1180.gif
datum 09.07.2011
ying-yang 59, muž, Olomouc
mailbox

komentáře uživatele komentáře k dílům uživatele :

všechny
přidáno 06.09.2012 - 13:20
komentářů50
Já taky nemám na mysli wikipedii, ale (už jsem to někde psal) když se řekne „duchovní hudba“, jde o „nábožensky“ orientované dílo.
Samozřejmě mírně s tím buddhismem přeháním, ale základem je orientace na meditaci, na sebe, nikoliv ta „interakce“ s okolím. Hledají odpověď na dvě neznámé uvnitř jedné z nich – proto taky musí být Buddha (zástupce toho vnějšího světa) i uvnitř nich .
Já úmyslně nenapsal prach jsi a v prach se obrátíš! Dovolil jsem si jistou modifikaci, s oce času týče. Vlastně tím říkám, že nedůležitá je minulost i budoucnost…
Já myslím, že pokud přijmeš „jistotu nejistoty, tak žití v přítomnu je taky mnohem jednodušší a přirozenější, i když nesouhlasím s tím, že myšlení je na závadu
přidáno 06.09.2012 - 12:39
komentářů50
Vladan: Ta první věta je o té definici duchovnosti,zapoměl jsem to tam přidat. Dál už je to o tom buddhismu atd..:-)
přidáno 06.09.2012 - 12:37
komentářů50
Vladan: Já nemluvím o definici obecně z wikipedie nebo podobně-psal že je to podle mě,že já to tak vnímám. Buddhisté neciví bezmyšlenkovitě na stromy,pokud to tak vypadá-ale neznám všechny odnože atd-pokud budem mluvit o zenu,zenbuddhismu,jde o to dívat se bez pohybu mysli,jen si uvědomovat bez klasifikace viděného,jde o meditaci bdělosti. Ale pro mě jsou všechno toto překážky a zbytečnosti,je vždycky kolem toho nános tradic,různých svatých,guruů a podobně.
Aby jsi si jen uvědomoval,čím ž se prohlubuje "vědomí toho" to můžeš i v normálním životě,pokud zrovna neděláš něco,na co se musíš soustředit a používat myšlení,logiku atd.
Prach jsi a v prach se obrátíš..to jsem nemysle,to zavání Nietchem a nihilismem:-)-i když je to výrok z Bible. Nejdo co budeš nebo co jsi byl jako hmota,vlastně vůbec co budeš. Myslel jsem tím,že pokud přijmeš zcela to,co je,ať je to cokoliv-vnitřně-ne zevně,to musíš reagovat,jinak by jsi nepřežil den,ale vnitřně přijmout to co je,nemyslím nějakou emocionální rezignaci nebo něco takového,to je zoufalství-myslím jednoduché přijetí toho co je,PROTOŽE UŽ TO JE- s tím co je teď nemúžeš nic dělat,můžeš za vteřinu ale to bude zase TO CO je. Těžko se to vysvětluje,protože člověk má tendence neustále myslet v pojmech času,a jen občas BÝT-bez ano i ne,přijmout pčřítomný okamžik je těžké. Člověk si může myslet ýže je to nějaký druh lhostejnosti nebo rezignace,ale je to přesně naopak. Je to nenásilná bdělost bez pohybu myšlení,které neustále kontroluje,posuzuje,vzpomíná,představuje si atd. to je pohyb mysli a ten má své místo,bez myšlení nejde žít,ale toto se děje pořád,je to zvyk,přímo závislost-jsme otroky svého myšlení,nedovedeme říct-a teď dost,chci mít klid! Opravdové svobodě se člověk přiblíží teprve když on je pánem svého myšlení,ne naopak. Je tady otázka co je to "já"-ale to je jiná věc a na jinou debatu.
přidáno 06.09.2012 - 11:47
komentářů3
Zase se povedla!
přidáno 06.09.2012 - 11:35
komentářů50
GULI: „Duchovní člověk je podle mě ten-pokud musím použít nějakou nálepku-který toto vidí,pravdu tohoto,a snaží se tomu porozumět.“ – nevím, jestli tohle je zrovna přesná definice slova „duchovní“, ale budiž. Problém je, že porozumět „tomu“ ani porozumět „sám sobě“ nelze civěním na stromy (buddhisté), ale konfrontací sama sebe se světem kolem – a tady se to „sráží“. Nerozumíme ani světu ani sobě - ale chceme poznat svět a sebe tím, že tyto dvě neznámé necháme na sebe působit. Není to trochu naivní představa?
„Pokud člověk zcela přijme pravdu toho,že nejistota je jediná jistota- ale opravdu to přijme,bez ano i ne-nejistota a s ní strach zmizí.“ – to se mi líbí. Není něco jako jistota: Prach jsi byl a v prach se obrátíš?
přidáno 06.09.2012 - 10:51
komentářů50
Vladan: Ano-Matrix byl super film,hlavně ten první díl-vlastně to nebylo jen sci-fi,ale svým způsobem mystika. O tom že my lidé jsme částečně spící bytosti-ale ne uspaní někým,ale pomalu během života sami sebou- se zmiňují mystické odnože všech zevních náboženství.
Jediná jistota je nejistota,ano stará pravda. Nejistota tohoto světa je jediná "deviza" se kterou můžeme pracovat. Jenže nejistota je doprovázená strachem,strachem co bude.A člověk od toho strachu utíká-místo aby se mu snažil porozumět-a první "útočiště" je víra,a nejvíc náboženská víra. Je naprosto klamná,neskutečná,lživá,ale uspává a zbavuje strachu. Tedy nezbavuje,ale potlačuje ho,strach je tady pořád,zatlačený někde do podvědomí. Duchovní člověk je podle mě ten-pokud musím použít nějakou nálepku-který toto vidí,pravdu tohoto,a snaží se tomu porozumět. A toto sebe poznání nikdy nekončí-je to dobrodružství-a vůbec k tomu nepotřebuje pojmy jako Bůh a všechno to harampádí kolem,které jen od podstaného,tedy sebe poznání odvádí a mate. Pokud člověk zcela přijme pravdu toho,že nejistota je jediná jistota- ale opravdu to přijme,bez ano i ne-nejistota a s ní strach zmizí. Prostě přijde lehkost pochopení,porozumění a někdy,tedy u mě,úsměv. Je to jako by člověk odhodil další balvan z batohu kamení který sebou celý život zbytečně vleče.:-)
přidáno 06.09.2012 - 10:09
komentářů50
GULI: No, přiznám se, že i já nejsem absolutní skeptik, ale částečně i „věřící“. Jde o to, že stejně tak, jako nelze dokázat neexistenci Boha, nejde dokázat ani to, že nežijeme v obrovské a dokonalé simulaci typu matrix (ovšem bez spících těl), že nejsme jen počítačová virtuální realita. Pokud ano, tak jsme řízeni programem, naše svobodná vůle je fikce… Jelikož to nelze objektivním důkazem vyloučit, nezbývá mi nic než „věřit“, že náš život je reálný.
Tím ale (doufám) má „víra“ končí… Zatím jsem nenašel jinou „víru“ (náboženskou nebo jinou), které bych propadl.
přidáno 06.09.2012 - 09:56
komentářů50
Vladan: Jejiná jistota v nejistotě...jo ...to je myšlenka, kterou si budu pamatovat....i víra je vlastně nejistota....takže i ve víře máš jistotu nejistoty.....jo ...nad tím budu přemýšlet :))) díky .
přidáno 06.09.2012 - 09:45
komentářů50
taron: já jsem mluvil o tobě ale taky o dlších asi třech milirdách lidí,kteří propadli náboženství,víře a ztratili více nebo méně soudnost. To nebylo nic osobního. Mě nebude vadit když mě bude např. operovat věřící lékař,neodmítnu ho kvůli jeho víře..:-) Že ty si tak ráda libuješ v extrémech-co ti říkala babička nebo kdokoliv jiný je pro tebe absolutně nedůležité,žiješ teď a tady svůj život,jsi dospělá,svéprávná,hloupá taky nejsi tak na co hned ty emocionální záchvaty?
Nikoho nepomlouvám-to co jsem psal o té "matce Tereze" je pravda,proto jsem tam dal ten odkaz na ten dokument. V Indii je spousta takových lidí a hosriců ,nemocnic kde pomáhají-opravdu pomáhají-druhým od rána do večera,tisíce žen-a nikd yjim nedává Nobelovy ceny. Matka Tereza byla jen mediální uměle vytvořená Vatikánem "světice". Posílali jí stamiliony dolarů které mizely ve Vatikánu,podorovala největší a nejzrůdnější diktátory,rakovinu léčila penicilínem nebo Kristem a přitom se sama léčila na nejdražších klinikách v Americe-to je PRAVDA-ne pomluva. Podívej se pořádně na ten odkaz. Mě je tento druh pokrytectví odporný a může se schovávat do sebesvatějších lží.
přidáno 06.09.2012 - 09:37
komentářů50
taron: Blázni jsme všichni, tím, prosím, nevytahuj, to není polehčující okolnost… A myslím, že všichni tady na Psancích hledají – sami sebe a většina z nich něco ví na 99% a přesto se většina z nich (možná všichni) mýlí. Řekl bych, že jediná jistota je v nejistotě.
Síly dobra a zla – proč ne, pokud půjde o lidi a ne o magii.
Lukio už nás má dost? No, nedivím se mu… samí blázni.
přidáno 06.09.2012 - 09:34
komentářů50
Vladan: No,já bych ty karty nechal být-pro mě to není nějak důležité. Pokud to někoho zajímá může si to vyzkoušet a uvidí,ale lepší je žít vnitřně v přítomnosti než se starat o imaginární budoucnost.
Ještě k té skepsi- já jsem skeptik ale takový opatrný,pokud by člověk měl být skeptok se vším všudy,musel by být skeptický i k samotné skepsi.
Nejde o to popírat nebo přemýšlet o tom, jestli je to,co vidím skutečné nebo ne-tedy pro mě-vidím duhu,vidím nebe vidíma vnímám všechno kolem,sebe,své pocity všechno co se ptávě TEĎ odehrává,nehodnotím to,nekomentuju,a ještě v nímám nejen co se odehrává ale i V ČEM se to odehrává,prázdný prostor ve kterém se ta hra forem zvaná život děje. V této přítomnosti se zastaví myšlení a je jen vnímání,Nejde myslet ,ani vteřinu a být poně v přítomnosti-myšlení je vždycky staré,minulost,nebo budoucnost což je jen upravená minulost. Tento psychologický čas je myšlení.pohyb mysli a ten zabraňuje být v přítomnosti. Ale toto není důležité pro člověka který je nějak spokojený s tím jak žije,a nezabývá se tím-na co? To co je za myšlením,nebo mimo myšlení ho nezajímá,ovšem mě ano a vlastně celá ta má cesta o které píšu tady, vedla k tomuto bodu. o tom že život se ve skutečnosti odehrává jen ve věčné přítomnosti,mluví všechny mystické tradice,i lidé. Není to věc víry,nebo nějakého racionálního zdůvodńování či odmítání. Jde poznat,prožít-ale jen u toho koho to opravdu,nejen povrchně, zajímá a má odvahu to vyzkoušet.
přidáno 06.09.2012 - 09:23
komentářů50
Vladan: Já.....
Já plně přiznávám ,že jsem blázen....já přiznávám ,že jsem věřící...dělám to tady celý rok...rok sama sebe hledám ..jsem otevřená.....já si myslím ,že to vím....máš pravdu...možná se mýlím , ale mé životní , osobní zlušenosti....prostě si myslím na 99 % , že vím ...že jsou síly zla a dobra....na sto procent není dnes nic a vlastně nikdo jistej ničím...když zítra Lukio vypne naše jména..tak vlastně zase budu na věčnosti se svou schízou :)))))
přidáno 06.09.2012 - 09:15
komentářů50
taron: který blázen přizná, že je blázen? Kdo pověrčivý, přizná, že to "jen pověrčivost" - ne není to pověrčivost, je to pravda - to si fakt myslí.... :-)
přidáno 06.09.2012 - 09:14
komentářů50
Vladan: Sci- fi je o hodně lepší, než černá magie :) Docela tě chválím :)
přidáno 06.09.2012 - 09:13
komentářů50
Vladan: nejsem pověrčivá...já to vím a ví to i Guli .
přidáno 06.09.2012 - 09:12
komentářů50
GULI: Ano..jsem tam ,kde jsem ..máš pravdu...nepomlouvám někoho , koho neznám.... a už vůbec ne mrtvého, který se numůže bránit...proto jsem špatná a proto vlastně pošlu ostatní na hranici upálení....tak to teda se mnou je a vždycky bylo, je a bude....jo ...jsem ta špatná...tak moje babička měla vlastně vždycky pravdu ,když mi říkávala, že jsem toen nejhorší člověk na světě..strašně zlý a sobecký ..., hroznější děcko v životě nepoznala...tak jsem tu ,abych se poznala...tak už to všechno vím...myslím ,že je čas, abych odešla...abych uzavřela tuto knihu, ktrerá už je dopsaná...dnes mávám bílým praporem..jestli chcete, opět se vzdávám..už po třetí ? Jo ...po třetí ...třebas naberu síly a budu bojovat zase dál....prohrála jsem ,jak vždy...přiznávám ...plně ..prostě nevím ,co na svou obhajobu říci...jen mi prosím odpusťte mé chyby...to je vše..toužím po odpuštění , jako možná i jiní...promiň Guli ....
přidáno 06.09.2012 - 09:10
komentářů50
taron: „kartářka je schopná ti přesně říci , co se stane...Bohužel...má možnost se napojit na síly, které jí to řeknou a…“ Ty jsi až tak pověrčivá? Co se ale divím. Pověrčivost i víra mají stejný základ slova… Vidím, že přicházím o hodně, když v mé světě tvořeném čtyřmi silami není místo ani pro černou ani bílou magii. Asi proto – abych o tu magii nepřišel – píšu sci-fi a fantasy!
přidáno 06.09.2012 - 09:07
komentářů50
taron: Taron ty jsi krásný příklad toho co může náboženství a víra udělat s lidma za divy. Znám pár kartářek a nedělají nic jiného než pomáhají lidem od psychickýyh i jiných problémů. Ty jsi tak zmanipulovaná těmi náboženskými předsudky,které se tak do středověku. Lidé kteří viděli v každém prdu satana nebo čarodějnice,jsou ti kteří posílali ostatní na hranice a upalovali je. Tady je vidět krásně.jaká je víra jed- sama se hlásíš k největšímu zlu,které se na zemi vyskytlo-tedy křesťanství a tvrdíš že zlo jsou ti,kteří pomáhají druhým. Právě ta slavná matka Tereza je krásným příkladem "svatého svinstva" ale ty pravdu toho nikdy neuvidíš,jsi po krk v bahně víry,a to je téměř konec lidského rozumu,soudnosti. Nemá smysl se s lidma jako jsi ty o tomto bavit,jsi tam kde jsi a nikdy už jinde nebudeš.
přidáno 06.09.2012 - 08:42
komentářů50
GULI: Guli..prosím tě, nepomlouvej ...já Matku Terezu osobně neznala, opravdu jsem nebyla v Indii ani v jejích založených misijních táborech..nemám o ní co říci , než to , že snad její vůle byla dobrá...víš, já mám zase pro změnu s lékaři hodně špatné zkušenosti....mě málem zabili mladí dochtoři, co mě komplikovanej slepák operovali bez starších kolegů....otce nechali umírat samotného bez pomoci ..jen ať si chcípne ....vím , jak zabíjí těžké pacienty...otvírají na ně okno aniž by je přikryly ... .to mám z vlastní zkušenosti a nejen já ...prostě to se tak dělá ..aby pomohli umírajícímu víš ? Já moc lékaře nemusím a sestřičky a mám k nim velice komplikovaný vztah , ale vím , že to původně mysleli dobře a jejich snaha byla dobrá....to jak to dopadlo je věc jiná...já je oceňuji jako lidi a jejich snahu...promiň , ale mrzí mě, jak někdo může na druhého házet špínu, aniž by ho osobně znal....já znám osobně Lukia...na něho můžu hodit špínu , jestli chceš :))))) Hele, můžu pomlouvat kohokoliv, koho znám ...ale mám na tebe otázku : Proč ? Proč to dělat ? Každý děláme chyby...já přece taky a každý toužíme po tom , aby nám druzí chyby odpustili ..já tedy odpouštím...odpouštím i chyby Matky Terazy....určitě taky nějaké měla, byla jenom člověk, který byl mezi bídou a utrpením a sama a dobrovolně..a to je tak veliký záslužný dar, že ...že... a už končím taky :))
přidáno 06.09.2012 - 08:33
komentářů50
Vladan: Ach Vladane, Vladane..jak se mýlíš ....kartářka je schopná ti přesně říci , co se stane...Bohužel...má možnost se napojit nasíly, které jí to řeknou a pokud je zkušená, pak rozpozná, co je opravdu důležité a co ne....ale snažím se vám vysvětlit , že u kartářky nikdy nepoznáš, na které síly je vlastně napojená...i síly zla znají tvůj osud...to se neboj ...ale Bůh nám říká , že se nemáme starat o to , co bude...o budoucnost...máme prostě věřit...člověk, který chce znát svou budoucnost je pošetilý a nevěří, jak by měl...už jenom z tohoto titulu ti píši , že kartářky jsou na 99 % napojené na zlo....a snažím se ti vysvětlit , že já od malička byla tou snivou, bláznivou taron , co se orientovala na dobro...se zlem si nehodlám zahrávat..už jenom z toho , že zlo je silnější , než my lidé...a nesměj se mi....já vím , ty si postačíš se svým vlastním rozumem a v tom je mezi námi rozdíl...já přiznávám , že na vše sama nestačím , přiznávám , že existují silnější síly, než náš " mozek " a dokonce chápu , že existují síly zla a dobra....a zcela vědomě se stavím na stranu dobra a přiznávám , že nejsem tak veliký mystik a to není nikdo z nás, abych pevně rozpoznala zlé síly od dobrých, pokud si začnu zahrávat.....pohybuji se teda radši v mezích , které jsou bezpečné...není na tom nic špatného..naopak si myslím , že je to k pochvale ..ale máme na to každý jiný názor...já prostě cítím , že jsem jenom obyčejný člověk se svými chybami a ..a a.. a už stačí :))
1 ... 34|35|36|37|38|39|40|41|42|43|44|45|46|47|48 ... 65

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

Wprices.com

Životní náklady - Všechny ceny na jednom místě

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming