

Odpovím též básnicky:
Ten nezdravý smutek..
ten nezdravý pláč..
poděkuj mu,
pomáhá,
řekne "není zač"
svou ukápnutou slzou.
Tak snad to pochopíš.)
Ten nezdravý smutek..
ten nezdravý pláč..
poděkuj mu,
pomáhá,
řekne "není zač"
svou ukápnutou slzou.
Tak snad to pochopíš.)


GULI: Rád si to poslechnu, jen neber to jako "moje výhrady" - jako bych tě poučoval. Jsou to moje názory a těžko dokážeme, čí jsou "správnější".


puero: Ve své podstatě můžeš "doufáním" označit všechny tři typy "víry". Z mé strany to byl jen "pracovní" název. Podstatný rozdíl je v předmětu víry. Duše x schopnosti (vlastní, nebo spíš obescně člověka) x vědecké teorie.
Na úvahu, co je to "nesmrtelná duše", si zcela jistě netroufnu. :-))
Souhlasím, Puero, že rozdíl mezi vírou a náboženstvím, ale já v tom bodě, na který narážíš, dal do závorky "křesťanská" (víra). Pokud se tedy omezíme na křesťanství - znamenalo by to, že existuje křesťan (věřící), který "nepraktikuje" křesťanské náboženství a pomoc bližnímu (desátek třeba) ho nechává chladným - nepřispívá, neangažuje se. Nevím, ale hádám, že to nebude "dobrý" křesťan.
Já si troufám tvrdit, že to, co věřícího křesťana "nutí" k "milosrdenství" (pomoci potřebným) je víra v Boha a nesmrtelnou duši - přesněji v to, aby ta duše přišla do nebe! Kdyby to nedělal, skončil by v pekle - a tuhle možnost nemůže riskovat. Jiná věc je, jestli si tohle vysvětlení křesťan přizná.
Přizníám se, že víra v existenci draků mě nenapadla. Nebyla by to spíš už duševní nemoc?
A hele! Tvoje poslední myšlenka = moje první. Vzácná shoda!
Na úvahu, co je to "nesmrtelná duše", si zcela jistě netroufnu. :-))
Souhlasím, Puero, že rozdíl mezi vírou a náboženstvím, ale já v tom bodě, na který narážíš, dal do závorky "křesťanská" (víra). Pokud se tedy omezíme na křesťanství - znamenalo by to, že existuje křesťan (věřící), který "nepraktikuje" křesťanské náboženství a pomoc bližnímu (desátek třeba) ho nechává chladným - nepřispívá, neangažuje se. Nevím, ale hádám, že to nebude "dobrý" křesťan.
Já si troufám tvrdit, že to, co věřícího křesťana "nutí" k "milosrdenství" (pomoci potřebným) je víra v Boha a nesmrtelnou duši - přesněji v to, aby ta duše přišla do nebe! Kdyby to nedělal, skončil by v pekle - a tuhle možnost nemůže riskovat. Jiná věc je, jestli si tohle vysvětlení křesťan přizná.
Přizníám se, že víra v existenci draků mě nenapadla. Nebyla by to spíš už duševní nemoc?
A hele! Tvoje poslední myšlenka = moje první. Vzácná shoda!


Obsahově zajímavé, ale rytmicky to dost ujíždí, nebo to člověčí - tak nějak jsi potlačil lidství na úkor rýmu na řečí.


Jo,dobré,vysvětlím později jak myslím ty věci ke kterým máš výhrady.
Ještě takovou maličkost-pokud bych definoval své pojetí náboženské víry,napsal bych to asi nějak tak: Víra je druh určitého mentálního pohybu mysli,který se ve formě naděje,předpokladu- tady úplně iracinálního-promítá do budoucna,a pokud je dlouhodobě udržovaný v mysli,stane se pro věřícího časem téměř skutečností.
Co se týká té církevní charity-to taky není jednoznačné a rozepíšu se o tom to v druhé části.
Ještě takovou maličkost-pokud bych definoval své pojetí náboženské víry,napsal bych to asi nějak tak: Víra je druh určitého mentálního pohybu mysli,který se ve formě naděje,předpokladu- tady úplně iracinálního-promítá do budoucna,a pokud je dlouhodobě udržovaný v mysli,stane se pro věřícího časem téměř skutečností.
Co se týká té církevní charity-to taky není jednoznačné a rozepíšu se o tom to v druhé části.


Popravdě, vím, že Guli něco napsal, ale napřed jsem se rozhodl přečíst si tvoji věc.
Nuže tedy, rozlišil jsi tady tři druhy víry a tu náboženskou jsi podmínil existencí nesmrtelné duše. Víra v posmrtný život a víra v nesmrtelnou duši. Podle mě jsi tuhle víru mohl klidně taky nazvat ,,doufáním". A řekl bych, že tvoje další úvaha by měla být spíš na téma: Co je to ta nesmrtelná duše.
Zadruhé jsem dostal pocit, že pojem víra a náboženství pro tebe jedno jsou.....hlavně v té pasáži ve které říkáš, že křesťanská víra ukládá věřícímu pomáhat chudým, atd. Troufám si říci, že to co mu ukládá tuhle charitu není víra v boha a duši a posmrtný život, ale je to buď jedna z těch věr druhé kategorie (třeba komunismus, socialismus) nebo to zkrátka není žádná víra, ale něco jiného (tradice, etika, společenská norma, pud sebezáchovy, instinkt).
Nejsem ani teolog ani sociolog, ale řekl bych, že pojem víra je daleko složitější a hlavně nejednoznačný, než jak tvrdíš. Třeba víra v Boha a víra v draky potom totéž, co víra ve futuristickou vizi Gena Roddenburyho. Kdybych já psal podobnou úvahu, asi bych navrhoval zrušit termín víra a definitivně ho nahradit pojmem doufání. Ona ta víra se tváří, že je něco víc, protože si nepřipouští pochybnosti, ale snadno se změní v doufání a v kategorii náboženství je to ještě patrnější, protože nikdo nevěří bez pochybností. A možná bych došel až tak daleko, že bych řekl, že víra v Boha (nebo bohy) neexistuje. Že je jen doufání, že snad měli předkové pravdu a ten Bůh teda je.
Nuže tedy, rozlišil jsi tady tři druhy víry a tu náboženskou jsi podmínil existencí nesmrtelné duše. Víra v posmrtný život a víra v nesmrtelnou duši. Podle mě jsi tuhle víru mohl klidně taky nazvat ,,doufáním". A řekl bych, že tvoje další úvaha by měla být spíš na téma: Co je to ta nesmrtelná duše.
Zadruhé jsem dostal pocit, že pojem víra a náboženství pro tebe jedno jsou.....hlavně v té pasáži ve které říkáš, že křesťanská víra ukládá věřícímu pomáhat chudým, atd. Troufám si říci, že to co mu ukládá tuhle charitu není víra v boha a duši a posmrtný život, ale je to buď jedna z těch věr druhé kategorie (třeba komunismus, socialismus) nebo to zkrátka není žádná víra, ale něco jiného (tradice, etika, společenská norma, pud sebezáchovy, instinkt).
Nejsem ani teolog ani sociolog, ale řekl bych, že pojem víra je daleko složitější a hlavně nejednoznačný, než jak tvrdíš. Třeba víra v Boha a víra v draky potom totéž, co víra ve futuristickou vizi Gena Roddenburyho. Kdybych já psal podobnou úvahu, asi bych navrhoval zrušit termín víra a definitivně ho nahradit pojmem doufání. Ona ta víra se tváří, že je něco víc, protože si nepřipouští pochybnosti, ale snadno se změní v doufání a v kategorii náboženství je to ještě patrnější, protože nikdo nevěří bez pochybností. A možná bych došel až tak daleko, že bych řekl, že víra v Boha (nebo bohy) neexistuje. Že je jen doufání, že snad měli předkové pravdu a ten Bůh teda je.


Lusy: zvláštní, a to ani nebyl záměr - aby to tak někoho dojalo :) tak moc děkuji..


Musim souhlasit s alexis - rymy trosku plavou jinak ok


Sice jedná o velice zvláštní téma...popis práce :D Ale docela dobře popsané :)


Krásná jen ty rýmy moře-dobře, a kráčíš-snáší by neuškodilo vylepšít ;)


Sice nejsem feministka, ale tvá báseň mi nesedla, zvláště ta třetí sloka...no nejsem tak nad věci...
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 2+1 skrytých» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» nováčci
mark wait» narozeniny
Lorellin [18], otazník [18], jimmyhayek [13], kachna [12], ondřej [10]» řekli o sobě
dvakredencedekadence řekla o NoWiš :jednou si zapálil ksicht, když se snažil hecnout vypití zapálenýho něčeho, co mělo přes 70% a když jsem to sfoukla, chutnalo to trochu jako karamel. prý se to pije brčkem, kámo! tak jsem ho uhasila. prasák, herečka a často mě překvapuje, jak produktivní vlastně je. člověk by to do něj ani neřekl. nejen, že má nulový morální zásady, ale dokáže si to ospravedlnit tak, že to dává smysl. nevím přesně na co má talent, ale má ho. mám tě ráda, bratře.