85.82
hodnoceno 13
Soutěžní příspěvek pojatý velmi velmi volně. Kdo mě zná, ví, že musí dočíst až do konce...i kdyby třeba nechtěl:) Tentokrát je to spíš oddechovka :)
kategorie povídky/ze života
čteno 745(29)
posláno 0
  Nechápu, proč ta nána musí být zrovna na druhé straně. Když jeden dostane touhu, tak za ní musí přelízt tu blbou silnici - okresku třetí třídy s takovýma těma krásnejma bílejma patníkama ještě z dob první republiky, které v noci svítěj jako bludičky. A ona se rozhodne, že mě bude čekat u patnáctýho. Ne u čtrnáctýho nebo šestnáctýho, ale u patnáctýho. Jenže když má jeden chuť, tak by ušel světa kraj i v tomhle hnusným vedru. Jsem celej ulepenej a slizkej. Fuj, teďka se na mě nalepil nějakej list či co….ježiši kriste, co sem komu proved?! Jojo, já vím, když jeden nenechá žádnou sukni v klidu, tak je to snad smrtelnej hřích…jsem holt mužskej….Copak za to můžu, že se mi líbí mladý maso? Aspoň nevymřeme, taky mojí zásluhou. Mám to prostě v genech …množit se a množit . Asfalt je hnusně teplej.…Proč mě ta kačena nemohla počkat na týhle straně silnice?

  Slunce pálí, vzduch se ani nehne a do ramen ji tlačí popruhy příliš těžkého batohu. Už jí došlo, že brát s sebou na puťák žehličku na vlasy je FAKT pitomost. A Robin, který jde čtyři metry před ní, si dokáže ještě vesele hvízdat. Bídák jeden. Když jí řekl, že pojedou na dovolenou, jenom sami dva, myslela spíš na Chorvatsko ( no dobře i Balaton by stačil) a ne, že se budou plahočit celé dny po okreskách a ona bude z toho mít puchýře a spálená ramena a úpal a NAPROSTO NEMOŽNÝ účes. A šutr v botě. Zatřese nohou. Nic. Kámen tlačí dál. Zatřese jí znova. Znova nic. „ Já se na to vykašlu,“ vztekle zakřičí. Neslyší ji.
„ Vykašlu se na to!!! Mám toho plný zuby!!“ Robin se otočí a s doširoka rozevřenými očima na ni nechápavě kouká. Vždycky při tom legračně nakrčí špičku nosu a pihy se mu tak slejou do zrzavé řeky. „ Říkala jsi něco?“
„ Jo říkala,“ krev se v ní vaří, „ seš pitomej a ten tvůj výlet taky. Mám toho dost…a bolí mě noha,“ Vzpomněla si na Davida, na loňské léto na Ibize….a na jejich rozchod v klubu.
„ Co s ní máš?“ Pomalu ho začíná unavovat její hysterické chování. Těšil se na dovolenou, na týden božského klidu, kdy utečou od ruchu velkoměsta. Jen oni dva. Budou bydlet u něj na chatě, milovat se a taky okouknou nějaké památky a tak. Místo toho poslouchá už třetí den její fňukání - tráva je moc zelená, nebe je moc modrý, slunce svítí příliš nebo nesvítí vůbec a ve spacáku má brouka. Možná ji tenkrát měl nechat tam, kde ji potkal – na chodech před barem s tvářemi umazanými od černé řasenky…ale možná se vůbec neměl rozejít s Lindou..
„ Mám tam asi šutr..“
„ A co já s ním? Tak si ho vytáhni,“ Je blbá.
„ A o co se asi tak snažím? O trojitého salchova? “ Je blbej, blbej, blbej.
Zastaví se. Ignoruje jeho napřaženou ruku, z ramen si sundá batoh, vztekle jím mrší o zem a vzdychajíc opře se o bílý patník těsně u krajnice.

Už tam skoro budu a rozjedem to. Jó…Žádný auto nebo bicykl, zbejvá jenom chvilka, dva tři metříky a budu v ní. Koukám, jak na mě mrká - vydrž kotě- u toho velkýho bílýho patníku, jsem celej vlhkej a vzrušenej..přimáčkla se k němu, aby do ní slunce tolik nepražilo, jenže…ten stín se mi nějak nezdá…je moc velkej a dlouhej…dojde jí to, podívá se vzhůru a pak na mě a já v těch jejích očích vidím hrůzu…zdrhej kotě, zdrhej!! Zrychlím, ale i tak jsem zoufale pomalej…vidím, jak se snaží utéct, jak napíná svaly, seč jí síly stačí…a ty oči, ty oči...Bože…néééééééééééééé.


Blemc.

  Vyšťourá malý, ale pekelně ostrý kamínek a s opovržením ho zahodí do škarpy. Nazuje si botu na úzkou drobnou nohu a zvedne batoh. Na ruce ji ulpí něco lepkavého, slizkého a hnusného…“ Fúj, co to sakra je? Sem do něčeho hmátla!“ Pustí batoh na zem a s rukou daleko nataženou od sebe si klekne a pečlivě utře dlaň do trávy. Robin se skloní k batožině. „ Hm…myslím, že to byl…… slimák. Jé, hele a tady je další,“ dodá radostně a zamíří prstem na drobné slizké tělíčko metr od patníku.
„ A už dost…mám tě plné zuby…té tvojí přírody a slunka a prachu a puchýřů a komárů a…a slimáků. Končím!!!“ Vytrhne mu batoh z ruky, přeběhne na druhou stranu silnice a vydá se opačným směrem. Zavolá Davidovi a urovná to. A dá si sprchu a vyžehlí si vlasy. Usměje se.
„ Silvo…“ Neotočí se a jemu se najednou uleví. Zaplaví ho dlouho nepoznaná radost. Taková, kterou je třeba s někým sdílet. Udělá dva kroky a pomocí pravé nohy dopraví slimáka ze silnice na kraj k jeho rozmáčklé družce. Má ze sebe fajn pocit a navíc udělal dobrý skutek. No jo, přírodě je třeba pomáhat. Když si nepomůže sama. Rozhodne se, že dojde do cíle a zavolá Lindě do práce a nějak to urovná. Usměje se. Nakonec docela dobrej den.

Kotě? KOTĚ!!
přidáno 23.06.2008 - 06:19
nechápu, kdo nechápe :D.... nad slunce jasnější to je :) .... a líbí :) má to nápad... :)
přidáno 19.06.2008 - 19:33
Hodně hodně hodně dobrý!:o) Jedno z nejlepších, co jsem tu četla, navíc s vtipnou pointou.:o)
přidáno 19.06.2008 - 17:09
SLÁVA. No ale uznej, že hlavní postava v kurzívě nemůže mluvit jako profesor češtiny, navíc, když ho ovládá nezvladatelný sexuální pud jeho druhu :-))
přidáno 19.06.2008 - 16:43
:) tak jo... docela se omlouvam... :) sice mne nakoply dalsi komentare k pochopeni celeho pribehu, ale hlavni je, ze mi to doslo... :) tak ted mohu dodat, ze je to vyborna pointa, ale presto je ten kurzivou zmeneny text napsany fakt blbe... predevsim ta prvni cast... ale presto to u mne stouplo na hodnote... :)
přidáno 19.06.2008 - 15:07
... kdybych chtěl být jízlivý ... řekl bych že IQ některých čtenářů si nezadá se slimákem ... ale nejsem ... tak to neřeknu ... :-D
přidáno 18.06.2008 - 21:46
ježiš kdo to nepochopí je fakt naprostý tutan...;) vždyť je to jasný jak facka... ubohý slimáček...;)
přidáno 18.06.2008 - 15:23
DĚKUJU všem, kteří pochopili :-)) Už jsem se bála, že nejsem schopná napsat něco srozumitelného a zábavného a že budu muset vysvětlovat v poznámkách ( komentářích) pod stranou .-))))))
přidáno 18.06.2008 - 13:57
Tohle mi přijde naprosto úžasné;) pěkně se to propojuje...a je to navíc i vtipné...prostě paráda...;)
slimákům zdar...
přidáno 18.06.2008 - 11:26
lidi, jak je možný, že nechápete? Vždyť to je naprosto jasný a geniální!
přidáno 18.06.2008 - 08:04
no, taky jsem nad tim farala, co ma znamenat ta kurziva...a myslim, ze jsem na to neprisla:)) ale dilko je celkove zajimave a libi se mi dost.
přidáno 17.06.2008 - 15:22
Dílko psal jeden autor, tedy já :-)) Že se ti zdá, že spolu části nekorespondují je škoda, snaha byla, aby se to prolnulo a myslím, že se to prolnulo. Kurzívou psaná část prostě vyjadřuje určité IQ postavy, proto je psaná, jak se psaná...pokud tě to neoslovilo, nedá se nic dělat. Snad příště
přidáno 17.06.2008 - 15:08
kurzivou psany text je uplne desny... chapu z nej jen to, ze ma nejak korespondovat s tim zbytkem... ale to je tak vsecko... prvni cast zbyleho normalne psaneho textu je vyborna... druha cast je otrepana, ale vcelku dobre napsana... nedivil bych se, kdybychom se nakonec dovedeli, ze to napsali dva autori... celkove spise ne...
přidáno 17.06.2008 - 11:51
... tak tohle je zatím nejlepší výtvor ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Patníková story : [85.8181818182] | trvalý odkaz | tisk | pdf

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku