Komentáře :

k dílům | k deníkům | k obrázkům
přidáno 05.12.2013 - 15:41
komentářů8(8.)
Yana: Díky, to jsem rád. Tak nějak jsem chtěl, aby to působilo :-)
přidáno 05.12.2013 - 14:25
komentářů35(9.)
Orionka: Orionko, je to pořád jenom úvaha, námět k zamyšlení. Nedělám si iluze, že by od teď všichni začali dělat vše jinak. Už jenom to, že se o tom diskutuje je pozitivní. Myslím si, že většina z nás má podobné zábrany ke kritice jako mám já, proto jsem je(ty svoje) pojmenoval. Z větší kritičností jsem již začal a nechtěl bych být za osamoceného, namyšleného chytráka, který všem radí, když je obecné klima jiné. Přepnu si na čertíka, ani jsem si to neuvědomil...
přidáno 05.12.2013 - 14:09
komentářů35(8.)
DDD: Přesně tak to je, člověk se poučí a nevnucuje se tam, kde o něco jiného než chválu nestojí.
přidáno 05.12.2013 - 14:04
komentářů35(7.)
Hmmm. Zaujala mě myšlenka: "Těžko se v poezii, stejně jako ve výtvarném umění, rozlišuje upřímný autor, který hledá jiné, nové, svobodné a originální vyjádření svých myšlenek a emocí od podvodníka, který toto pouze předstírá, aby byl zajímavý. "
Nemůžu se vyjadřovat k básním, ale jako autor sci-fi, fantasy a erotických povídek si vymýšlím jako na běžícím pásu ve snaze udělat povídku zajímavou. Chceš tím říct, že povídky jsou tak jiné? Nebo jsou tak falešné? Chceš říct, že bez příslušného "citového prožitku" nejde napsat pěkná báseň?
přidáno 05.12.2013 - 14:04
komentářů35(6.)
Jiří, nerozumím dvěma věcem. Z textu to vypadá, že bys rád více kritiky, ale smajlík vypovídá o něčem jiném. A druhá nejasnost: proč nezačneš sám dělat to, k čemu nabádáš ostatní, a místo toho sáhodlouze vysvětluješ, co všechno se kritizuje obtížně? To opravdu myslíš, že po přečtení Tvého apelu psanci změní svůj přístup ke kritice a ubude nicneříkající chvály? Zřejmě jsi velký optimista :).
přidáno 05.12.2013 - 14:04
komentářů35(5.)
Já tomu rozumím. Myslím, že to cítím podobně. Ale tak úplně bych se netrápil tím, že člověk někdy nedokáže být kritičtější. Někdy se i hodně slušná, smysluplná a evidentně dobře míněná kritika stane roznětkou k pořádnému výbuchu. A člověk časem pozná kdo kritiku bere a má smysl věnovat mu trochu svého času - a pro koho je heslo "stojím o maximální kritiku" jen pózou a na jakékoli náznaky konstruktivní kritiky reaguje naježením.

Tak a teď vypadám přemoudřele já, co :-)
přidáno 05.12.2013 - 14:03
komentářů24(5.)
líbí
přidáno 05.12.2013 - 13:50
komentářů35(4.)
DDD: Nechci nabádat k nějakému lynčování, forma by měla být vždy kulturní a vlídná. Jenom se mi nelíbí takové to: tak si to vzájemně pochválíme a jdeme dál. Komentuji také většinou jen pozitivně, a to i tehdy, kdybych chtěl být kritičtější, nechci ale vypadat jako nějaký přemoudřelý rozhodčí vkusu, a tak to neudělám. A to je chyba. Je to přece svobodný prostor, každý může svobodně publikovat a každý se může k tomu svobodně vyjádřit.
přidáno 05.12.2013 - 13:48
komentářů12(9.)
Příběh poezii sluší, o tom není pochyb a stačí přečíst dílo Máchy, Erbena, či moje milované Never more. Přesto do značné souhlasím s Puerem. Poesii (a konec konců ani próze a už vůbec dramatu) samotný příběh nestačí. Je třeba ho umět podat. Jinak vzniká dojem, že pijeme kvalitní víno z kelímku a nemůžeme si jej tak vychutnat. Fénix je mytologický námět a já jsem velkou milovnicí mytologie. Je to příběh naděje, utrpění, rozloučení i nového začátku. Je to symbol očištění. To vše zde však úplně nevyzní (ani když je to polopaticky popsáno). Ta forma je poměrně dobře řemeslně udělaná. připomíná mi trochu školní práci. Rozhodně ve mě nezanechala nějaký pocit, že bys nebyl schopen ten příběh v této formě napsat. Spíše se mi zdá, že se nepovedlo tam investovat něco navíc. Vážím si však práce a pozornosti, kterou jsi tomuto dílu věnoval. To je to, co mi u jiných autorů křičejících jen nahodilé metafory mnohdy vadí. Práce je totiž důležitá i v poezii. Stejně jako schopnost na sobě dál pracovat, abychom se mohli těšit z dalších děl. K tomu doporučuji knihu : Jak psát báseň, kde je hezky popsán i vznik právě Never more.
přidáno 05.12.2013 - 13:47
komentářů9(6.)
Kde já tohle viděl... v deníkových zápiscích? Asi. Jo - je to tak... Nevím, co se mi líbí víc - jestli to dílko, nebo ta anotace. Každopádně - povedlo se. Hezky, nenásilně to do sebe zapadá.
přidáno 05.12.2013 - 13:34
komentářů35(3.)
Teď koukám, že to už zaznělo - všichni máme možnost si v profilu nastavit, jakou míru kritiky chceme slyšet. Otázkou je, zvládneme-li ji potom unést. Osobně taky radši pochválím, je-li co. Ale nerad bych dospěl k tomu, že bych slepě chválil jen proto, abych byl potom taky chválen. To je dvakrát neupřímné. Lhal bych jak autorovi, tak sobě. V tom mají vlastně paradoxně výhodu ti, kteří komentují méně, protože lze předpokládat, že komentáře u jejich děl jsou o něco objektivnější.
Myslím si, že i kritické komentáře se dají napsat tak, aby autora neurazily a donutily ho přinejmenším zamyslet se nad tím, že asi něco není úplně v pořádku.
přidáno 05.12.2013 - 13:30
komentářů35(2.)
Meluzina: Meluzíno, má to být skutečně apel na ty z nás, kteří jsme schopni, tak jak píšeš, uváženě a poctivě komentovat a nečiníme tak. Nechci to u nikoho hodnotit, je to otázka svědomí každého z nás.
přidáno 05.12.2013 - 13:18
komentářů35(1.)
V diskuzi najdeš téma týkající se této problematiky, které jsem tam zadala (někdy v červenci). Teoreticky by mělo pomoci určení míry možné kritiky nastavené v profilu a naprosto fascinující možnost si komentáře pod díly vypnout. Takže lze říci: Nechcete-li být komentováni, využijte ji. Jinak se ale v případě negativních komentářů smiř i s možnou útočností některých dotčených. Osobně raději komentuji alespoň trochu pozitivně. Nikdy nekomentuji zbrkle. Naopak... Opravdu se snažím okomentovat dílo co nejpřesněji. U svého díla jsem vděčná za všechny smysluplné komentáře, které mě motivují psát lépe (či si alespoň udržet úroveň).
přidáno 05.12.2013 - 13:11
komentářů24(4.)
PrimaDen: Meluzina: Ajdalas: Co říct? Moc děkuju :-)
přidáno 05.12.2013 - 13:09
komentářů12(8.)
puero: Huráááá! Díky. (Možná tě vezmu za slovo)
přidáno 05.12.2013 - 12:45
komentářů12(7.)
Vladan: Tak teda jo. Pro příště uznávám básničky s dějem.
přidáno 05.12.2013 - 11:57
komentářů12(6.)
puero: "Báseň nemá mít dějovou linku. " - Nesouhlasím! Báseň nemusí mít dějovou linku, ale může. Já vím, že takové ty neuznáváš, ale nech taky něco, co bych mohl ocenit (= může se mi líbit) já "bez básnického střeva".
Většina těch nedějových (a mnohdy nerýmujících se) básní jsou pro mě nicneříkající změni slov.
přidáno 05.12.2013 - 11:51
komentářů13(7.)
Děkuji. Verlaine je jeden z mých neoblíbenějších básníků. Dokázal napodobit zvuk houslí a jeho automne-monotone... V tom je ten monotónní rytmus podzimu přímo obsažen.
přidáno 05.12.2013 - 11:42
komentářů8(7.)
puero: Jiří Turner: ahoj kolegové, je to dřina někdy pochopit Sucháče...:-D
no divná a neuspořádaná je, s tím musím více, něž souhlasit...ale je to výtrysk emocí a ten si nikdy nedá poroučet, v jakém tvaru poletí...
Čárku před ni opravuju, stejně jako sbíječku, vše ostatní tam má být přesně takto. Prostřední sloka je skutečně muzeem marnosti, on si to totiž ten král vůbec neužívá... A razící štít budoval pražské metro a teď např. tuneluje Blanku...:-D
Jinak díky za komentáře, tyto vnimavé mám nejraději, alespoň má člověk pocit, že nepíše zbytečně a jeho díla stojí za přečtení a analýzu...:-)
A mistr dokonce třikrát...:-D
přidáno 05.12.2013 - 11:29
komentářů8(6.)
oslov radek: Yana: mannaz: díky, je mrazivě smutná...

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

Wprices.com

Životní náklady - Všechny ceny na jednom místě

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming