Komentáře :

k dílům | k deníkům | k obrázkům
přidáno 05.12.2013 - 18:59
komentářů12(1.)
Zajímavé to je. Uvidíme, co se bude dít dál. Jenom bych doporučovala si to zkontrolovat a opravit chyby i/y atd. (např. vaz...). A jinak můžu říct, že jestli ti je opravdu 12, tak to stylisticky není vůbec špatné. :)
přidáno 05.12.2013 - 18:16
komentářů35(12.)
Nemám rád když mi někdo kouká přes rameno, ale máš pravdu, což nemám ještě radši... budiž ti vzdán hold za tvou bezpříkrasovou úvahu.
Co takhle zkusit okomentovat všechny moje díla, jen tak na zkoušku? :-D
přidáno 05.12.2013 - 16:50
komentářů35(11.)
Skvěle´s to napsal, myslím, že tlumočíš i moje pocity, já mám ale na kritiku jednoduše dostatek drzosti, což je možná to, co leckde chybí a ta drzost zase musí jít ruku v ruce s jakousi citlivou diplomacií, protože, jak správně píšeš, na každého je třeba uplatňovat (aspoň zezačátku) jiný metr.
přidáno 05.12.2013 - 16:47
komentářů35(10.)
Jiří Turner: No já to taky pochopila tak, že bys rád, aby kritika přitvrdila obecně a nebyl v tom sám. Jenže myslím, že jediná cesta je začít to opravdu dělat a ve velkém množství. Pak se musí počítat s odezvou, že i k Tvým věcem se budou ostatní stavět kritičtěji. A možná i k věcem ostatních. Uvidíme, já se ráda přidám...
přidáno 05.12.2013 - 15:50
komentářů9(7.)
Pěkný, fakticky fakt faktyš pěkný! :)
přidáno 05.12.2013 - 15:41
komentářů8(8.)
Yana: Díky, to jsem rád. Tak nějak jsem chtěl, aby to působilo :-)
přidáno 05.12.2013 - 14:25
komentářů35(9.)
Orionka: Orionko, je to pořád jenom úvaha, námět k zamyšlení. Nedělám si iluze, že by od teď všichni začali dělat vše jinak. Už jenom to, že se o tom diskutuje je pozitivní. Myslím si, že většina z nás má podobné zábrany ke kritice jako mám já, proto jsem je(ty svoje) pojmenoval. Z větší kritičností jsem již začal a nechtěl bych být za osamoceného, namyšleného chytráka, který všem radí, když je obecné klima jiné. Přepnu si na čertíka, ani jsem si to neuvědomil...
přidáno 05.12.2013 - 14:09
komentářů35(8.)
DDD: Přesně tak to je, člověk se poučí a nevnucuje se tam, kde o něco jiného než chválu nestojí.
přidáno 05.12.2013 - 14:04
komentářů35(7.)
Hmmm. Zaujala mě myšlenka: "Těžko se v poezii, stejně jako ve výtvarném umění, rozlišuje upřímný autor, který hledá jiné, nové, svobodné a originální vyjádření svých myšlenek a emocí od podvodníka, který toto pouze předstírá, aby byl zajímavý. "
Nemůžu se vyjadřovat k básním, ale jako autor sci-fi, fantasy a erotických povídek si vymýšlím jako na běžícím pásu ve snaze udělat povídku zajímavou. Chceš tím říct, že povídky jsou tak jiné? Nebo jsou tak falešné? Chceš říct, že bez příslušného "citového prožitku" nejde napsat pěkná báseň?
přidáno 05.12.2013 - 14:04
komentářů35(6.)
Jiří, nerozumím dvěma věcem. Z textu to vypadá, že bys rád více kritiky, ale smajlík vypovídá o něčem jiném. A druhá nejasnost: proč nezačneš sám dělat to, k čemu nabádáš ostatní, a místo toho sáhodlouze vysvětluješ, co všechno se kritizuje obtížně? To opravdu myslíš, že po přečtení Tvého apelu psanci změní svůj přístup ke kritice a ubude nicneříkající chvály? Zřejmě jsi velký optimista :).
přidáno 05.12.2013 - 14:04
komentářů35(5.)
Já tomu rozumím. Myslím, že to cítím podobně. Ale tak úplně bych se netrápil tím, že člověk někdy nedokáže být kritičtější. Někdy se i hodně slušná, smysluplná a evidentně dobře míněná kritika stane roznětkou k pořádnému výbuchu. A člověk časem pozná kdo kritiku bere a má smysl věnovat mu trochu svého času - a pro koho je heslo "stojím o maximální kritiku" jen pózou a na jakékoli náznaky konstruktivní kritiky reaguje naježením.

Tak a teď vypadám přemoudřele já, co :-)
přidáno 05.12.2013 - 14:03
komentářů24(5.)
líbí
přidáno 05.12.2013 - 13:50
komentářů35(4.)
DDD: Nechci nabádat k nějakému lynčování, forma by měla být vždy kulturní a vlídná. Jenom se mi nelíbí takové to: tak si to vzájemně pochválíme a jdeme dál. Komentuji také většinou jen pozitivně, a to i tehdy, kdybych chtěl být kritičtější, nechci ale vypadat jako nějaký přemoudřelý rozhodčí vkusu, a tak to neudělám. A to je chyba. Je to přece svobodný prostor, každý může svobodně publikovat a každý se může k tomu svobodně vyjádřit.
přidáno 05.12.2013 - 13:48
komentářů12(9.)
Příběh poezii sluší, o tom není pochyb a stačí přečíst dílo Máchy, Erbena, či moje milované Never more. Přesto do značné souhlasím s Puerem. Poesii (a konec konců ani próze a už vůbec dramatu) samotný příběh nestačí. Je třeba ho umět podat. Jinak vzniká dojem, že pijeme kvalitní víno z kelímku a nemůžeme si jej tak vychutnat. Fénix je mytologický námět a já jsem velkou milovnicí mytologie. Je to příběh naděje, utrpění, rozloučení i nového začátku. Je to symbol očištění. To vše zde však úplně nevyzní (ani když je to polopaticky popsáno). Ta forma je poměrně dobře řemeslně udělaná. připomíná mi trochu školní práci. Rozhodně ve mě nezanechala nějaký pocit, že bys nebyl schopen ten příběh v této formě napsat. Spíše se mi zdá, že se nepovedlo tam investovat něco navíc. Vážím si však práce a pozornosti, kterou jsi tomuto dílu věnoval. To je to, co mi u jiných autorů křičejících jen nahodilé metafory mnohdy vadí. Práce je totiž důležitá i v poezii. Stejně jako schopnost na sobě dál pracovat, abychom se mohli těšit z dalších děl. K tomu doporučuji knihu : Jak psát báseň, kde je hezky popsán i vznik právě Never more.
přidáno 05.12.2013 - 13:47
komentářů9(6.)
Kde já tohle viděl... v deníkových zápiscích? Asi. Jo - je to tak... Nevím, co se mi líbí víc - jestli to dílko, nebo ta anotace. Každopádně - povedlo se. Hezky, nenásilně to do sebe zapadá.
přidáno 05.12.2013 - 13:34
komentářů35(3.)
Teď koukám, že to už zaznělo - všichni máme možnost si v profilu nastavit, jakou míru kritiky chceme slyšet. Otázkou je, zvládneme-li ji potom unést. Osobně taky radši pochválím, je-li co. Ale nerad bych dospěl k tomu, že bych slepě chválil jen proto, abych byl potom taky chválen. To je dvakrát neupřímné. Lhal bych jak autorovi, tak sobě. V tom mají vlastně paradoxně výhodu ti, kteří komentují méně, protože lze předpokládat, že komentáře u jejich děl jsou o něco objektivnější.
Myslím si, že i kritické komentáře se dají napsat tak, aby autora neurazily a donutily ho přinejmenším zamyslet se nad tím, že asi něco není úplně v pořádku.
přidáno 05.12.2013 - 13:30
komentářů35(2.)
Meluzina: Meluzíno, má to být skutečně apel na ty z nás, kteří jsme schopni, tak jak píšeš, uváženě a poctivě komentovat a nečiníme tak. Nechci to u nikoho hodnotit, je to otázka svědomí každého z nás.
přidáno 05.12.2013 - 13:18
komentářů35(1.)
V diskuzi najdeš téma týkající se této problematiky, které jsem tam zadala (někdy v červenci). Teoreticky by mělo pomoci určení míry možné kritiky nastavené v profilu a naprosto fascinující možnost si komentáře pod díly vypnout. Takže lze říci: Nechcete-li být komentováni, využijte ji. Jinak se ale v případě negativních komentářů smiř i s možnou útočností některých dotčených. Osobně raději komentuji alespoň trochu pozitivně. Nikdy nekomentuji zbrkle. Naopak... Opravdu se snažím okomentovat dílo co nejpřesněji. U svého díla jsem vděčná za všechny smysluplné komentáře, které mě motivují psát lépe (či si alespoň udržet úroveň).
přidáno 05.12.2013 - 13:11
komentářů24(4.)
PrimaDen: Meluzina: Ajdalas: Co říct? Moc děkuju :-)
přidáno 05.12.2013 - 13:09
komentářů12(8.)
puero: Huráááá! Díky. (Možná tě vezmu za slovo)
» narozeniny
trenérka [18], Pavel [18], Deadly [15], ta"jemna" [11], Fitzi [5], LENKA [2]
» řekli o sobě
Erien, potulný bard řekl o Severka :
Hvězda naděje.....její světlo neroste ani neslábne....Je neměnou skutečností. Její slova dokáží vnést světlo i do těch nejtemnějších chvil.....Velmi si vážím jejího přátelství E
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

Wprices.com

Životní náklady - Všechny ceny na jednom místě

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming