49.80
hodnoceno 14
kategorie ostatní/bez zařazení
čteno 662(25)
posláno 0
Pokaždé se vykloním z okna, když je úzkost za zdí a klepe do pootevřenejch dveří. Ulice je dno moře, stromy se tu vlní jako korálové útesy na krku planety. Dnes se dole nikdo neklepetá pozadu, přinejhorším tam chodí proti proudu, nebo jen nechávaj odplavat svý povinnosti.
Po těch nejrovnějších útesech jezdí ponorky, jsou dávno neschopný se zvednout ze dna, protože pasažéři byli celý věky přízemní a bázlivý, proto se nevynoří. Je to divný svět, proti vší logice se bojím spadnout z toho okna, já nějak vím, že bych nevyplaval nahoru, na modrou hladinu plnou mračných vln, vím, že by mi vzduch z plic vzal prudký proud, než by si mě stačily větvemi přitáhnout sasanky.
Koráli by to určitě pobavilo, štěkali by, divoce tahali za vodítka, ve snaze se vytrhnout a líznout si rzi.
Ve skutečnosti bych nevykrvácel jako Titanic v bezměsíčný noci, ani jako konstrukce střechy nad letošní slámou, vpíjející se krustou loňskýho sena do země. Určitě ne, nevykrvácel, ale kam bych padal, copak tam mají něco zadarmo? Copak jsem už uvěřil, že lidi se odráží ode dna? Oni po něm chodí! Pět pater pode mnou jim každej krok rozvíří bláto přímo do korálů, který nepoznají co je špatně, ale tím špatným se krmí, vidím to přes divnou bariéru před oknem, do vody nedosáhnu, ale nade mnou je přece pět pater vody. Vidím to. Blíží se sem velikej stín, lovec vlků, zdáli pouští miny, který se blyštivě zabodávají do útesů a burácí, kdo jiný by to teda byl, když ne loď smrti? Blatouchy na mořích nejsou! Nevraždí!
Z žáru výbuchů, z toho obrovskýho tlaku se mi hroutí štít, po kapkách přímo do obličeje, tak musím křičet, protože ledový střepiny se zabodávají do nálady a mě to rozčiluje. Snaží se mě vytlačit do místnosti, chtějí sem pustit moře, ale to ne, křičím, musím vyplavat na světlo, než mě žár min přitiskne na dveře, který si oklepává úzkost. Torpédoborec je nade mnou, vím to, ale miny padaj do podvodních anemónek za ponorkovou dálnicí. Ještě mám čas vyskočit, potkat vlny a vyhnout se tý velký lodi smrti. Všichni ostatní už utekli, je to tam samotný a prázdný, ale já se stejně nepotřebuju odrazit ode dna, i kdyby to šlo. Pořádně se nadechnu, předám svý tělo vlnám a proniknu skrz tančící světla pryč!
Není čas čekat na potopu, máme to vydržet a přežít, to nekonečný rozbouřený moře.
přidáno 11.06.2018 - 20:44
Sorry, mě to přišlo jako urážka, nebo jako něco takovýho. A furt mi to tak přijde. Ale ty hrátky s profilama, to je co? Jelikož v tom pokračuješ, svýho komentáře nelituju, zasloužíš si to. Původně jsem asi chtěl, ale to je minulost. Stejnak je lepší si stát za svým. K debilovi ses přihlásil sám, tak trp a kraď. Já se budu ničit dle libosti. Šňupnu piškvorky, vypiju kromulentní rum a zajdu do drogárny, který jsou na každým rohu, pro pastilky proti mrtvolnému smradu z úst.
Lukio to může smazat, já bych to nemazal. Aspoň se něco děje. Nenávist je pěkná věc, mám jí spousty. Taky mě baví, když můžu někomu zkazit den, to jsem ve všech profilech zatajil, ale každej to může potvrdit. Na ulici plivu lidem po psech a rozbíjím flašky na silnici. Hele! Teď mi jedna vypadla z okna! Doufám, že aspoň trefí víc lidí...
Jó, můžu se omluvit jedině kdybych urazil někoho, koho jsem urazit nechtěl. To je jinej případ. Každopádně mě tohle fantazijní komentování dost baví, jinak bych zas nebyl u stotisícího slova.
Nebojte se, společnosti, zlej budu leda na požádání. Je to moc práce, tak se to nedá dělat furt.
A ano, jsem žena v polomužském těle. Jsem taková paní Bukowská-Brožová-Polednová.
přidáno 11.06.2018 - 17:27
štiler: Nechci tu psát další elaborát. Ovšem já jen slušně reagoval na opakovanou provokativní žádost o vypsání chyb. Nadávat jsi začal ty!
Ano, provokuje mne, když se někdo jednou vydává za chlapa a podruhé za ženskou! Ten odkaz na jiný tvůj profil je velmi výmluvný a kdo si chce udělat obrázek, přečte si tam, co sobě píšeš. Ale je to v podstatě tvoje věc, ničíš jen svůj život! A všechny ty sra*ky v chatu o chlastu a fetování, které kupodivu Lukiovi nevadily, ale mé odkazy ano! *(Konkrétně nevinný a adresný odkaz, kde místo blokovaného "www." byly ***. Ten patřil rejnočce a vztahoval se k naší konverzaci, k její poznámce o absintu. Její báseň je o něm a bílé víle. Absint je zelená víla, ale voda z něj dělá vílu bílou a o tom ten odkaz byl!) Jo, sralo mne, jak psanci upadají, což si tak hezký a vymakaný portál nezaslouží a že se nedaří vyprovokovat změnu, i když Lukio byl na literu stejně kritický...
Zřejmě se ale urazil, když jsem v chatu napsal, že by měl raději vypsat soutěž. Ještě jsme si se Severák vyměnili názor na to, kdo by se jí zúčastnil a s Lukiem pak soukromě ohledně různých forem, kdy říkal, ať něco začnu sám. Což jsem i chtěl, ale zablokováním chatu mi vzal chuť. Ale chytil se toho Lasák, tak to nebylo nadarmo! (Ostatně jsme se o soutěži domlouvali!)
Mimochodem, já o sobě neprohlašuji, že jsem básník! Jen si tak hraju se slovy na místě k tomu určeném! Tím končím a pro příště jsi mi ukradenej…:-(
přidáno 11.06.2018 - 16:09
štiler: pobavilo! (y)
přidáno 11.06.2018 - 15:44
budu dost zlej, tak to radši nikdo nečtěte. Rakovina očí.


Pro příště: nešlo by víc vykřičníků? Nebo radši rovnou psát caps lockem?
Mě nezajímají TVOJE příserky k formě, která je hovorová - viz. bázlivý (!), ano, kurva, jsou jaký? neschopný a bázlivý! Kurevsky mi vadí ty pindy typu "já bych", protože to nemá s chybama nic společnýho. To mě dóst nasralo. Taky mě zajímá, který překlepy amélie myslela, takže to nech jí a nemluv za jiný lidi. Neuvedla je v komentáři, tak se prostě doptávám. Frčím snad do ní? Nadávám jí? Nebo do zamily? Nemusí mi psát nic, to je její věc. Mně to nijak nevadí, stane se. Ostatně, chyby mi může najít nějakej ožralej učitel z univerzity, teda, přklepy. Něco jako špatněů, ale já to tam nevidím, tak by mě to zaujímalo, co mý oči přehlížej. Jo, přehlížej. Jej. A co je to za žgrynd o vlivu? To má být co, przniteli? Dovoluješ si moc. To je jako bych napsal, že ti u psaní těch tvejch veršotrapáren stálo péro. Lautr stejný. To je další věc, která mě nutí mluvit sprostě. Vydává za ženskou? Kde? Zfalšoval jsem si občanku nebo co? Kdyby měl někdo černou profilovku, vydával by se za tmu? Ty se vydáváš za básníka, to je takový zlo, že se mi chce blít. (mimochodem... já básník nejsem) Lukio zcela jasně zadal téma, jasně ho popsal, ale když si to holt lidi přečíst nedokážou a pak kážou, to je celkem blbý. Jó, co je to za poblblej odkaz jako? Má mi to něco říct? Mám se snad domýšlet jako dement, nebo dostanu vysvětlení? Já ho vlastně ani nechci, sorry. Domácý snad nemusím vysvětlovat, škoda času. Koráli jsou živý (jaký? živý! nigga). PROVOKUJE? Mě to zajímá, proto se ptám. Co je to za další zájeb? Nepřej si mě potkat, na rozdíl od tebe nejsem internetovej pindal, normálně po česku ti lisknu. Nebo nemělo být spíš lísknu? hm :) NE :(
Akorát bych teda musel mít důvod, zas takovej bezdůvodnej drsňák nejsem. No, po fazolích jo, ale ty jím málo.

Napsal bych to sofistikovaněji, o těch debilech, ale byl jsem mimo wifi. To by ještě nebylo tolik sprostý. Přišlo mi to jako ztráta času. Akorát si na tom trváš, tak si to teď zežer celý. Ale že je někdo tak debilní vysírka (kdo má ban na chatu? a proč? hh?), to se jen tak nevidí. Smajlík, kterýmu tečou sliny z koutku, má taky pásku přes oko a přiskříplý kule, takže vypadá dost zle, jelikož ho to bolí a potřebuje se zakousnout nějanýmu iá do škraně. Vykřičník. Vykřičník. Vykřičník.



to je tak pěkně zlý, že to nemůžu smazat! Chystejte gilotinu. Ale stálo to za to a třeba to někoho pobaví.
přidáno 10.06.2018 - 22:30
Debil je ten, kdo je chlap, ale tady se v profilu vydává za ženskou! (viz http://www.litweb.cz/profil.php?idu=247) A když mu Amelie slušně naznačí, že nasekal spoustu chyb, tak provokuje, že je chce vypsat. Takhle prznit češtinu, to se jen tak nevidí! :-(
přidáno 09.06.2018 - 17:16
ježišmarja, to je debil...
přidáno 09.06.2018 - 14:24
štiler: Zamila byla hodně kritická, ale nedivím se jí, protože ta slova nabízela téma pro krásnou romantickou povídku, třeba i ve stylu drabble! Pokud jde o téma, většina lidí to pochopila vcelku správně, ale Lukio pak tomu dal ťafku tím, že zrušil povinnost je použít, což někteří pochopili jako "pište si, co chcete!"
Za mne je povídka dost zmateční a i já bych od prózy čekal víc! Zřejmě jsi ji psal pod vlivem!

Voláš tu opakovaně po tom, abychom ti vypsali chyby. O.K.! Když pominu nespisovné tvary a slovo "domácý" v komentáři, pak asi takhle:

1.odst.: nechávaj >plurál by šel použít pouze pokud bys předtím psal "všichni" chodí...
2.ost.: místo "neschopný" by bylo vhodnější "neschopny";
místo "bázlivý" má být "bázliví(!)" jsou to ti pasažéři!!!
3.odst.: "korály"- ty jsi už obejvil sám. Berou se jako neživé, ačkoli původně jsou to mlži ve schránkách, kteří se sdružují do kolonií, tvořících jeden celek ze schránek.

4.odst.: místo "špatně" tam mělo být logicky "špatnéů nebo v tvém lidovém stylu "špatný"! (Přídavné jméno a ne příslovce!)
5.odst.: místo "samotný" asi spíš "opuštěný!" (Možná bych ten úsek nahradil např. "zůstal jsem sám a opuštěn,")


P.S. I když i naši pěknici bych jako profesionálce vyčinil za řada ostatních...se snažili. :-P
přidáno 08.06.2018 - 15:27
kromě korálů, jsou už odhalené - školácká chyba v pádu.
přidáno 08.06.2018 - 15:01
tak co bude? Chyby sem!
přidáno 08.06.2018 - 00:12
lidé, lepší češtinu nezvládnou, tak mi prosím povězte, kde tam jsou chyby a překlepy, ať se něco naučím. Jakápak diskvalifikace? To jsem nepobral :D Žádám diskvalifikaci zamily, která nepochopila téma a dle toho hodnotí :D
Každopádně jsem spokojen, povedlo se.
přidáno 07.06.2018 - 22:02
domácý úkoli

komu se nelení tomu se zelení
i když ti lenivý jsou imrvére zhulení
ou, je rozbouřenééé moře kuře stavení...
dneska se učit nebudu mám dobrý pálení
přidáno 06.06.2018 - 21:48
Hm, zajímavé... Jenže téma nebylo moře :-D A ten blatouch v jedné větě, která je navíc jako pěst na oko, mě nedoletí :-D Nevím, ale nepřijde mi to jako dílo vhodné do této soutěže, nevidím tam žádnou spojitost. Sice to má sem tam nějaký dobrý obrat, ale od prózy do soutěže (a ještě mimo téma) by člověk nějak čekal víc. Myslím, že je to spíš hodno diskvalifikace :-D Už jenom proto, že řada ostatních se, co se tématu týče, snažili. Někteří více, jiní méně. No, a já mám silně vyvinutý smysl pro spravedlnost. Takže bacha na to ;-)
přidáno 06.06.2018 - 09:29
Já tomu nerozumím. Tak nehodnotím.
přidáno 01.06.2018 - 01:58
.. rozhodně je to originální :) ruší mne tam překlepy, každopádně líbí se mi zde některé myšlenky a celkové uchopení.. není to zase až takový zmatek, jak se to na první pohled jeví..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rozbouřené moře : [49.8000000000] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o veronika :
Veruuu.. To je opravdu hodně těžký se vyjádřit, ale pokusim se. Píšeš skvělý dílka, líbí se mi jejich nezapomenutelná atmosféra, která mi zůstává v hlavě ještě dlouho potom. Na nic si nehraješ, všechno ti jde od srdce a nejspíš proto tě mám tak ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku