít něco navíc?


Jiří Turner: to stoprocentně ...určitě ...asi nejdůležitější v životě...


dočítám, víčka se mhouří, vzpomínky bouří a mně je příjemně


Taky dobrý. Tuším, že tahle báseň se u tebe stává jakými opus perpetuum fomabile, existuje cenzurovaná verze, necenzurovaná, oficiální, polooficiální, umělecká... kolik verzí už má?


Vladan: helples: takhle, to, že moudrý poslouchá nebylo na to, jako, že poslouchá toho oného chytrého, spíš se tu jedná například o konverzaci mezi dvěma lidmi.
Vyjednávám tu myšlenku o tom, že být moudrý je absolutně něco jiného než-li být chytrý a tato myšlenka to má dokládat, nejedná se o protiklad, ale o odlišnost, která je v dnešním světe velmi zanedbávaná.
Vyjednávám tu myšlenku o tom, že být moudrý je absolutně něco jiného než-li být chytrý a tato myšlenka to má dokládat, nejedná se o protiklad, ale o odlišnost, která je v dnešním světe velmi zanedbávaná.


Á, návrátilec. Vitaj, od kdy jsi zpátky? Já byl teď dva týdny bez internetu, tak mi to možná ušlo.