Dotaz
gabkin, 21.11.2008 21:01:39
Omlouvám se pokud se bude zdát, že prudim, ale skutečně by mne zajímalo nakolik jste objektivní.
Trochu jsem četl v poslední době Ukřičník a nezlobte se ,
říkám otevřeně, že mne ,,pavlač baví, pokud se něco děje,, ale hodně mi to teď připomíná pavlačové drbny.
Sám si sem chodím odpočinout a tak trochu zrelaxovat.
když jsem se vyjadřoval k návrhu psát beze jmen každé pondělí, ozývali jste se, že jednou měsíčně to stačí..., tématický týden jste svázali bodováním, a teď si navzájem lžete, jak se o nic nesnažíte, jak vám nejde o body a jak jste přístupní.....
Chodím sem, mám své oblíbené, které někdy ani nedočtu
a pokud mě něco osloví vyrazí dech dám 100. pokud mě osloví, dávám koment, jednou jsem přečetl celý tématický týden a okomentoval, ale přátelé, já nejsem básník, já jsem chlap, co si sem chodí odpočnout a případně vyměnit pár slov s spřízněnými dušemi, a jste na nejlepší cestě... si z toho udělat parodii písmáku.
To je můj názor, který jsem hodně dlouho zvažoval uveřejnit. Každý se obklopí těmi, co mu sedí, ale s Vámi se něco děje .... a mě je z toho.....hodně smutně.
puero, 21.11.2008 23:24:16
tak, už jsem tu napsal a smazal sedmou věc co jsem chtěl říct, ale nemělo by to cenu, takže bych navrhl nezabývat se dále hodnocením, byť se dále mohu pokoušet jít příkladem jak hodnotit, a také komentáři, neb mne samotného dokonalé řešení problému nenapadá, úroveň sám nezvýším a psance používám jako místo k sebeprezentaci. Děkuji.
Azure Sky, 22.11.2008 09:30:41
kde je prostor řešit blbosti, a když se k tomu najde pár "ochotných" řeší se blbosti,

tady je pár lidí, a už skoro všichni se tady s někým pohádali, většinou o kravinách nebo o chodu webu

když se podívám na Liter, kolik je tam lidí (nepoměrně víc) tak si ani nepamatuju kdy naposledy by se ozval byť jedinej hlas kolem hodnocení a komentářů

a ANO taky tam jsou hádky, ale prostě řešit pořád dokola hodnocení a komentáře, to už je úchylka

tady už vládne ponorková nemoc
těžko říct kdo za to vlastně může, možná já, možná on, možná všichni

na měsíc bych zakázal komentáře i hodnocení
pak dal výpadek Literu
a to bych pak chtěl vidět až by se to zas pustilo
jak by jste se ke všemu stavěli
jen by vám zářili oči že vůbec máte kde publikovat, co hodnotit a jak komentovat

vše
Azure Sky, 22.11.2008 09:34:56
samozřejmně už vidím ty reakce - tak si táhni na Liter
- kdo tě tady drží?

a pod.

pravda, nedrží mě tady nic

jen je vážně škoda, že vymakanej server
jde takhle do mínusu

...ale asi to má víc důvodů
Azure Sky, 22.11.2008 09:43:04
no...

ale neberte to tak, že se do někoho navážím
tak to nebylo myšleno

ach jo, co já tady vlastně dělám?

prostě a jednoduše

býval to tady milej, malej, útulnej server
od té doby co mě tady pár lidí "mírně" vynadalo sem už chodím radši jen na skok aby mě někdo neurval hlavu

a myslím že není potřeba tak moc aby zase to tady bylo jak dřív, nevím ...nějak to tady nežije

aspoň mě se to tak zdá

tak se mějte všichni pěkně
a pište, hodnoťte, komentujte
buďte hodní a ... mějte se rádi :)

pa, David
mr Scraper, 22.11.2008 12:10:42
Azure: býval to tady milej, malej, útulnej server

milej a útulnej se mi zdá pořád :) a nejpromakanější ze všech co znám taky. a to, že si tu občas někdo vymění pár názorů... diky tomu se muže přijit ještě na nějaky vylepšení ( jeslti ještě něco navíc existuje) :-)
občas mi je trošku smutno, že třeba lidé hodnotí jen to co se jim opravdu líbí.. nebo davaji jenom vysoké hodnocení. ale posilat kvuli tomu někoho na liter, nebo nadavat.. to snad neni potřeba.
když vše dostává 90+ .. kam pak zmizí motivace zlepšovat se? když už i takhle je pisálek mezi ostružinami?
puero, 22.11.2008 13:34:44
ostružiny bych zrušil.

Je fakt že psanci jsou nejlepší server tohohle druhu (liter, písmák, saspis...nemají na něj) A pohádat se, jak řekl správně mr Scraper, dycky vede k něčemu.
Nikytu, 22.11.2008 22:35:42
Já už ani nečtu Ostružiny... Mrkla jsme na ně jen dvakrát nebo třikrát a už když jsem si přečetla, jaké tam jsounbásně a pár sijich přečetla, tak jsme si prostě řekla "ne". Já jsme buď příliš velký idealista a nebo jsu všichni moc nenároční či pokrytečtí v hodnocení. Je pravda, že není moc časté, aby se někde dalo hůř jak 90% a to je škoda... Od čeho ta procenta potom jsou. Chápu, že lidem působí radost, když něco napíšou a tím uleví svému srdci a ještě za to jsou pochváleni. Spousta lidí kvli tomu píše. Ale jsou tu ty procenta jen od toho, aby člověk nabyl pocitu "Jo, jsem dobrej!"? Je tenhle server krom toho, že si tu publikujeme své výtvory i o tom, být tu co nejlepší?
Já nevím.. Mám pocit, že lidé zkrtka buď nechtějí slyšet negativní hodnocení a tak ani oni sami hodnotí jen kladně a nebo jsou tak trochu pokryteční a snaží se tu druhým zavděčit, aby byli oblíbení...
Někdy ten pocit zkrátka mám.
A nebo to lidi dělají taky tak, že ohodnotí dobré a to špatné nehodnotí vůbec. Někteří asi vědí proč. Já to taky totiž znám. Jakmile někdo dostane "zatraceně" nízkou známku, hned se ozývá, hájí, rozčiluje atd. A nebo ještě lépe, mstí se. Na literu jsme tohle zažila. A je to pěkně ubohé.
gabkin, 23.11.2008 08:31:21
Děkuji za vaše stanoviska. Jistě, jsem někde jinde, ve svém věku tím, že mám jiné priority a upřímně řečeno, ty tři děcka mě moc prostoru pro ,,žití poezií,, nedávají.
Přiklonil bych se k názoru, že ostatní, kromě vaší skupinky skutečně hodnotí pouze, to co je osloví a ostatní míjí bez vyjádření. Sám kolikrát kliknu na nové a po přečtení třech děl to vzdám. A to je tady ta vymoženost, že ukazuje věk autora, takže již jakousi předvolbu na stesky o lásce už používám.
Přeji vám hodně sil, ale i citu pro kritiku..... sestřelíte někoho lehce, ale každým odchodem, či pozastavením tvorby tento server ztrácí. Je to jako s hospůdkou ....
rozjařené mládí oživý večer, ale při každodenním virválu se ostatní klientela přesune jinam, a ti mladí si pak stejně najdou jiný lokál.
Děkuji za váš čas.
Sokolička, 23.11.2008 21:16:13
Nedá mi to a taky se vyjádřím... Nepřipadá mi, že by každý nadhodnocoval apod. Samozřejmě, i já jsem ráda za stovku, ale spíš mě potěší, když mi člověk napíše třeba odstavec dlouhý názor, co to v něm zanechalo... A na procenta se vykašle. Takže kdybych měla všechna díla s nulou, ale třeba se stovkou komentářů, tak mi bude hej.:o) Jenže někdy se to dělá přesně opačně - zhodnotí se procenty a na komentář už... není čas? Takže když se mi dílo líbí, klidně mu dám stovku, přestože není dokonalé. Já to tak cítím a to je hlavní, ne? A pokud se mi něco obzvlášť nelíbí, někdy ani nehodnotím. Radši napíšu, kde vidím chyby a co by se dalo zlepšit. A klidně mi řekněte, že jsem pokrytecká, když nedám nulu. Ale jsme amatérský server, no ne? Hodnotíme spíš obsah, nebo formu?
Miro Sparkus, 24.11.2008 11:01:54
No tak se přidám též, přečetl jsem celé vlákno a na několi věcí bych zareagoval.

Takže napřed k problému. Není to nadhodnocováním, nebo tak. Je to tím, že tady je nevím přesně kolik autorů, ale je jich dost, ale pořádně aktivními je jich jen několik (já k ním nepatřím), a ti se mezi sebou znají, píší, komentují, čtou, a tak to vypadá, že se nadhodnocují. Možná někdy ano, nevím, je to přeci jen o vkusu a mě řada básní přijde spíše jako parodie na literaturu, také o některých autorech vím, tak je ani nečtu. Ale problém není vtom, že by se nadhodnocovalo, to ne.

Problém je, že je zde málo aktivních členů. Kdyby jich bylo více, ihned by komentáře s hodnocením byly objektivnější.

Co se týče toho, co tu zaznělo. Každý tu řekne, že by raději komentář než hodnocení. Ano, já taky. Ale ještě více bych chtěl komentář k danému hodnocení. Přijde 100% rád bych věděl, co je na tom zrovna tak skvělého, stejně tak přijde-li 50% chtěl bych vědět, co je na tom tak špatného. Už jsem to tu nejednou navrhoval. Bylo by to jednoduché. Žádné složité řešení:

Dovolte hodnocení až po vložení komentáře (je-li obojí povoleno)

A co se k propracovanosti serveru týče, ano, je to tu hezké. Liter v tomto směru ztrácí, ale je to asi tak jediný směr, ve kterém ztrácí, jinak je stále o dost vpředu. Souhlasím s Azure Sky. Víte, přeci není důležité to, že si k dílu můžete vložit obrázek, vlastní hudbu, či recitaci, že si můžete hrát s písmem, když se tím zabije samo dílo a hodnotí se pak jen to, jak to vypadá, a že s tím byla práce, ale že samotný text je povětšinou pubertální kravina (poněvadž je tu převaha mladších aktivních autorů, než již opravdu dospělých lidí), toho si málokdo všimne.

A ještě k Sokoličce. Ano, je to amatérský server, ale jediný rozdíl mezi amatérem a profesionálem je ten, že amatér z toho nemá peníze. Může být lepší amatér než profesionál. Já bych proto nepoužíval slovo amatér. Jen proto, že je to amatérský server přece neznamená, že by se sem mělo dávat vše a nechtít se zlepšovat. Vždyť právě proto se to sem dává. To je sama podstata zveřejňování. Osobní růst v tvůrčí tvorbě. A ano, hodnotí se obsah, ale také forma. Obsah a forma jsou spojité nádoby a jedno bez druhého prostě nemůže být. Poněvadž báseň bez obsahu je hloupost a báseň bez formy... to je jako bys měla krásně bílé čisté prostěradlo, ale uprostřed byla malá černá skvrna. Čeho myslíš, že si lidé všimnou? Té čistoty, nebo té skvrny? Vždycky skvrny. Vždycky, "hezký, ale"... proto říkám, že i forma je důležitá a měla by být předmětem hodnocení a komentářů, poněvadž řada autorů zde o formě básně nemá ani ponětí. Já sám se formě věnuju dva roky různými studiemi, četbou, vlastní seberealizací a stejně o tom zdaleka nevím vše...

Toť mé vyjádření k tomuto dotazu.
Boleslava, 26.11.2008 16:46:57
Tohle už se jednou řešilo...a to je přesně ta věc, kvůli které jsem odešla z Literu. Víceméně bych se opakovala v tom, co tady řekli ostatní, že je málo aktivních autorů a tak. Mimochodem nevim, co všichni nadělají s ostružinama. Já asi půl roku nevěděla co to je a k čemu to slouží (s tím si nejsem tak úplně jistá doteď..) ale to s tim moc nesouvisí..
Myslim si, že by rozhodně pomohlo hodnocení až po vložení komentáře, když už to má mít nějaký hlubší smysl. Mě osobně to "nadhodnocování" nijak nevadilo. Pohybovala jsem se nějak v rozmezí od osmdesáti do stovky, přičemž kdo dal osmdesát, bylo mi jasný, že tím myslí nic moc. Taky myslim, že je to trochu tim, že do hodnocení je takový podrobný. Stačilo by, aby to bylo po desítkách (jako to bývalo za zlatých žasů Literu) a každej by místo 99 dal 90. Protože sto by bylo moc.
Ale hlavně si teď nejsem jistá, jestli má smysl, takhle najednou změnit hodnocení. Protože nebudu pokrytec a nebudu říkat, že na statistice mi nezáleží. Každej je soutěživej, nikdo nechce napsat něco, co se nelíbí, ale "on to tak cítíl a tím pádem je to jedno"... A když už ty statstiky jsou, tak se tímhle dost rozvrátěj.
Takže asi takhle...
mr Scraper, 26.11.2008 21:05:55
hodnocení po desítkách je třeba na temnolese... ale nevím, jak je to dobrý systém, jelikož tam je mrtvo. a hodnocení po vložení komentaře.. nejsem proti.
Nikytu, 26.11.2008 22:53:08
Hodnocení na literu nebylo po desítkách, ale po dvacítkách.

Ostružiny? Na ostružinách josu statisticky nejlepší díla za celý měsích. Je jich tam deset plus jedno. Já Ostružiny nečtu, mrkla jsme na ně snad jen dvakrát - s přečtením všech básní - a nic mě nezaujalo. No a tak se jen občas mrknu jen na jména autorů a když tam nenajdu nikoho, koho jsm někdy četla, tak už dále ani nečtu. Nikdy tam totiž nenajdu žádné dílko, které mě tu zaujalo:-(((

Hodnocení po desítkách... Proč ne? Ale zase na druhou stranu už tu jsme na to zvyklý a hlavně, takhle vyjádříme to, "jak málo chybělo k úplné dokonalosti". Tak např., když se mi líbí nějaká báseń, nadchne mě, ale nelíbí se mi tam třeba jen dva rýmy tak dám třeba jen 98% či 95% čímž naznačím, že něco nebylo úplně v pořádku. Já bych to nechala tak, jak to je. Mě to takhle vyhovuje.

Komentář před hodnocením... A myslíte si, že to pomůže? To spíš odradí, nemyslíte? A stejně, když se někomu nebude chtít psát komentář, tak buď neohodnotí ani slovně ani číselně a nebo napíše třeba jen jednu tečku či smajlíka a co nám to řekne? Nic moc. Zkrátka, kdo chce, ať komentáře píše, ale proč nutit ostatní? Stejně, ti co jsou příliš líní psát komentáře a nebo je nechtějí psát z jiného důvodu, tak je stejně nebudou chtít psát a budou-li k tomu "nuceni", tak stejně nenapíší nic duchaplného.

Nadhodnocování... No, problém není v tom, že lidé hodnotí víc, než by třeba chtěli, ale spíš v tom, že to, co se jim nelíbí, neohodnotí vůbec. Když si tu lidé zvyknou na to, že se dávají i takové známky, jako je např 60% či 40%, nedej bože méně:-D, tak se ostatní přestanou bát začít hodnotit i takto. Já osobně budu radši, když dostanu třeba deset známek a budu mít u díla průměr třeba 85% než když budu mít třeba jen třikrát po 100%. Nemrzí vás někdy, když zjistíte, že si vás přečetlo třeba dvacet lidí ale jen tři "se namáhali" vás ohodnotit - a to dobrou známkou? Co si myslet o ostatních? Nedočetli? Nebo jen nechtěli rozdávat špatné známky? Třeba ze strachu?

Já radši dostanu víc známek i za cenu toho, že budu mít horší průměr. Proč? Protože si budu moci udělat jasnější představu o tom, jak píšu a kdy jsme něco napsala líp a kdy ne. Budu mít i větší motivaci. Dostanu víc typů na to, co dělám špatně a co je zase naopak dobré. Když se lidé nebudou bát hodnotit přísněji, dostanu víc známek i od těch, co mě třeba nečtou pravidelně a tak budu znát i jejich názor na mou tvorbu. Je jesné, že když si vás někdo oblíbí, tak se tomu dotyčnému bude líbit většina vašich děl. Ale co ostatní? Líbí se vaše díla i jim? Jak to zjistíte, když vás nehodnotí - a pokud ano, tak jen kladně? Jak zjistíte, co se ostatním nelíbí, když vás - radši - nehodnotí?
jackiesparrow, 28.11.2008 08:05:25
Naprosto souhlasím s Ni.kitu. Též bych ybla radši, kdybych měla více známek, než jen jednou 100%. A ještě třeba u dílka, které se mně samotné moc nelíbí.
Miro Sparkus, 28.11.2008 17:14:46
Takže od původního tématu nadhodnocování jsme zase u klasické debaty o hodnocení a komentářích. Já to vidím vcelku jednoduše, buďto už si odsouhlasete třeba v anketě (aspoň by byla konečně k něčemu) jestli to chcete nechat tak jak to je, nebo to změnit. Nemuselo by se tu pak tohle řešit. A můj názor na to pokud by zvítězila možnost změny:

Komentáře:

Reaguji především na Nikitu... Jestli by to odradilo? No jestli ano, tak co? Je jen několik důvodů, proč by to někoho mělo odradit. A to jsou:
1. Buďto daný nemá, nebo neví co říct.
2. Třeba se daný stydí za svůj názor, nebo si za ním není schopen stát.
3. Nebo daný prostě neumí zformulovat svou myšlenku.
Ještě by se dali najít další a další, ale žádný by nebyl chvalný, a já s čistým svědomím říkám, že o komentář od takového člověka ani nestojím, takže když ho to odradí, tím lépe.

A k tomu, že by se psaly tři tečky, nebo jen smajlové. Sáhněte si prve do svědomí, to se děje i teď. Dobrá, třeba ne v takové míře, ale stejně. A navíc. Tři tečky jsou hloupost, to je spíše jako nemám co dodat. Ale třeba smajl. No proč ne? Přece tu nikdo není žádným literárním kritikem a od nikoho se nečeká žádné podrobné a odborné rozebrání díla. Očekává se subjektivní názor a dle mého je smajl poměrně dobrý způsob jak vyjádřit subjektivní pocit. Například mě mnohem více než 60%, řekne tohle: :-/ 60%, a podobné.

Hodnocení:

To se tu a kdekoli jinde řeší vždycky. Můj názor je, že je úplně jedno jaký je formát hodnocení, vždy se budou navrhovat změny a vždy se najde někdo, komu se daný formát nelíbí.
Pro mě osobně jsou přijatelné jen dvě, respektive tři formy hodnocení. A to ne kvůli jejich nevýhodám, ty se dají najít na všem, ale vybírám si výhody.

To první hodnocení je to, co tu máme. Proč? Protože má jednu nedílnou výhodu. Nechává obrovské spektrum výběru a možnosti vyjádření a například pro tématický týden si myslím, že je to celkem výhoda, protože máte kolikrát tři díla, která jsou na podobné úrovni a přesto ne na stejné. A díky možnosti dát 78%; 80%; 82% se to dá rozlišit. Kdyby se dalo dávat jen 70%; 80%; 90% tak rozdíl mezi prvním a posledním už je vcelku veliký.

A ten druhý způsob je to, co je na saspi. Od 1 do 5 jako ve škole, nebo ten respektive třetí formát, obdoba tohoto, ale v procentech. 0%; 25%:... ;100%... a výhoda tohoto? Je to prosté a jednoduché. Čísla se dají nahradit slovy: Hrůza, No nic moc, Takový průměr, Jo dobrý, Super... a jejich synonyma. A řekl bych, že to je to první, co si člověk po přečtení jakéhokoliv díla řekne... Jo dobrý, no tak 50%... Fuj, co to bylo, ne - 0%... ale lidé by se toho museli držet a nebát se dát i 0%, protože jinak by to bylo neobjektivní a nadhodnocené a pokud by se našel někdo nesubjektivně hodnotící, tak by dával samé nuly a byl by obviněn z nulaření, jako na literu. Ale to už je prostě o tom jací jsou lidé, za to formát nemůže.

Takže konečné rozuzlení za použití prosté logiky - chcete změny, tak si to odhlasujte... nechcete změny, tak to vůbec neřešte.
mr Scraper, 28.11.2008 18:51:41
Miro Sparkus.. moc na to spěchaš. :D tady se teprve diskutuje, jestli by nějaka změna byla vhodna.. hlasovani je moc tvrdy zpusob hned na začatek :o)

jo a smajlí jsou velmi pěkny komentář :) (rozhodně lepší jak žádny) smajlik dokaže často říci více než text komentáře.

a k tvým třeb bodům o komentářích... proč nestojíš o komentáře lidí, kteří by třeba chtěli něco říct a nevědí jak to zformulovat? ty zbyle dva chapu, proč nepotřebuješ.
puero, 28.11.2008 20:17:25
puero je zásadně proti smajlíkům. Neřeknou nic! Vůbec nic. Když tam někdo dá :-) tak mi to nic neřekne vážně. Buď je mu moje dílko k smíchu, nebo ho pobavilo, nebo si myslí, že mě pochopil....všechno špatně. Smajlíky jsou NA NIC!! Komentáře se dávají od toho, abych z nich něco vyčetl ne?
Miro Sparkus, 28.11.2008 20:52:47
puero: Musíš umět číst mezi řádky... a propó, čistě z psychologického hlediska, když už někomu přijde dílo k smíchu, tak se ve většině případech vyjádří, stejně tak pobavilo-li ho to, a když si člověk myslí, že něco pochopil, nebo že někoho chápe, většinou použije spíše ;-)... takže já například z :-) vyčtu, je to pěkný... pokud tím myslí někdo něco jiného, to už není moje starost.

mr Scraper: Bylo to myšleno tak, že pokud by daný neuměl zformulovat svou myšlenku, má v sobě zmatek a dílo dost dobře nepochopil. Předpokládám, že lidé co si tu něco přečtou psát umí.
Nikytu, 28.11.2008 21:38:07
Smajlíci: Vážně toho neřeknou tolik... Pravda, já třeba taky občas smajlíky použiju, ale nikdy ne sami o sobě. Ale napíšu třeba: ":-DDD. Super, pobavilo mě to", ayb autorovi byxlo jasné, co mám na mysli. Ale kdyby mi měl někdo napsat jen :-), tak mi to tolik neřekne. Ten smajlíi se dá vyložit mnoha způsoby. "Pousmál se, zasmál se jen trochu, měl dobrou náladu..."

Já jsem ráda za každý komentář, který je upřímný a je o něčem.

Změny: Proč? Já myslím, ýže teď je to nejlepší. Známky bych nechtěla. Proboha, známky jako ve škole! Aspoň doma u svého PC nechci vidět známkování. Navíc, známky jsou skoro to samý jako hodnocení po 10%. Procenta tak, jak je máme, jsou nejlepší. Ćlověk pomocí jich vyjádří i ty nejmenší drobnosti, viz. tematcký týden.

A kdo si mysí, že pomocí téhle škály, kde lze dát jakékoli procento od 1 do sta, nedá vyjádřit, nakolik bylo dílo dobré či špatné, ať si stanoví stupnici. Já už ji stanovenou mám a ve svém profilu ji mám už nějaký ten čas. Kdybych třeba někdy náhodou nenapsala komentář a vy jste nevěděli, co jsme svý hodnocením chtěla říci, stačí se podívat a hned vám bude jasné, jak vás hodnotím.
puero, 28.11.2008 22:46:16
kecy. smajly jsou kolikrát nejjasnějším důkazem věkového oddělení starších od mladších. Já jsem tu za celou dobu použil smajliky jen dvakrát.
mr Scraper, 29.11.2008 09:16:24
když se opakuje u moc děl stejná fráze typu 'bylo to cekem dobré' tak to jednak nudí toho, kdo píše, dvak nejspíš i ostatní... kdežto smajlík se 'neopotřebuje'. ale uznavam, že ne ke všem druhům děl se hodí.
Miro Sparkus, 29.11.2008 11:41:00
Vůbec nevím co řešíte... =D... význam smajlu... =/... vždyť tahle debata je úplně o něčem jiném... =(... a v tohle se to zvrhlo... =/...

Přece je úplně jedno kdo jaké sympatie nebo antipatie ke smajlům chová. Vzniklo to tu jen na popud toho, že by komentáře byly povinné. A smajl samotný prostě neřekne tolik jako smajl s procentem...
puero, 29.11.2008 15:53:07
uznávám, že jsem hodně odbočil s těmi smajly, a aspoň je vidět jak moc je otázka bodování, pro vás důležitá, nejlepší je, když každý příspěvek začíná: Fakt nechápu proč se to tu řeší...

hele řeší se to tu, abyste si udělali obrázek jaký má kdo z nás k hodnocení vztah. (A smajly k tomu patří, tak jsem odbočil)
gabkin, 01.12.2008 18:28:49
TO Nikytu :
...Nemrzí vás někdy, když zjistíte, že si vás přečetlo třeba dvacet lidí ale jen tři "se namáhali" vás ohodnotit - a to dobrou známkou? Co si myslet o ostatních? Nedočetli? Nebo jen nechtěli rozdávat špatné známky? Třeba ze strachu?

O tomto přemýšlej, v té odpovědi je odpověď na Vaše diskuze o hodnocení. Podle mého názoru si potřebujete dokazovat, jak jste dobří a tak trochu si neobjektivně lžete. Pokud to někdo přečte a nehodnotí, tak ho to asi nezaujalo, pokud dá pouze procenta, tak mu asi nestojí to dílko za slovo.
Souhlasím se Sparkusem, že body podmíněné komentem, by bylo řešení, i kdyby tam bylo jen .,. ,to by značilo, že dotyčnému jde jen o to, aby dal body, buď z důvodů, že tě má v oblíbených, nebo by skutečně neměl co dodat.
Smajlíky by mohli opravdu povědět o tom kdo hodnotí, již dopředu.
Jinak jsem opravdu překvapen tím, že se pořád motáte v kruhu, kolem toho, aby jste věděli jak jste dobří.
Navštivte nějaké nakladatelství se svým výběrem a ... budete vědět hned. Jenže to je pravda, které se bojíte. Obejděte nějaké redakce a uvidíte, jestli se dostanete na stránky tiskovin.
Hodně štěstí s pokusy, máte na to síly i čas, pokud se stále nebudete motat ve svých uvahách o svém hodnocení. Možná jsem tvrdý, a tys to schytala i za ostatní, ale musel jsem to říci. Kdyžtak se rozdělte.
Miro Sparkus, 02.12.2008 10:29:13
Víceméně souhlasím s Gabkinem, i když bych to trochu zmírnil. Jen k tomu, že je dvacet čtení a třeba jen dvě, tři hodnocení. Já bych se neptal co si myslet o těch ostatních. No ano, možná neměli co říct, nebo je to vůbec nezaujalo, ale já bych řekl, že se najdou i tací, kteří si chtěji jen počíst a nemají potřebu nijak hodnotit. Taky nekomentuju a nehodnotím vše, co přečtu. Ano, někdy proto, že bych musel být hodně kritický, ale občas také proto, že na to nemám jednoduše náladu a chci si jen něco přečíst, odreagovat se. Nic víc.

A co se týče toho dokazování si čehosi. Upřímně si musíme říct, že snad každý sem svá díla dává proto, aby zjistil, jak je dobrý, ať už z menší či větší části. Kdybych měl mluvit za sebe, tak bych musel říct, že publikuji věci proto, abych zjistil, co na to ostatní řeknou, jak to na ně zapůsobí. Ne kvůli tomu, jak jsem dobrý nebo oblíbený, což většinou moc nejsem. A pochopitelně, člověk je tvor soutěživý a vždy se v koutku duše snaží o to, aby se v dalším díle zalíbil. Od toho jsem již upustil. Prostě si píšu své sbírky a je na každém jak je pochopí. Ale dřív to tak bylo. Vytkl se rytmus, zaměřím se na rytmus, vytkly se rýmy, zaměřím se na rýmy apod., jenže jsou i tací, kterým můžete říkat dokola, že by měli aspoň zkusit změnit, zlepšit to a to a oni stejně zatvrzele píšou dál stejný ptákoviny stejně špatně... ale to už je každého věc, ale možná proto se pak načítají ti lidé, co dílo otevřou a po dvou řádcích to zase vypnou...

Ale jak říká Gabkin, řada lidí si tu možná i nechtěně sama sobě lže. Píšu jen pro radost; Hodnocení mě nezajímá; Nikoho nenadhodnocuji... atd... Omlouvám se těm, kterých se dotknu, ale stačí si číst Ukřičník nebo jen co kdo o kom řekl. Promiňte, ale ještě jsem nenarazil na jedinej objektivní názor o někom týkající se jeho psaní. Jsou to samé lichotky a bla bla, a to se pak není čemu divit, že takoví autoři mají od sebe navzájem 90% a výš a že se v Ostružinách objevují stále ti samí autoři... i když jak už tu padlo, Ostružiny jsou blbost, protože jsou ovlivněny systémem.

Toť můj názor k tomu všemu, ale aby to nebylo vše jen tak negativní, tak musím říct, že se mi tu zatím líbí. I když bych řadu věcí změnil a na literární server bych je nedával, ale zase by to bylo všude stejné... =)... tak jen prosím, pište, čtěte, komentujte a hodnoťte... =)...
Nikytu, 02.12.2008 23:55:46
Náhodou, já si bez mučení klidně přiznám, že nejsme umělec a ¨nakladatelství bych radši ani nenavštěvovala. Vím, co by mi asi řekli. :-D
Někteří to v sobě prostě mají, nějaký talent a cit, a jiní zase ne. Já jsme ráda, když se mi občas něco povede a i se to líbí, ale nemusím si nic dokazovat. Vím, že nejsme básnýřka. A nevadí mi to. Nemám ambice ani potřebu být nejlépe hodnocená, nejvíce oblíbená a tak. Já píšu, protože chci a protože mito pomáhá. A když na mou tvorbu bude nějaká kladná odezva, tak je to jen bonus, který potěší.
shane, 01.01.2009 02:44:25
Když to tady tak pročítám, musím souhlasit s gabkinem!
I já si sem chodím spíše jen pohráts slovíčky a otestovat zase jiné publikumnež je na literu, saspi, písmáku či totemu. I když s pár dílky bych možná mohl i někde uspět, jen znát ty správné dveře a správné lidi /úspěch je vždycky spíše jen věcí náhodya správné tlačenky!/, pořád to beru jen jako veršohrátky, nic víc...Kontakt se spřízněnými dušičkami je stále více než všechny stovky, co bych mohl dostat či odborná hodnocení jak na písmáku či někdy i saspi...Víc potěší prosté: líbilo se mi to, pohladilo mne to, dostalo mne to z depky, ještě teď se směju...Nelámu si proto hlavu tím, zda se díky pár stovečkám prokoušu do čela nějakého žebříčku či zda se najdu v Ostružinách, abych si mohl říkat : Jsi v první desítce, borče! Na to házím traka!/viz Daleká cesta za domovem/.Stejně jako ty další servry, pořád je to jen společenství amatérských spisovatelů, jakkoli odborně se někteří tváří a úroveň je dost rozdílná. Každý se může zlepšit, ale lidské vztahy jsou podle mnepořád na prvním místě.;o)
shane, 09.01.2009 22:15:24
Jen se ještě omlouvám za ty chyby, hlavně spojení více slov dohromady...;o)
Homér, 19.01.2009 14:17:09
A já nevim o co jde, co je to ten tématický týden? Můj názor je, že si každej může psát co chce a co ho baví. Stejně 99,9% básní a různých jiných blbinek zapadne někde v šedi internetu. Už nebude Holanů, Boudelairů, Máchů, Morrisonů atd
Tom, 19.01.2009 15:58:55
pis si co chces a co te bavi... a kdyz te napadne neco k tematu do tematickeho tydne, tak to supni tam. dostanes body muzes vyhrat a tak... proste soutez jako kazda jina. a pokud te stve ze tve basne zapadnou do sedi internetu, tak si je usoradej do sbirky a vydej je... kdyby to nekdo z tech internetovych autoru udelat chtel tak to udelam. ja to jdnou udelam (nebo se pokusim), az budu psat neco poradneho... otazka je, kolik lidi si precte basnickou sbirku a kolik basen na internetu...

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.
» autoři online
bludička, el26
» narozeniny
Peter.Bell [13], tulislečna [11], Witch of Darkness [10], Gabriela [9], Samuel Rain [9], Barbora [9], ježek [8], Vojta Frajer [6]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o veronika :
Veruuu.. To je opravdu hodně těžký se vyjádřit, ale pokusim se. Píšeš skvělý dílka, líbí se mi jejich nezapomenutelná atmosféra, která mi zůstává v hlavě ještě dlouho potom. Na nic si nehraješ, všechno ti jde od srdce a nejspíš proto tě mám tak ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku