Duhové zářezy v uhelném srdci
přidáno 07.10.2008
hodnoceno 8
čteno 1069(25)
posláno 0



Větrem šumí život suchých listů
Stírají a zastavují můj spěch
Z kořenů svítá tma
Zakrývá stíny temenům střech

Začíná pršet
Pulzující dopady smývají prašivou šeď
Do plic se nahání promoklý vzduch
a čistí zdýmené šachty zavřené

Nahořklá kapka v řase mých ok
obklopí obzor duhovým objetím
Řeka se zařézá v železné srdce
Nechá si rýhu Ostří však tupí

Nad hlavou křičí havrani
V špinavých sklech se zračí podzim
Procházím barevnou tmou
Jsem jí a ona mnou
Jsme Ostravou
přidáno 25.10.2009 - 13:06
Velice výstižné a reaguji na komentář derrry, kdy právě já vidím v težkopádnosti a krkolomnosti veršů tu "těžkou" Ostravu kterou mimochodem miluju, právě jak jsi na to reagoval. Stačila by mi druhá polovina básně...jsou dvě slepené dohromady, podle mě...auuu. Amatérský literát se ozývá!
přidáno 07.02.2009 - 17:24
další z kousků, co mne zaujal, ať opravdu kouzelně podmanivou fotkou, která je v kontrastu s temnými kouty města, nebo opravdu velmi povedenou poklonou městu.
samozřejmě, lidé jsou ovlivněni, a těžko si připouští, že i tak ponuré město, jako Ostrava by mohla být krásná... ale jen pokud se bloudí v cihlové záplavě ve Vítkovicích a prohlíží se kouzelné vazby starých hal.... tak sama naskakuje atmosféra básní Petra Bezruče.
Jen pokud se prochází bloky v Porubě.... vnímá člověk tu sílu slova, když havíř, byl víc než partyzán..... nehledě o té krásné řeči, která není sprostá, jak by jiní mysleli, jen je zemitá, jako chlapi, co desítky metrů pod zemí neměli moc času na pokec.....
Ostrava je již jiná, než šedivé město z novin totalitních časů. Ostrava je jako jedno z mála město, kde se dnes potkává nový, dravý styl s havířskými koloniemi, bída s přepychem, naděje s deziluzí......Ostrava je Ostrava, krásná a svá.
A nezbývá než dodat, že ty to v dílku máš....
přidáno 01.11.2008 - 19:56
Myslím, že se ti to podařilo vystihnout moc dobře...Ostrava asi není zrovna nejhezčí město, ale má atmosféru, a to je důležitý. Je škoda, že většina "přespolních" si ji spojuje maximálně tak s pařbama na Stodolní :-( Já taky teda nejsem z Ostravy, ale nebydlím zas tak daleko a mám ji fakt ráda. K tvojí básni...hlavně druhá sloka prostě nemá chybu.
přidáno 26.10.2008 - 16:00
a ostrava na tebe tezkopadne nepusobi? nevim, jestli by bylo to prave psat o ostrave v kvetnatych metaforach a jednoduchem chytlavem rytmu... je mi jasne, ze tohle tim komentarem rict nechces... asi je pohodlnejsi preletnout basen a napsat, ze se to spatne cetlo a uz se nepidit po tom, proc... ale to bych chtel asi po amaterskych literatech moc... ale aspon dekuji za takovy nazor... precejen nejsem fanda komentaru typu "pekne"

chtel jsem popsat atmosferu nejen jednotlivymi slovy a jejich vyznamy, ale take zvukomalebnosti a celkovym dojmem... v nekolika vrstvach... tak vidim ostravu... neni lehke ji prochazet, vnimat ji, najit v ni "kouzlo". ale kdyz do ni proniknes, tak ho najdes... a jako ostrvacka bys to mohla vedet... :) (neutocim, nenadavam, jen se snazim obhajit a vysvetlit...)
přidáno 26.10.2008 - 15:38
Na mě to působí strašně těžkopádně, špatně se mi to četlo, jediné , co se mi líbilo byly poslední dva řádky, zbytek prostě prošuměl a vlil se do Odry. Škoda no.
přidáno 23.10.2008 - 19:37
Pěkné...:)
přidáno 07.10.2008 - 16:22
Na ostravu nemám moc hezké vzpomínky ale furt hezčí než na krajinu kde žiji ted =).. jinak pěkné =)
přidáno 07.10.2008 - 08:06
Foto/Zdroj: Jaroslav Řehoř (není v původní velikosti)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Krajina mého života : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vlny
Předchozí dílo autora : Nový den

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Dream řekla o Hunter :
Častý melancholik a snad ještě větší snílek než jsem já. Držím mu palce ve všem, protože on je asi jeden z mála lidí, kdo si zaslouží svůj malý dokonalý svět a život. Snad se mu všechny sny jednoho dne vyplní a snad sám nad sebou nezlomí hůl - udělal by totiž nehoráznou hloupost.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku