Postava, jakou byste mohli potkat na Zeměploše Terryho Pratchetta.
přidáno 30.11.2014
hodnoceno 18
čteno 1231(26)
posláno 0
Zlep

Nekromant-muž. Také cestovatel, procestoval Zeměplochu kolem dokola, veden posedlostí po nalezení dokonalé dívky, do které by se zamiloval. Nakonec shromáždil osm hezkých holek, které se mu líbily, ale každé něco chybělo k dokonalosti. Zavraždil je, rozřezal a sestavil z nich svoji vysněnou Valerokédapetku. S pomocí prastaré černé magie a příruční lékárničky ji přivedl k životu a zamiloval se do ní.

Jméno Valerokédapetka je složeno ze slabik z jmen zavražděných holek a nutno říci, že je podstatně přitažlivější než vzhled bytosti, jíž náleží, kterému dominují nesouhlasící barvy kůže na jednotlivých částech těla, jedna ruka delší než druhá a kusy masa, odpadávající, když povolí obvazy.

přidáno 10.01.2015 - 05:32
poll: Přímo Zlep se, pokud vím, zatím v žádném neobjevil, ale trochu podobný je mu klačský nekromant Achmed Šílený, autor Nekrotelecomiconu. Pokud mě mé zdroje neklamou, s ním se můžeš setkat na stránkách knihy Pohyblivé obrázky. :-)

Děkuji za přečtení. :-)
přidáno 09.01.2015 - 22:45
Zemeplochu mam rada, zajmalo by me v jakem dile se s nim muzu setkat ☺️
přidáno 10.12.2014 - 16:38
Jekaterina: Mám radost, že tě to rozesmálo i že se mnou souhlasíš. :-)

To jméno se skládá ze jmen Valérie (va), Alena (le), Veronika (ro), Markéta (ké), Daniela (da), Petra (pet) a Kateřina (ka). Osmá dívka se jmenovala Andrea, ale Zlep na ni při pojmenovávání z nějakého důvodu zapomněl. :-D
přidáno 10.12.2014 - 15:54
Páni, to mě dokonce i rozesmálo :) Je naprostá pravda, že nic se nemá přehánět a dokonalost nemusí být krásná :) Což by jsi měl každý uvědomit. Teď ve mě jen hlodá z jakých jmen je ta tvoje nádhera poskládána :DD
přidáno 07.12.2014 - 18:50
Jindruch: Děkuji za návštěvu a úsilí. Každý asi nemůže rozumět všemu, také jsou druhy umění, kterým nerozumím. Ale rozhodně nebylo mým záměrem šokovat, spíš jen vyjádřit myšlenku, že posedlost dokonalostí může vést na zcestí.
přidáno 07.12.2014 - 18:38
Hmmm, nějak tomu nerozumím - podobně jako umění Davida Černého
přidáno 04.12.2014 - 18:22
zajímavé
přidáno 30.11.2014 - 17:55
Amos Cháb: Děkuji za kritický komentář, cením si ho. Leč vzletnost chybí prakticky veškeré mé literární tvorbě a nemyslím si, že by to škodilo uvedeným myšlenkám. Podstatný je pro mě význam, obsah, myšlenky; jazyková stránka jen tehdy, je-li záměrným nositelem myšlenek.

S tím, že by to chtělo lépe promyslet, souhlasím, ale to už udělali předchozí čtenáři - viz předchozí komentáře.

A slovo holka, no, myslím, že to, jak na člověka působí, je otázka zvyku či stereotypu. Bývaly doby, kdy mě hovorová čeština iritovala, ale po přečtení Pána much to přešlo. Je to jen jazyk a dnes mě zase irituje přechylování. Tak jako může být vysoce hodnotné dílo v angličtině, může být i v hovorové češtině a nic mu to neubere na významu.
přidáno 30.11.2014 - 16:50
ano, takový nápad by skutečně páně Pratchett mohl od múz obdržet, leč jazykově tomu chybí určitá vzletnost a trochu to tak zadupává onen dobrý nápad. třeba takové slovo holka tam působí nehezky, skoro až odpudivě. celkově by to chtělo víc promyslet a sepsat znovu, aby byl naplněn potenciál myšlenky.
přidáno 30.11.2014 - 15:22
Líbí, líbí
přidáno 30.11.2014 - 15:22
No jo, povedené. Když ta pravá neexistuje, tak si ji vyrobím, nepříliš přijatelným způsobem sice...
Pobavila jsem se, ač ten podtext vlastně vůbec zábavný není. Díky.
přidáno 30.11.2014 - 14:26
Severak: Děkuji. :-) Však styl Zeměplochy je vtipný celý, takže to je správně.
přidáno 30.11.2014 - 13:59
Naprosto dokonalý. :-D

Skvělá metafora, či spíše řečeno satira hledání dokonalého partnera. Nutno říct, že se ti celkem vtipně podařilo napodobit styl Zeměplochy a nepřekvapilo by mě, kdybych na Zeměploše Zlepa potkal. :-D
přidáno 30.11.2014 - 11:19
Lenča: Souhlasím. Je to nechutné a zvrácené, ale některé myšlenky prostě politicky korektním způsobem, aby to čtenáři pochopili, vyjádřit nelze. Děkuji. Mám radost, že se ti líbí. :-)
přidáno 30.11.2014 - 11:17
Zajímavé řešení. Ač je to krapet nechutné a zvrácené, fascinuje mě, co je schopná lidská bytost vymyslet a učinit.
Nápadité, líbí se mi :)
přidáno 30.11.2014 - 11:15
hrozný příběh, a ještě hroznější je, že podobní úchylové a nemocní lidé běhají opravdu po světě...
přidáno 30.11.2014 - 11:09
Amelie M.: Děkuji. Myslím, že jsi to vystihla, jde o ten kontrast a také o to, že člověk by se měl pokorně spokojit s tím, co má, protože když bude posledlý hledáním dokonalosti, povede to spíš k zrůdnostem než k něčemu ušlechtilému.
přidáno 30.11.2014 - 10:43
.. to je zajímavé.. sic jsem si skoro zlomila jazyk při čtení jména oné "vysněné", ale co mě zaujalo, ten kontrast toho, že to, co se líbí jednomu, je pro druhého odporné.. (to byl asi pěknej psychouš ten nekromant což? i když.. on to má lehce naznačeno ve jménu..) .. líbí se mi

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zlep : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Miluješ mě celou?
Předchozí dílo autora : Poststrukturalizace Revolty

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku