55.90
hodnoceno 15
Dílo je rozhovorem Matky Země a lidského vyslance. Člověk se snaží přesvědčit Matku Zemi, aby uhla lidským touhám a potřebám. Autor/ka se rozhodl/a uvést filmy, ze kterých pocházejí jednotlivé hlášky. Toto spojení tak nabízí cosi, co lze nazvat hořkou komedií.
kategorie povídky/fantasy
čteno 1305(47)
posláno 0
Stála tam celá v zeleném. Její vlas barvy toho nejzralejšího obilí. Oči jak ta nejčistší voda z hor. Vše na ní bylo tak krásné až nadpozemské. Nic nevadilo ani vysoké stádium těhotenství. Říkejme jí třeba Eva.
A proti ní stál člověk.
Obyčejný běžný úředník. Přihlouplé brýle si velebily na bambulovitém nose. Lesklou plešku zdobila černá "svatozář" umaštěných chloupků a černé levné sáčko se marně snažilo zakrýt shrbená patolízalská záda.Říkejme mu třeba pan Novák.

Pan Novák si poposadil brýle, přejel nervózně po suchých rtech, zašklebil se tím nejumělejším způsobem a spustil...

"Podívejte, slečno,... Já znám široko daleko všechny krávy, ale Vás jsem tu ještě neviděl. (1) Proč nám bráníte, abychom pokračovali v našem díle, co?". Tiché mlasknutí hadího jazýčku utnulo jedovatě-podbízivý tón Novákova hlasu.

"Chlapec je asi mírně natvrdlý, že? (2)..." Prohlásila Eva líbivě, ale nijak jízlivě - spíše s dávkou pochopení. "Doporučuji studenou sprchu a tření končetin a celého těla froté ručníky (3) - to na uklidněnou." Dodala.

"Vy mě ještě neznáte, že?! Ale až mě poznáte, já Vás donutím až k pláči!"(4) Sykl Novák a nervózně zadupal nohou. Pak se přece jen uklidnil. "Slečno, tak buďte rozumná, vždyť stačí jen malinko popojít. Dobře zaplatíme, nebojte! Nejsme žádní ti, unterwassermani. (5) Znáte to - Víc děr - víc syslů. Víc hlav - víc smyslů..."

"Mnoho psů - zajícova smrt.(6)". Prohlásila Eva a vlídně se na Nováka usmála.

"Vona taky dáma může být pěkná svině..." (7) Zamumlal si úředníček jen tak pro sebe.

"Co jste říkal?"

"Ále, že - Tady by bylo tak krásně... (8)- jsem povidal." Uchichtl se človíček podrážděně. "...a vy nám neuhnete."

Rodiče, kteří mají zájem vidět Idiota, nechť se dostaví do ředitelny. (9) Pomyslela si Eva, ale nahlas řekla jen: "Zůstanu tady, budu chvilku rozjímat." (10)

"Až vyšumím, tak vyšumím!" (11) zavrčel Novák a dodal "Kdo nejde s námi, jde proti nám!. (12) Přivedu sem vojska v plné zbroji, pod kopyty koní zhyne Vaše zem!" (13)

Eva se jen pousmála, ale nepohnula se ani o milimetr. Člověk, úřednǐk Novák začal být pomalu ale jistě panicky hysterický.

"Jak říká jedno z nejkrutějších a nejpravdivějších přísloví: kam čert nemůže, nastrčí babu..."(14) Pronesl úředníček suše. "Zítra přijde mladej, novej a ten se nezakecá! Nashledanou, na brzkou shledanou.(15) Však Vy už uhnete!"

Úlisná nehezká hromádka zvoucí se člověk se odšourala pozdním večerem do tmy.

Eva uronila slzu. Zítra přijdou. Již zítra bude muset uhnout. Uhnout lidské touze po zisku. Eva - matka přírody se poprvé rozplakala. Na celou Zemi se snesl jemný déšť.


1. Léto s kovbojem
2. Sluha dvou pánů
3. Jak svět přichází o básníky
4. Dobrý voják Švejk
5. Slunce, seno, erotika
6. Saturnin
7. Světáci
8. Slavnosti sněženek
9. Obecná škola
10. Asterix a Obelix - Mise Kleopatra
11. Š a G - Šumákovo hospodářství
12. Š a G - Domovnice
13. Princezna se zlatou hvězdou
14. Saturnin
15. Posel z Liptákova
přidáno 25.01.2013 - 13:32
kmotrov: diky moc
přidáno 25.01.2013 - 13:31
taron: diky Jani
přidáno 22.01.2013 - 19:10
Příjmy mou gratulaci k zasloženému vítězství.
přidáno 22.01.2013 - 10:10
Wau,wau....tak toto ti přeji....:)))))
Gratuluji, lumpe....to, že jsem mohla být první, to ti nikdy nezapomenu:))))))) No..já tentokrát čekala, jak budu první od konce..a jak se tomu budu smát..:))) Tak mě smích přešel ....:)
přidáno 22.01.2013 - 08:32
Vladan: diky moc
přidáno 22.01.2013 - 08:00
Zbývá mi jen pogratulovat!
přidáno 22.01.2013 - 00:04
taron: nene
přidáno 22.01.2013 - 00:03
kmotrov: dekuji dekuji moc
přidáno 22.01.2013 - 00:02
puero: dekuji moc vazim si toho
přidáno 22.01.2013 - 00:02
Zorik: diky
přidáno 19.01.2013 - 13:13
Vladan?
přidáno 18.01.2013 - 18:57
Dost dobré. Výhrady, které mám - a je jich dost -, si nechám pro sebe. Hodnotím nejvýš.
přidáno 18.01.2013 - 13:26
Moje hodnocení v této soutěži poskládám ze dvou částí, podobně jako v krasobruslení vezmu v potaz počet povinných prvků a umělecký dojem. Náročná jízda a bezchybný výkon.
přidáno 15.01.2013 - 15:56
Hm, dvakrát Saturnin.
přidáno 15.01.2013 - 08:35
Pro mě vítězná..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Babo! Uhni! : [55.9000000000] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Liss Durman :
Eliss! nejhodnejsi clovek, kterej kdy chodil do nasi tridy! preju ti stesti liss. a ty ho tam uricte najdes! drzim ti palce, at ses co nejlepsi!! mej se krasne!..budes u nas chybet!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku