65.17
hodnoceno 4
kategorie úvahy/život
čteno 731(32)
posláno 0
Když jsem byla malá, hrávala jsem si na princeznu... Měla jsme dlouhé šaty s vlečkou, které mi ušila babička ze staré záclony, korunku z papíru a maminčiny svatební střevíce. Žila jsem v pohádce, která neměla nikdy skončit. Jako každé dítě jsem byla naivní (a naivita mi zůstala do dnes). Ale jak už to bývá, každý příběh má svůj začátek a konec. A když už člověk žije svým vlastním příběhem, jež náhle skončí, skok do neznámé a zdánlivě kruté reality může být příliš bolestivý.
Najednou se zdá všechno tak černé a smutné. V životě to už není jako v pohádce. Všechno nemá šťastný konec, dobro nevítězí nad zlem, lidé umírají a žádná živá voda neexistuje a čekat krásného prince na bílém koni vás radši ani nenapadle, protože šance, že se objeví, je nejspíš téměř nulová.
Pak ale potkám někoho, kdo mi do srdce přinese kousíček naděje. A ten kousíček se začne zvětšovat každou minutou strávenou s tímto člověkem. Najednou objevím, že život není tak zlý, jak se mi na první pohled zdálo. Začnu si s milovaným člověkem vytvářet náš vlastní svět, ve kterém je dovoleno všechno krásné. A kde se nemyslí na starosti, ale na radosti.
Jen jeden člověk mi ukázal to nejkrásnější a nejvzácnější, co má. Ukázal mi jeho duši. Jeho krásnou duši. Duši, která mi pomohla najít mou vlastní duši. A pak... Pak se mi do duše začal nenápadně vpíjet. Já mám totiž duši v srdci. Moje srdce je pevný obal mé duše. Do srdce se mi dostane hodně lidí... (kamarádi, známí, spolužáci...) Ale do duše mi může vstoupit pouze ten, koho tam já sama pustím a kdo si to doopravdy zaslouží. A nejspíš ten, koho jakoukoliv láskou miluji. A tento člověk tam zůstane navždy. Z mé duše není úniku...
Pomohl mi najít duši, pomohl mi najít mé já. Nikdy ho nechci ztratit, ztratila bych sama sebe, ztratila bych svoji duši... A už bych nikdy já nebyla já a celý svět by byl zase temný a smutný. On je moje světýlko, které mi září a nesmí nikdy zhasnout. Nedokážu si představit, že bych už nikdy neslyšela jeho hlas. To krásné šeptání... Šeptání jednoho člověka.
přidáno 18.07.2008 - 19:47
no...jako neni to spatny.....jen jak si psala, ze v destvi to bylo vsechno skvely a ted je to smutny...mne to prijde naopak...ze s tim starnutim ziskavas novy a novy barvy...jasne..neni to lehky..ale barevnejsi.. jinak k tomu o cem mluvis...jako sice je to asi krasny ze jste jako jeden clovek spolecne...ale je ti asi jasny, ze neni dobry se na toho druhyho tolik poutat. mozna ted budu strasit, ale muze se stat cokoliv a ten clovek tu jednou nebude a ty budes zit bez nej...a stejne z toho muzem vymackat maximum...
přidáno 17.07.2008 - 14:45
Reálná úvaha ze života, jen trochu vázne čeština (ukázal mi svoji duši, ne jeho, dodnes se píše takhle a ne zvlášť). Hodnotím to jako vyznání a celkově lepší průměr.
přidáno 17.07.2008 - 13:15
ne. nelibi. nevidim v tom neco zajimavyho, u niceho sem se nepozastavila a nerekla sem si "to je fakt dobry"
ne.
přidáno 17.07.2008 - 07:44
občas překlep..

jinak k dílu, moc pěkná úvaha, vyloženě ze života a já to beru jako krásné vyznání... jen taková poznámka, občas dobro nad zlem přece jen zvítězí..:)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Šeptání jednoho člověka : [65.1666666667] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
Singularis řekla o BorůvkaB :
Inteligentní a zajímavá autorka. Škoda, že píše hlavně básně. I když někdy nedomyslí všechny souvislosti, její próza má hlavu a patu a dobře se čte. Z jejích zápisků doporučuji "Černá a černobílá".
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku