

puero: no, tak já bych čekala že mi daj důl a oni by mi dali po hubě, nepříjemné (-:


honosný název, ano, tvé básně jsou takové honosné, možná jedny z nejpoetičtějších tady, řekla bych že tvé obraty nejsou "obehrané" a obsahově se mi taky líbí, občas se malinko zadrhnu při čtení, ale poslední dobou a u téhle básně ne, ta se mi čte moc hezky, řekla bych že se ti povedla, a ta opakující se sloka ve mně vyvolává působivé obrazy


No, když na ostravsku dostaneš baňu, nedostaneš důl. Dostaneš po hubě.


puero: vidíš, znají herdu, já tedy neznám perdu, herka=kůň, hrča=boule, ale líbilo by se mi kdyby to byl klobouk, baňa=důl ;-D


Viviana Mori: jsem ráda za jakýkoli komentář, mnoho pohledů, různé reakce, klidně kritiku (-:


oslov radek: Yasmin: ŽblaBuňka: taron: vám všem vřelé díky za zastaveníčka a komentáře


Chlap by chtěl všechno hned a zatím musí balit slova do pozlátek, ta kontrastující šarmantní zdrženlivost je v tom hezká. Zdrženlivého šarmu není dnes v básních tolik jako tomu bývalo dřív, tudíž ve světle doby může působit neotřele.


Vladan: No, pak bude třeba brát jako historickou pravdu taky hromady postav dalších, pokud jde o to doložit je z jiných pramenů. Problém ale nastává v momentě, kdy pramen neexistuje a ten nemusí nutně existovat proto, že jeho hlavní hrdina nikdy nebyl, ale taky ho někdo zkrátka nemusel považovat za hodného zapsání. Nebo se prameny ztratily, zničily... a i kdybys našel pramen a podrobil ho kritice, a ne nezbytně písemný, ale třeba archeologický, pak to ještě není důkaz nějaké napřirozenosti. Na nadpřirozenost moc historických důkazů neexistuje. Takže co potom? Můžeš postulovat teorie a domněnky opírající se o logickou analýzu vedlejších a nepřímých dokladů, ale to už zklouzáváš za hranice exaktní vědy právě k těm pohádkám a fantaziím. Je to jako s vlastními předky. Já jsem živoucí důkaz jejich existence, ale historie mi jejich existenci nepotvrdí, udělám si rodokmen, ale dojdu tak maximálně do 17. století (když budu mít štěstí) a pak je už nebudu mít, jak najít. Nemohu ale tvrdit, že neexistovali. Jak se s takovým vědeckým faktem vyrovnat?


ngc 6334: já děkuju za Tvůj čas nejen k přečtení ale i ke komentu, který mi udělal v jednom místě..."ale neměli bychom během svého letu slepě vrážet do křídel andělů " príma pocit... a ZA TEN DĚKUJI JEŠTĚ JEDNOU...


taron: jemonže ty rozdíly jdou mnohem hlouběji. Až na úroveň desatera a toho, co je a co není hřích. A to je už problém zásadní - spasení duše.


Já bych to tak komplikované neviděl. Král ten a ten vládl tehdy a tehdy - je to člověk bez "nadpřirozených" ambicí a jeho vláda je doložena v nebiblických textech. - považuji to za historickou pravdu. Postavy a příběhy líčené jen v křesťanských textech = pohádky


Vladan: No jo, ale kdo je od sebe odliší? Tedy historickou pravdu a fantasii nebo symbolický doplněk? Kdo je k tomu kompetentní?


možná ani nezjistěj, že U Honzíka maj nejlepší menu
polívka, hlavní jídlo, tatranka plus presso
69
nekecám, za chvíli to skončí a začne
prodírat se sračkama na Šumavě
hovno skály, Alpy dostaly záchvat smíchu
Himaláje s Andama radši nic nekomentujou
hlavně se nesmíme nechat vystrašit
koupil jsem radši osmnáct kondomů
protože mi holka včera říkala, že je asi těhotná
a vyprošťovák není nikdy jenom jeden
tahle část se mi líbí...ani nevím proč...možná kvůli vysmátejm Alpám =) ale připadá mi, že to sice není špatný dílo, ale že je podobný mrakům básní, který jsem četla...každopádně s tím má problém asi většina psanců, v 21. století je těžký bejt originální =)
polívka, hlavní jídlo, tatranka plus presso
69
nekecám, za chvíli to skončí a začne
prodírat se sračkama na Šumavě
hovno skály, Alpy dostaly záchvat smíchu
Himaláje s Andama radši nic nekomentujou
hlavně se nesmíme nechat vystrašit
koupil jsem radši osmnáct kondomů
protože mi holka včera říkala, že je asi těhotná
a vyprošťovák není nikdy jenom jeden
tahle část se mi líbí...ani nevím proč...možná kvůli vysmátejm Alpám =) ale připadá mi, že to sice není špatný dílo, ale že je podobný mrakům básní, který jsem četla...každopádně s tím má problém asi většina psanců, v 21. století je těžký bejt originální =)


napadá mě: ..jsme sami sobě nezměrným prostorem, najít v něm cestu může být nejednoduché.. možná proto, že častokrát v duchu kráčíme po všech cestách, někdy dokonce zkoušíme létat.. ale neměli bychom během svého letu slepě vrážet do křídel andělů :-) .. děkuji za příjemné zamyšlení u tvé básně..


Je to pěkné, já mám rád tyhle typy básní, když jsou zajímavě podané, tohle je takové lehce legrační :-), ale co mě zaujalo:
"cítit pižmo, její vůni" - Já jak slyším pižmo, tak se mi vybaví leccos, ale vůně se tomu říct nedá :-D...
"pod vodou si krotím hůlku" - To mě pobavilo obzvlášť :-)
"vrzušily se jí bradavky" - Tady v tom místě mě to nejvíc vyrušilo z rytmu, trochu to tam škobrtlo...
Ale jinak dobré, pobavil jsem se... :-)
"cítit pižmo, její vůni" - Já jak slyším pižmo, tak se mi vybaví leccos, ale vůně se tomu říct nedá :-D...
"pod vodou si krotím hůlku" - To mě pobavilo obzvlášť :-)
"vrzušily se jí bradavky" - Tady v tom místě mě to nejvíc vyrušilo z rytmu, trochu to tam škobrtlo...
Ale jinak dobré, pobavil jsem se... :-)


Vladan: :))) Nového vyplývá to, že každý křesťan vnímá Bibli a k křesťanství podle svého srdce a toho , co ho nejvíce zaujalo, upoutalo, proto každý může vykládat Bibli podle svého a není na tom nic zavrženíhodného...prostě každý vnímáme jináč, ale ta podstata, základ by měl být stejný :)


puero: Historický fakt jsem z této úvahy vypustil, o ten se nehádáme a není ani zajímavý z hlediska víry. Mluvím jasně o rozdílu mezi „pohádkami v Bibli“ a „Biblí = knihou pohádek“. Hstorické fakty můžou být součástí obojího.