Komentáře :

k dílům | k deníkům | k obrázkům
přidáno 02.07.2012 - 23:30
komentářů27(18.)
Yana: Moje zkušenost se zdravotníky a smrtí je trochu jiná. Nicméně chápu, že každodenní setkání se smrtí (uprostřed boje o život) človka musí poznamenat.
přidáno 02.07.2012 - 23:30
komentářů27(17.)
Yana: Já nevím...možná , člověk , který je ještě udržován napřístrojích...možná jo...samozřejmě to zachraňuje životy...to naprosto chápu, ale kam až sahá ta hranice důstojnosti člověka ? Co všechno nám potom budou brát po naší smrti ? Aby to nedopadlo , jak někdě v Arábii, nebo kde, že manžel má na svoji ženu nárok ještě 12 hodin po smrti ? A může s ní mít pohlavní styk, nebo co...jo ..myslím to tak , že někde ta hranice etiky musí být...využívat vědu za každou cenu se mi nezdá správné..
No a k tomu umírání v nemocnicích...vím , že setřičky nemohou být všude a při každém umírajícím...a vím , že řádové sestry by to mohli -eventuelně- dělat, ale je to tak složité, proto píšu eventuelně.....je to prostě otázka umírání a smrti a to je vždy citlivé téma :)
přidáno 02.07.2012 - 23:27
komentářů27(16.)
taron: Však proto jsem tu eutanázii zmínil! Testoval jsem, jestli jsi už šla spát :-)
přidáno 02.07.2012 - 23:23
komentářů27(15.)
Vladan: No a to je taky etický problém - eutanázie...:(
přidáno 02.07.2012 - 23:21
komentářů27(14.)
Samozřejmě tahle úvaha je velice zajímavá a v komentářích se navíc dotýkáte aktuálních témat. Jsem přesvědčená že za našeho života i když vývoj jde kupředu se kmenové buňky zdaleka nebudou využívat tak jak by mohly. Nechápu např. že není větší zájem od rodících matek na odběr pupečníkové krve. Odběr kmenových buněk od lidí kteří zemřou bych pokládala za tak etické, jako odběr jakýchkoli jiných orgánů. Dárcovství zachraňuje životy! Začíná to krví a končí orgány, je to naprosto v pořádku, jestliže medicína takové možnosti má. Mimochodem z člověka, kterého udržují jen přístroje a Noradrenalin lze orgány odebrat, až pak se odpojí a zemře. K umírání v nemocnici, jen krátce. Jenom naprosto cynický zdravotník bere smrt jako součást své práce. Většinu z nás to opravdu zasáhne a nemluvím jen o sobě. Na některých odděleních dokonce zapalují svíčku. Neznám ty výzkumy s mrtvolami a zombíky znam jen z hororů. Přesto se mi ta úvaha vcelku líbí.
přidáno 02.07.2012 - 23:21
komentářů15(12.)
Nač v létě myslet na zimu?
Ještě tak dát si zmrzlinu.
přidáno 02.07.2012 - 23:20
komentářů27(13.)
taron: Nemyslel jsem to, že jsi křesťanka, nějak opovržlivě. Mezi naše blízké rodinné přátele patří křesťanská rodina a nedávám jim ani vinu za čarodějnické procesy ani za pedofilii kněžích. :-)
A souhlasím s tím, že církevní hospice jsou úplně jinde než LDNky. (Před lety jsem se pracovně ochomýtal kolem jedné LDN a od té doby jsem pro eutanázii - hned bych ji podepsal)
přidáno 02.07.2012 - 23:15
komentářů27(12.)
Vladan: Ano...v podstatě jsem proti transplantaci srdce - jiné docela zvládám ...ale máš pravdu..otázka etiky konči, pokud se jedná o člověka samotného, jako mě a moje blízké, opravdu nevím jaká touha žít dřímá ve mě, jak by byla veliká touha po mém životě, nebo životě mých blízkých a jak bych změnila svůj názor, asi změnila..leč křeťanství učí brát věci , jak jsou...vyjde - li transplantace a je člověk zachráněn, je to Boží vůle...tedy uklidnění ..nevyjde- li transplantace a člověk umírá - je to také Boží vůle...tedy opět snaha, aby člověk všechno zvládal..aby to ten umírající pochopil , vstřebal ..aby důstojně umíral...s vědomím důstojného přivítáni smrti ...ale už asi kecám moc..taky toho nechám...neberte mé názory vážně.., nerozumím tomu moc, zeptejte se na to radši kněžích, oni vám to dokážou vysvětlit lépe :)
přidáno 02.07.2012 - 23:08
komentářů27(11.)
taron: Jo, je to složitá otázka, ale odpověděla jsi mi větou, že jsi proti jakékoliv transplantaci.
Ano, podstatná je "cena života". Dá se vyjádřit penězi? Je stejná, ať jde o dítě, dospělého, nebo starce? Řekla bys třeba: život za každou cenu nemá smysl, i kdyby šlo o tvoje dítě?
My neznabozi máme proti věřícím samozřejmě trochu "posunutou" etiku. Nevadí mi trasplanace (a nemyslím, že se tím ovlivní duše), nevadilo by mi "pěstování morul in vitro" jako zdroj kmenových buněk...
Ale nechme toho :-), bylo by to nadlouho
přidáno 02.07.2012 - 23:07
komentářů27(10.)
Vladan: Heh tim vyhrabavanim jsem myslel zombie - vampirismus jsem uvedl jsko dalsi ptiklad / tu neslo jen o to co rikas ty tech faktoru tam bylo plno - mrkni na www.paranormal-activity.estranky.cz ;) myslim ze tsm najdes spousty clanku
přidáno 02.07.2012 - 23:03
komentářů27(9.)
Vladan: Ano..opovrhovaná víra...faráři , řádové sestry s umírajícími soucítí a jsou s nimi často na konci jejich životní pouti a za to jsou kolikrát pomlouváni , protože jsou taky lidé...jako my všichni, a i u nich se najdou vyjímky, nemocní, nebo ti , co nezvládnou sexualitu , která je přirozená součást nás všech....někteří se tak snaží zvládnout tento problém , až nakonec zklamou sami sebe i společnost..., ale to už zabíhám úplně jinam ...ano jsem křesťanka a nestydím se za to , jsem na to hrdá :)
přidáno 02.07.2012 - 23:01
komentářů3(2.)
Že globální oteplování neexistuje tvrdí i Klaus a můj muž, takže to je tedy pravda. A že v naší společnosti bohužel jde vždy jen o prachy to je taky známý fakt. Takže, více takových úvah tady.
přidáno 02.07.2012 - 22:58
komentářů27(8.)
Vladan: Člověk by se měl naučit důstojně žít a důstojně i umírat.... - dobře se mi o tom píše, hůř se to uskutečňuje..leč třeba tak mnohými opovrhovaná víra lidi uklidňuje a připravuje na smrt a pomáhá vzít smrt s poklidem , jako součást života :)

Jsem pro důstojnost...jak v dnešní době nechávají umírat lidi v nemocnici je hamba...je mi z toho dodnes špatně a to můj otec je mrtvý už 11 let....nikdo umírajícímu nepodá ruku...nikdo s ním nesdílí poslední minuty, aby mu pomohl překonat strach a osamocení....
přidáno 02.07.2012 - 22:54
komentářů27(7.)
Devils_PIMP: beru, že se pod zombie schová kde co. A nikde jsem netvrdil, že žerou mozky. Pokud bychom přijali tuto teorii kmenových buněk, měla by zcela jistě taková zombie problém s rozkládajícícím se původním tělem.
K vampirismu: pokud nešlo zrovna o válku nebo epidemii, tak se lidé pohřbívali tak hluboko, že nějaké samovyhrabání nepřicházelo v úvahu. Vysvětlení je v portfýlii - alergii na ostré světlo. Takový lidé byli bledí (chudokrevní), měli deformované dásně s obnaženými krčky zubů, vycházeli úkrytů v noci a živili tím co našli - mršinami. Tohle považuji za lepší vysvětlení.
přidáno 02.07.2012 - 22:54
komentářů13(2.)
Děkuji za komentář. Jestliže z textu vyčnívá snaha o obecnost, tak nebyla v mém úmyslu. Ostatně, jak vidím, víme o stejných názorech. Já se za bezvěrce nepovažuju, ale v mysli mi hlodá otázka, zda po smrti něco opravdu je. Jo, jednou uvidíme. :-)
přidáno 02.07.2012 - 22:51
komentářů27(6.)
Vladan: No...to jsem se snažila naznačit...pokud má člověk zemřít, tak zemře...a nic a nikdo Bohu nezabrání aby to tak nebylo , ani kmenové buňky..možná se transplantace podaří , ale vyjdeš na ulici a přejede tě auto , protože tak je to dáno...tak to má být..a jsem i proti darování orgánů..docela..., je to moc složité téma a na dlouho...je to , jakobys vložil duši jednoho člověka do druhého...ten darovaný najednou má vlastnosti dárce..myslím , že toto není zrovna nejšikovnější..já nevím , možná , kdybych potřebovala orgán , mluvila bych jinak...vím , že strach ze smrti a touha po životě je silná...velmi silná a když se dostane člověk tváří v tvář smrtce tak většinou využívá všech prostředků...i neetických pro zachování života...nevím ..je to moc těžké..., ale využívat neboštíka, až takto ? Když je možné to dělat , jinak ? Etičtějším způsobem ? Pokud by to nebylo možné jinak , dobře...snad...., ale jsou lepší možnosti....možnosti : od života - život ..né od smrti - život - --nesedí mi to...žít za každou cenu ? Není to zbytečné ?
přidáno 02.07.2012 - 22:47
komentářů8(8.)
taron: Yana: možná vás zklamu, ale sbírky se asi nedočkáte.
dzk
přidáno 02.07.2012 - 22:44
komentářů8(7.)
Yana: Taky, taky chci ....já taky chci....:))))) Koupím , za pslední peníz, který budu mít v děravé kapse :)))
přidáno 02.07.2012 - 22:42
komentářů4(4.)
taron: moc děkuji, pevně v to věřím :)
přidáno 02.07.2012 - 22:41
komentářů27(5.)
taron: to, že křesťané (odhadl jse tě správně?) nesouhlasí s využíváním embryonálních kmenových buněk mi je jasné (nezabiješ). Zajímalo by mne ale, proč jsi proti využítí kmenových buněk z mtvých těl.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

Wprices.com

Životní náklady - Všechny ceny na jednom místě

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming