Je to dle pravých událostí, akorát trochu zpracováno do stylu alá Bukowski. Přišlo mi to příhodné, jelikož ten večer byl skutečně dekadetní a divný a tohle... tohle bylo ještě dekadentnější a divnější, než cokoliv jsem kdy zažil. Sice je to skoro rok, ale vždycky jsem si přál něco o tom napsat. Tak enjoy and recycle, zase po dlouhé době vám něco píši.
přidáno 22.07.2012
hodnoceno 9
čteno 1116(12)
posláno 0
Seděli 'sme na lavičce. S kámošem jsme pili bílý a kámoška červený. Jo, určitě to znáte, řešení nesmrtelnosti chrousta a nakonec se to zvrhne do nekonečnosti vesmíru. Všude to bejvá stejný...
Von by to byl naprosto normální večer, 'dyby nepřišel Ježíš. Smrděl na dvacet metrů a v ruce měl igelitku. V našich řadách zavládlo ticho. Všichni jsme ho sledovali s úžasem na tváři.
Odložil svoji igelitku s nápisem TESCO, ve který, jak jsme věřili, nám dones dárky, a pak se před nás postavil, dal ruce dlaněma nahoru před sebe, zavřel oči a zvěstoval. Jenže beze slov, takže do dnes nevim, co nám chtěl vlastně říct.

Stál tam si dvacet minut a pak najednou odešel. Igelitku tam nechal a my 'sme neměli vodvahu ji votevřít. Tiše jsme tam seděli a koukali do tmy, kam vodešel.
Vono je to těžký, já třeba na Ježíše nevěřim, ale viděl jsem ho... Takže vlastně na něj věřim, ale zároveň nevěřim, protože Bible je prostě divná, dlouhá a plná zvláštních slov, kterejm nerozumim.

Vzpamatoval jsem se jako první a zápálil si cigáro. Kouknul 'sem se na nebe a cejtil se svatě.
přidáno 26.07.2012 - 21:53
náčelníku, to byl pokus o vtip. Asi nepovedený. :-)
přidáno 25.07.2012 - 18:39
Vladan: Náčelník ne. Přečti si komentáře.
přidáno 25.07.2012 - 14:13
Mě zaujala ta poslední věta: "...a cejtil se svatě". Chápu to správně, že náčelník se sítil jako svatý muž v porovnání s padlým Ježíšem...??
přidáno 23.07.2012 - 15:25
Kakuzu: Je to tak , ale nedoporučuji ...:))
přidáno 23.07.2012 - 14:49
taron: no taron. Najednu stranu jsou to chudáci na druhou si za to můžou sami. A že žijí v jiném světě? Myslím že je o hodně lepší než ten skutečněj... Horší je když drogi vyprchají, to pak trpěj jak psí. A jen k poznámce, že rozmlouvá s bohem v tomto stavu, je zajímavé, že spousta kultur drogy právě kvůli tomuto rauši ty omamné látky používají a pevně věří že se tak z bohem dá spojit. Co my víme, třeba to tak je....
přidáno 23.07.2012 - 14:42
povídka zajímavá, taky bych tak čuměl
přidáno 23.07.2012 - 13:59
Náčelník Holá Ruka: Hm...tak to jsem opravdu mimo....a asi je to dobře, že tomuto nerozumím...myslím , že tím pádem ten večer nebyl divný...ale smutný...kdybych viděla takového chudáka, co je díky Mariánce mimo náš svět, vidí paranormální jevy...a rozmlouvá neslyšně s Bohem ..., či čím ...je to smutné .
přidáno 23.07.2012 - 00:37
No myslím taron, že jsi můj postoj k tomuto dílu moc nepochopila... Ani jsi nepochopila, proč jsme se do té igelitky nepodívali... Ale vysvětlím ti to... Já na to tenkrát koukal s otevřenou papulou... Ten člověk byl pod vlivem nějaké tvrdé drogy a fakt nevěděl co dělá a pro igelitku se jistě den na to vrátil... Navíc nevím, jestli ti něco říká pojem "nákupka"... Tím je myšlená taška, ve které je nakoupeno zboží jistého druhu, zpravidla Mariuhany, Heroinu, Koksu nebo Pervitinu. Ale nejčastěji se používá ve spojení s tím prvním... Tenhle člověk... Byl bezdomovec a navíc opravdu na kaši...
přidáno 22.07.2012 - 17:16
Líbí....já Ježíše ještě neviděla...ale jsem na tom asi lépe než ty..já věřím , i když jsem neviděla a ty nevěříš, i když jsi viděl :)))) Co ti mám k povídce napsat ? Snad jen otázku ...co bylo teda v té igelitce ? A proč jste na něho nezavolali , že zapomněl tašku ? Jsem tak blbá , že bych mu letěla tu tašku dát...a tvůj zážitek mohl být ještě mystičtější :))
Hm...takže ty už víš, jaké to je cejtit se svatě...ty se máš !

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Cejtit se svatě : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Letní déšť
Předchozí dílo autora : Pic nic

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku