47.14
hodnoceno 8
Jak dva malí hádci se spletly naše životy ...
kategorie povídky/smutné
čteno 2538(54)
posláno 0
Seděla na břehu, vítr si hrál s jejími černými vlasy, ale ona si ho nevšímala. Byla hluboko ponořena do svých živých vzpomínek, kterých se pokoušela jednou pro vždy zbavit. Chtěla je uzamknout na slzy zmáčený papír, který křečovitě svírala v levé ruce.
Tma již tančila s Měsícem vášnivé tango, když dívka začala vnímat svět kolem ní. Zjistila, že už nadešel čas vzdát se toho, co jí před mnoha lety jeden člověk daroval. Rozhlédla se kolem sebe, jestli neuvidí nějakou nádobu, kam by mohla navždy uzavřít svoji bolest. Měla štěstí. Hned vedle ní ležela prázdná láhev od malinové limonády. Avšak dříve než srolovala papír do ruličky a uvěznila ho do prázdné nádoby, znovu si přečetla svůj vzkaz…




Milý Petře,
Ty jediný víš, proč toto dělám a z jakých důvodů jsem se takto rozhodla. Proto tento dopis směřuji právě tobě. Nikdo jiný si nezaslouží, abych se s ním rozloučila, nikdo jiný nebyl tak ochotný naslouchat mému pošetilému já.
Nevím, jak jinak než tímto dopisem ti dát najevo, že jsem strašně ráda za to, že jsi tu byl vždy jen pro mě. Nevím, kde se právě nacházíš, či jestli bys mě vůbec chtěl vidět. Myslím, že toto rozloučení bude pro mě jen malá ranka do tepajícího srdce neštěstí, po které nám oběma možná zbude živá vzpomínka v podobě nesmrtelné jizvy.
Jak dva malí hádci se spletly naše životy do ocelových pout, které ani Slunce nedokázalo roztavit. Slíbili jsme si, že spolu půjdeme do světa snů. Byli jsme tak blízko. Už jsi pevně uchopil mosaznou kliku branky pokryté mechem, která nesla nápis: "Vstup do našeho světa, kde rovnováha mezi zlem a dobrem byla navždy pohřbena." Ani jeden z nás si nemyslel, že náš poslední krok může něco překazit. Avšak stalo se…
Je to tak dávno, Petře… Naše přátelství už zatím zahalil studený písek času. Avšak já nikdy nezapomněla na krásné chvíle s tebou strávené. Na to, jak jsi mně pomáhal povznést se nad všechny problémy dnešního světa. Ani na to, jak jsi byl ke mně milý a hodný a jak jsi mi dodával pozitivní energii ve chvílích, kdy jsem chtěla vše vzdát.
Byl jsi moje světýlko naděje, které sálalo životodárné teplo, jež neustále naplňovalo moji dříve scvrklou duši. Dokázal si ze mě udělat člověka, jenž ve všem hledal jen to krásné a milé a radoval se z každé maličkosti. A já jsem ti za to nesmírně vděčná.
Vím, že ti to už nestihnu splatit. Mrzí mne to, ale moje rozhodnutí nelze již dále odkládat. Musím odejít z této země, chci zapomenout na všechno to utrpení, které následovalo po tom, co jsi mi řekl sbohem. Na ty hory kapesníků, které jsem denně zmáčela svými slzami, na tuny prášků, jež jsem spolykala v domnění, že mi uleví od zármutku. Já vím, zbaběle prchám před minulostí, ale já nikdy nebyla natolik silná, abych toto vydržela.
Sbohem Petře.
Lenka
PS: Měla jsem tě ráda.





Další kapka si proklestila cestu na vzkaz s tak důležitým posláním. Dívka pozvedla své oči, zadívala se na stříbrný měsíc. Přikývl jí. Zhluboka se nadechla. Odstřihla kudrlinu ze svých havraních vlasů. Pohladila ji. Opatrně ji položila na dopis, jak kdyby byla celá ze zlata. Srolovala papír. Vložila jej do najité lahve, která sladce voněla. Zašroubovala víko. Naposledy ji pochovala jako své vlastní děťátko. Pak už jen pozorovala, jak plachtí vzduchem do ledové řeky plné vzpomínek. Odvrátila hlavu, nedokázala se na ten úkaz dívat. Věděla, že tím stvrdila svoji smlouvu.




Žbluňk…
přidáno 18.07.2015 - 06:42
Smutné, hezky napsané i přes všemi hnidopichy kritizované "NN". Já za tím vidím bolest konkrétního člověka, bolest, která se nedá sdílet, nejsou na ni prášky, nedá se operovat příčina. A pointa? Skočila? Neskočila? Nebo uzavřením dopisu do láhve začala znovu?
přidáno 22.04.2008 - 17:16
Skoro jediné, co mě zaujalo, je havraní se dvěma N...bohužel...
přidáno 22.04.2008 - 15:38
já. A nebylo to myšleno tak, že bych komentovala jako Miro, ale tak, že většinou mě svým komentářem předběhne a já už nemám nic nového, co bych řekal.
přidáno 22.04.2008 - 15:19
Hmmm mimochodem zajímalo by mě kdo si myslí, že komentuju jako Miro :)
přidáno 18.04.2008 - 16:38
no nevim... ani sem to necet... naprosto mne odradil nazev... pak ty desne prekycelovite obrazky... a navic to posledni zblunk....
přidáno 17.04.2008 - 16:49
koment pode mnou je přesný ( jako pisatele předpokládám Mira, protože obvykle mi myšlenky krade on). Je to děsivě uslzené, prázdnota zabalená do černého sametového balicího papíru pro formu, ale ne pro obsah.
přidáno 17.04.2008 - 15:43
Je pravda, že na dané téma se dají najít mnohem horší díla, ale to neznamená, že toto je nějaké extra dobré. Už posté čtu o havraních vlasech (v horším případě o havraNNích jak píšeš ty), už potisícé se mladé slečny z nevydařené lásky vrhají do říčního (či mořského) koryta. A nikdy jsem v tom neobjevil nic nového. Ano, píšeš hezky, ale to není vše, co je potřeba k dobré povídce. Co takhle neočekávaná pointa? Nebo alespoň poučení?
přidáno 17.04.2008 - 14:06
na podobné téma se dají najít i mnohem, mnohem horší díla

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Havranní vlasy : [47.1428571429] | trvalý odkaz | tisk | pdf

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku